#transgirlproblems

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Raisa

Re: #transgirlproblems

Bericht door Raisa »

Mede mogelijk gemaakt door het 'transvormer' ondergoed van Danae.

Afbeelding
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Ja... aaaauw....
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik wil een mailtje naar iemand sturen, en vraag me af of de aanhef "Beste meneer/mevrouw" niet uitsluitend is voor mensen die niet identificeren met een binair gender.#transgirlproblems
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Er is sedert enige tijd een nieuwe aanhef, die ik aanvankelijk helemaal niet zo netjes vond. Ik aarzel nog steeds hem zelf te gebruiken.

Geachte,

of ook:

Beste,

Niets er achter dus, geen gemevrouw, geen gemeneer, alleen een onbescheiden komma.
Ik moet er nogal aan wennen, maar het is in elk geval wel genderneutraal...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana

Bericht door Judiana »

idd die is wel onpersoonlijk...

hallo, werkt ook
marlies
Gast

Bericht door marlies »

L.S.,

werkt ook en vind ik eleganter dan beste of geachte zonder naam :)

Het enige probleem is dat een boel mensen denken dat het onbeschoft is terwijl het juist vrij beleefd is en je dus mogelijk verkeerd interpreteren. Het is wel erg ouderwets.
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

Hallo vind ik zo.. stom klinken.

Op een herenfiets is het best lastig fietsen met een rokje #transgirlproblems
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

A propos herenfiets. Zo'n ding had ik nog, vorig jaar. Ik ben erop naar een handelaar/scharrelaar gepeddeld om hem in te ruilen tegen een omafiets. Een wat gezette, uiterst gemoedelijke Turk op leeftijd. We kwamen tot een overeenkomst en ik fietste met m'n nieuwe omafiets terug naar huis. Opstappen met het rechterbeen over de bagagedrager, weetjewel...?
Geschrokken keek ik om, hopend dat hij het niet had gezien. Zijn brede grijns maakte een einde aan die hoop :mrgreen:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

EvaVanA schreef:A propos herenfiets. Zo'n ding had ik nog, vorig jaar. Ik ben erop naar een handelaar/scharrelaar gepeddeld om hem in te ruilen tegen een omafiets. Een wat gezette, uiterst gemoedelijke Turk op leeftijd. We kwamen tot een overeenkomst en ik fietste met m'n nieuwe omafiets terug naar huis. Opstappen met het rechterbeen over de bagagedrager, weetjewel...?
Geschrokken keek ik om, hopend dat hij het niet had gezien. Zijn brede grijns maakte een einde aan die hoop :mrgreen:
Ik heb gelukkig bij mijn moeder exact dezelfde fiets staan als ik al heb, maar dan de vrouwenvariant. Mijn ouders hebben destijds dezelfde fiets gekocht (awww), en ik rij nu rond op die van mijn vader. Ik wil die al een tijdje naar Enschede halen, als is het maar om de symboliek (hey, heeft je fiets een sex-change gehad??).
marlies
Gast

Bericht door marlies »

Marissa schreef: Ik heb gelukkig bij mijn moeder exact dezelfde fiets staan als ik al heb, maar dan de vrouwenvariant. Mijn ouders hebben destijds dezelfde fiets gekocht (awww), en ik rij nu rond op die van mijn vader. Ik wil die al een tijdje naar Enschede halen, als is het maar om de symboliek (hey, heeft je fiets een sex-change gehad??).
Haha, nice!

Mijn eerste fietsje was een meisjesfiets (tweedehandsje). Ik kan me nog herinneren dat ik 't stom vond aan m'n 2e fietsje dat 'ie dat niet was en zo'n stang had. Misschien wist ik 't toch wel eerder dan ik dacht :P