Stemverhogende operaties?
-
diederique
Re: Stemverhogende operaties?
Logopedie zal altijd vooraf gaan aan een operatie. Bij de logopedie verhoogt je stem zich maar heel beperkt -bij mij maar 2,5 toon- maar leer je vooral je "hogere" stem beter en voller gebruiken. Daarnaast draait veel ook om het aanleren van een andere manier van spreken. Je moet alleen wel veel oefenen en vooral het ook, tijdens de periode dat je logopedie krijgt, continue doen. Het wordt vaak pas gegeven als je en hormonen krijgt (scheelt een klein beetje) en als je vol continue in je nieuwe rol leeft, helemaal "om" bent.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Anon20180730
Toen ik tegen de logopodiste onlangs verzuchtte dat een stemoperatie me beter lijkt, kwam ze met soortgelijke reactie als Raisa. Ze gaf me het volgende voorbeeld (linkje). Volgens haar gaat het om een té 'metaalachtige stem' (na operatie), maar dat vind ik nogal wel meevallen en zou ervoor tekenen. Mogelijk hoort zij als professional anders dan ik. Wat vindt jij? Overigens durf ik voorlopig echt geen stemoperatie te laten doen, maar dat geldt ook voor de srsRaisa schreef:Een stembandverhogende operatie is best wel een crapshot te noemen omdat er een best grote kans is dat het je stem verpest. Ik heb heel mooie resultaten gehoord, maar helaas heb ik meer mensen gehoord die postop als een kettingroker klonken.
Zie het als een laatste optie wanneer je al het andere al hebt geprobeerd.
http://www.youtube.com/watch?v=C9iFZI4bTPE" target="_blank
-
Veronica
Je hoort het al, ze praat met een monotone stem, gewoon 1 toon.Irene schreef:Toen ik tegen de logopodiste onlangs verzuchtte dat een stemoperatie me beter lijkt, kwam ze met soortgelijke reactie als Raisa. Ze gaf me het volgende voorbeeld (linkje). Volgens haar gaat het om een té 'metaalachtige stem' (na operatie), maar dat vind ik nogal wel meevallen en zou ervoor tekenen. Mogelijk hoort zij als professional anders dan ik. Wat vindt jij? Overigens durf ik voorlopig echt geen stemoperatie te laten doen, maar dat geldt ook voor de srsRaisa schreef:Een stembandverhogende operatie is best wel een crapshot te noemen omdat er een best grote kans is dat het je stem verpest. Ik heb heel mooie resultaten gehoord, maar helaas heb ik meer mensen gehoord die postop als een kettingroker klonken.
Zie het als een laatste optie wanneer je al het andere al hebt geprobeerd.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=C9iFZI4bTPE" target="_blank
Dat is waarschijnlijk wat je logopediste bedoelde.
-
Janneke
Die operatie is zeer goed gelukt en met wat logo zal het perfect worden. Ik heb nooit een operatie gehad maar ik pass ook met mijn stem. Ik heb wel logopedie gehad heel lang geleden.
-
Veronica
Voor zover ik dat weet kun je een mono stem na een operatie niet meer met logopedie corrigeren, correct me if I'm wrong.Janneke schreef:Die operatie is zeer goed gelukt en met wat logo zal het perfect worden. Ik heb nooit een operatie gehad maar ik pass ook met mijn stem. Ik heb wel logopedie gehad heel lang geleden.
-
Janneke
Vast wel. Intonatie en woordgebruik kunnen vast wel veranderen
-
Veronica
Alsnog blijft de stem monotoon klinken, het is niet alleen de manier van praten en woordgebruik het is allemaal 1 geheel.Janneke schreef:Vast wel. Intonatie en woordgebruik kunnen vast wel veranderen
-
Janneke
Is waar. Stem is zo belangrijk als je echt passable wilt zijn
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
In een dergelijke operatie zie ik niets, gewaarschuwd door zowel ervaringsdeskundigen als artsen bij het VUmc. Logopedie kan enorm veel voor je doen. Ik heb het tweemaal gedaan. De eerste keer, een jaar of vier geleden met iemand die duidelijk geen ervaringen met transen had, hoewel ze anders beweerde. Toch wel wat geleerd daar,
Het afgelopen jaar bij iemand die wel degelijk ervaring had met ons soort mensen en in relatief korte tijd enorm veel heeft bereikt. Ze heeft, met een stagiaire, de uitzending van Man Bijt Hond gezien waarin ik voorkwam en beschouwde dat achteraf als een soort eindexamen. Aan mijn wens om ook aan de telefoon herkend en aangesproken te worden als vrouw kan ze niet voldoen. Volgens haar is mijn strottenhoofd daarvoor te groot. Ook zij raadde een operatie stellig af.
Ik merk wel dat ook als mensen me niet in het gezicht kijken toch het vermoeden hebben een vrouw te horen spreken. De telefoon blijft een onding, maar ik ben wel blij. Zonder stembandoperatie.
Het afgelopen jaar bij iemand die wel degelijk ervaring had met ons soort mensen en in relatief korte tijd enorm veel heeft bereikt. Ze heeft, met een stagiaire, de uitzending van Man Bijt Hond gezien waarin ik voorkwam en beschouwde dat achteraf als een soort eindexamen. Aan mijn wens om ook aan de telefoon herkend en aangesproken te worden als vrouw kan ze niet voldoen. Volgens haar is mijn strottenhoofd daarvoor te groot. Ook zij raadde een operatie stellig af.
Ik merk wel dat ook als mensen me niet in het gezicht kijken toch het vermoeden hebben een vrouw te horen spreken. De telefoon blijft een onding, maar ik ben wel blij. Zonder stembandoperatie.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Janneke
Dat is jammer voor je Eva