Een geloof opdringen lijkt me ook altijd erg nutteloos.
Tenminste, zo denk ik er over in ieder geval.
Een geloof volgen vanuit je hart werkt alleen als je er zelf voor kiest lijkt me.
Jammer dat veel gelovigen (binnen allerlei groeperingen in mijn beleving hoor) dat puntje nogal eens over het hoofd zien....
Maar zo gaat het wel vaker in deze wereld met allerlei dingen.
Helaas.
Debat > staatssecretaris vecht keihard voor deze wet gelukkig; hij noemt de juiste punten en argumenten, heel erg fijn.
Maar die mevrouw Lokin van het CDA............grrrrrrrrrrrr, tis maar goed dat ik niet op die publieke tribune zit (met rotte tomaten.......... )
Ze doet zo moeilijk en blijft maar dingen herhalen en zeuren. Erg vervelend
Ik baal nog steeds van die 1 juni/juli (weet eigenlijk niet meer wat het nou was...sorry)
Er wordt morgenavond gestemd (waarschijnlijk tussen 11 en 12 uur in de avond) over het voorstel èn over de motie die het CDA wil instellen.
Zij zijn onder andere nogal tegen de schrapping van de gang naar de rechter.
Ze blijven de indruk houden (onterecht) dat de rechter bij de huidige wet nog allerlei toetsingen doet...dat is niet zo, geeft de staatssecretaris ook herhaaldelijk aan...ook nu wordt altijd alleen maar formeel uitgegaan van de deskundigen-verklaring. Er is dus weinig toegevoegde waarde vanuit die rechter...anyway, er wordt hoofdelijk gestemd (vraagt uiteraard het CDA aan...):
Bij hoofdelijke stemming worden de namen van alle leden die aanwezig zijn opgelezen. Ieder lid stemt met de woorden 'voor' of 'tegen', zonder enige toevoeging.
Voor de hoofdelijke stemming wordt gebruik gemaakt van de presentielijst. Het lot beslist bij welk nummer van de presentielijst de oproeping begint. De Voorzitter stemt als laatste.
Hoofdelijke stemming is in de Eerste Kamer (formeel) regel. In de praktijk komt het echter niet zo vaak voor. Er wordt altijd (alsnog) hoofdelijk gestemd als stemming bij zitten en opstaan geen duidelijke uitslag heeft opgeleverd.
Bij een stemming bij zitten en opstaan gaan de leden die voor zijn staan en blijven de leden die tegen zijn zitten.
Op deze wijze kan vrij snel worden bepaald of een voorstel wel of geen meerderheid heeft.
Niet stemmen is ook wel gebruikelijk, dan is het voorstel gewoon aangenomen. Nu wilden Lokin (CDA) en Quik (SP) een stemming, de overige partijen niet. Lokin kwam daarna nog een beetje stampvoetend met het verzoek om een hoofdelijke stemming. PvdA, D66 en Groenlinks hebben aan de voorzitter al gezegd voor te zullen stemmen en tegen de motie te zijn.
Ik heb een beetje moeite met mensen die mij in het hokje van imbeciele wilsonbekwame fraudeurs plaatsen, mag ik dat zeggen, mevrouw Lokin-Sassen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
Ik denk nog steeds dat de wet er komt. Uiteindelijk zullen een aantal twijfelaars de vraag beantwoorden of ze het wel of niet binnen halen van iets kleins (een wijziging) zwaarder vinden wegen dan het grote goed van een belangrijke wetsvernieuwing.
Samen met mijn vriendin, om fulltime te werken voor de Hare Krishna gemeenschap aldaar.
Hebben we al eens eerder gedaan, in 2010, maar vanwege de transitie zijn we terug naar NL gegaan.
Nu dat alles wat verder is, zijn we toch bezig met permanent naar Melbourne verhuizen....
Lekker warm daar hehe
Kan eigenlijk niet wachten om erheen te gaan, maar zolang die wet er niet doorheen is en ik mijn baarmoederoperatie nog niet heb gehad....
Dus sja...1 januari was mooi geweest, scheelt 1 van de 2 in ieder geval.
Morgen gaan ze stemmen, op mijn verjaardag, hopelijk brengt dat geluk
hehe wat grappig ik ben daar juist geboren en met 3.5 jaar terug gekomen naar nederland mijn moeder
trok het niet meer met heimwee
ben in 2007 terug geweest om het land met eigen ogen te bekijken en wel dat ik het me ook herrinner
schitterend land maar te warm voor mij, misschien als ik op gewicht ben en eindelijk onder de 30 bmi
dat ik er anders over nadenk
voordeel is wel dat ik zo erheen kan zonder rompslomp van wege mijn geboorterecht