Finasteride bijwerkingen en het nut van Finasteride post-op
-
Freetouch
Re: Finasteride bijwerkingen en het nut van Finasteride post
Dan ga ik meteen Finasteride bestellen... ik wil mijn haren wel behouden
“good enough”
-
Arike
Verstandig!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Freetouch
-
Yasmine
Tegenstrijdige berichten.. Even ervan uitgaande dat Finasteride dan post-op wel zin heeft.. Is Finasteride dan post-op minder effectief dan pre-op? Of is dat afhankelijk van hoeveel testosteron je nog hebt en eerst had?
Niemand geschrokken van de verhalen over bijwerkingen op dat forum?
Niemand geschrokken van de verhalen over bijwerkingen op dat forum?
-
Lise
ik had die website ook wel eens gelezen, maar je moet het denk ik wel in perspectief zien. voor je aan finasteride begint moet je je ervan bewust zijn dat je, net als met elk medicijn, een kleine kans hebt op bijwerkingen (waarvan bij finasteride een paar mij persoonlijk niet ontzettend veel zouden kunnen schelen maar dat verschilt per persoon), en vervolgens ook nog eens een hele kleine kans dat die nooit meer weggaan, zelfs als je stopt met het middel. in tegenstelling tot de meeste andere medicijnen, slikken veel mensen bovendien finasteride niet uit medische noodzaak maar gewoon om cosmetische redenen, wat het natuurlijk extra zuur maakt als je dan met serieuze bijwerkingen komt te zitten.
maar wereldwijd wordt finasteride door een enorme hoeveelheid mensen gebruikt, en het overgrote deel heeft nergens last van. de mensen op dat forum zijn echt enorme statistische pechvogels. ga bij jezelf te rade hoe belangrijk je de effecten van finasteride voor jezelf vindt, en maak je eigen afweging of je die kleine kans op bijwerkingen op de koop toe neemt. en als je begint met slikken, probeer niet te veel met die bijwerkingen bezig te zijn; een deel is psychisch, als je je er obsessief zorgen over gaat maken krijg je ze zeker.
voor mij wegen de voordelen in ieder geval duizend keer op tegen de nadelen, maar dat is voor iedereen anders.
maar wereldwijd wordt finasteride door een enorme hoeveelheid mensen gebruikt, en het overgrote deel heeft nergens last van. de mensen op dat forum zijn echt enorme statistische pechvogels. ga bij jezelf te rade hoe belangrijk je de effecten van finasteride voor jezelf vindt, en maak je eigen afweging of je die kleine kans op bijwerkingen op de koop toe neemt. en als je begint met slikken, probeer niet te veel met die bijwerkingen bezig te zijn; een deel is psychisch, als je je er obsessief zorgen over gaat maken krijg je ze zeker.
voor mij wegen de voordelen in ieder geval duizend keer op tegen de nadelen, maar dat is voor iedereen anders.
-
Anon20180730
Zelf ben ik (pre-op) een aantal maanden geleden -via de huisarts- overgestapt van finasteride op Avodart Dutasteride 0,5mg. Het schijnt namelijk iets beter te werken dan finasteride. Ik was zonder finasteride (gebruik sinds september 2009) denk ik al wel lelijk kaal geweest, want de haar uitval stopte door de finasteride. Niet dat er in mijn borstel geen haren zitten, maar dat komt bij iedereen toch voor . Tenminste.. als ik in de borstel van mijn 15 jarige dochter kijk, dan is die van mij nog 'heilig'. Over bijwerkingen heb ik mezelf nooit druk gemaakt. Als die zich hadden voorgedaan, had ik mogelijk moeten stoppen met de finasteride.. Heb ook mijn ups en downs, maar ik weet niet of dat aan de finasteride/dutasteride ligt. Er zijn wel meer dingen in 't leven waar dat aan kan liggen. Dat zou nader onderzoek vergen met mogelijk een variabele uitkomst/Lise schreef: ga bij jezelf te rade hoe belangrijk je de effecten van finasteride voor jezelf vindt, en maak je eigen afweging of je die kleine kans op bijwerkingen op de koop toe neemt. en als je begint met slikken, probeer niet te veel met die bijwerkingen bezig te zijn; een deel is psychisch, als je je er obsessief zorgen over gaat maken krijg je ze zeker.
-
Veronica
Dus moet ik straks ook aan FInasteride beginnen of is dat meer voor MtF die wat kaler worden?
Verwarrend!!
Verwarrend!!
-
Freetouch
voorkomen is beter dan genezen...
“good enough”
-
Venka
overleg dat met je arts dat heb ik ook gedaan.Jouw arts weet het beste ipv al die spookverhalen op een forum geloven.Veronica schreef:Dus moet ik straks ook aan FInasteride beginnen of is dat meer voor MtF die wat kaler worden?
Verwarrend!!
-
Veronica
Ik dacht juist dat als je hormonen neemt je dan als MtF gewoon als een vrouw kaal wordt...Aafke schreef:overleg dat met je arts dat heb ik ook gedaan.Jouw arts weet het beste ipv al die spookverhalen op een forum geloven.Veronica schreef:Dus moet ik straks ook aan FInasteride beginnen of is dat meer voor MtF die wat kaler worden?
Verwarrend!!
Maar goed, als ik straks aan de hormonen zit vraag ik het wel (moet wel eindelijk eens een huisarts regelen in Hoorn).