Van wat voor kledingstijl houd je?

Make-up, kleding, en zo voort
Judiana

Re: Van wat voor kledingstijl houd je?

Bericht door Judiana »

idd, maar ik zou echt goed de afweging maken of je iemand niet bezeert met de vraag, wellicht paranoide, maar zekerheid voor alles..
Kitty

Bericht door Kitty »

Jeste schreef:
Judith schreef:hoe ziet een omgekeerde travestiet er dan uit???
Nou, ik ken een meisje dat best wel een jongen is. Zij heeft een keer een filmpje gemaakt waarin ze zichzelf als vrouw kleedt en opmaakt. Komt dat een beetje in de buurt?

Dan kan ik ook nog wat over kleding schrijven. Naar de kringloopwinkel geweest. Een klein rugtasje gekocht, een apart ding, want het is van een soort grof vlechtwerk. Het lijkt wel een soort rotan. Gelukkig wel met een binnenvoering, want anders zou er van alles uit kunnen vallen. Verder nog een grijs vestje met glimmende sterren gekocht en dit truitje (even op de scanner gelegd):
[ Afbeelding ]
Wat n apart truitje Jeste, leuk !!!
Jessy

Bericht door Jessy »

Hedwich schreef:iemand in zo'n tooi heet noemen we ook gewoon travestiet (officieel). 't beste is natuurlijk om gewoon zelf te vragen.
Die grens lijkt mij iets anders te liggen.
Vrouwen met kort haar en meer mannelijk ogende kleding worden doorgaans nog steeds geaccepteerd als vrouw. Als ze de wens hebben als man gezien te worden is het natuurlijk een ander verhaal.

Moet wel zeggen dat ik nog nooit een FtM travestiet gezien heb (ook niet online).
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

Jessy schreef:Moet wel zeggen dat ik nog nooit een FtM travestiet gezien heb (ook niet online).
Ik ken er uit de animeclub heel veel, gewoon hardstikke vrouwelijke meiden die als een mannelijk personage verkleed gaan. Inclusief binders en pruiken en whatnot :P. Dat is eigenlijk hardstikke normaal, het komt ook veel vaker voor dan MtF-crossplay tegenwoordig.
Arike

Bericht door Arike »

Jessy schreef:
Hedwich schreef:iemand in zo'n tooi heet noemen we ook gewoon travestiet (officieel). 't beste is natuurlijk om gewoon zelf te vragen.
Die grens lijkt mij iets anders te liggen.
Vrouwen met kort haar en meer mannelijk ogende kleding worden doorgaans nog steeds geaccepteerd als vrouw. Als ze de wens hebben als man gezien te worden is het natuurlijk een ander verhaal.

Moet wel zeggen dat ik nog nooit een FtM travestiet gezien heb (ook niet online).
Wel Dragkings gezien? Of mag je die dan weer geen travestie noemen? ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Sunny

Bericht door Sunny »

FtM kon ik nauwelijks tegen. Zo héél af en toe als ik weer een van mijn manische google-buien heb, maar anders lijken ze me vrij schaars.

On topic:
Ik heb vandaag voor het eerst mijn eigen "nieuwe" kleding gekocht. Ik wist al lang wat mijn stijl was en wat ik leuk vond, en nu heb ik me voor het eerst eens lekker uit kunnen leven! Een mooie grijze (vooral zachte) rok, paars gestreepte kniekousen en een lang paars shirt. Yay!
Ik hou van mijn verwaaide bibliothecaresse-look :)
Judiana

Bericht door Judiana »

dat vraagt bijna om foto's :)
Jessy

Bericht door Jessy »

Hoezo "bijna"...? :lol:

@ Arike Nee, dragkings ook niet. Maar dat wereldje heb ik nooit iets mee gehad, en me ook nooit echt in verdiept.

@ Marissa Ik bedoelde ook meer de casual look. Bij cosplay is het een ander verhaal en komt FtM crossplay enorm veel voor, dat kan ik bevestigen. Vaak ook niet zo moeilijk, met de toch meer androgyne look die veel mannelijke anime characters hebben.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Jessy schreef:Moet wel zeggen dat ik nog nooit een FtM travestiet gezien heb (ook niet online).
Arike schreef:Wel Dragkings gezien? Of mag je die dan weer geen travestie noemen? ;)
De film Venus Boyz wel eens gezien?

En laat ik ook even iets over kleding schrijven:
Als ik straks ga slapen trek ik een jongenspyjama aan.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Judiana

Bericht door Judiana »

als ik nog eens een satijnen nacht japon tegenkom..... dan zou ik dat best wel eens willen voelen...