Hoi,
Klopt het dat je bij de genderteams in Nederland (VUmc + Groningen) pas hormonen krijgt als je een zogenaamde real life test hebt doorstaan? Waarbij de real life test inhoudt dat je dus als je nieuwe geslacht gaat leven, maar dus nog zonder hormonen te hebben aangeraakt....?
Heeft iemand dit traject doorlopen en was het zwaar?
Ik kan me heel goed voorstellen dat als je nog niet aan de hormonen bent begonnen, het moeilijk is als je nieuwe geslacht te leven.
Real life test
-
Nathan90
Re: Real life test
Nee klopt niet, je mag starten met hormonen op het moment dat je reallife face start.
-
morlune8
Okee, bedankt
-
Fay
Mm, het is zo zwart wit niet, het vu hanteert idd de datum van beginnen met hormonen als real life fase start, het is aan jou hoe je dat verder inkleed, welke keuzes je daarin maakt en welke stappen je daarin zat, je hoeft dus echt niet vanaf dag 1 full time de real life fase in en dat zal en kan ook niemand controleren
Fay
Fay
-
Alice
Je real live test gaat in als je bij de VU’s met hormonen gaat beginnen. Men verwacht daarbij dat je binnen 3 maanden geheel in je nieuw gender identiteit gaat leven.
Of het zwaar is, dit is geheel persoonlijk, voor een kunnen er veel moeilijkheden optreden ander ziet en voelt het aan als een bevrijding en gaat alles probleemloos.
Passabiliteit zonder gebruik van hormonen, ook dit is persoonlijk bij de een gaat dit zonder problemen en de ander blijft zichtbaar in de oude gender identiteit.
Alice
Of het zwaar is, dit is geheel persoonlijk, voor een kunnen er veel moeilijkheden optreden ander ziet en voelt het aan als een bevrijding en gaat alles probleemloos.
Passabiliteit zonder gebruik van hormonen, ook dit is persoonlijk bij de een gaat dit zonder problemen en de ander blijft zichtbaar in de oude gender identiteit.
Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
-
Venka
Om te beginnen klopt deze redenering niet en velen van ons (waaronder ik) leven al ruim voor onze real life al in onze gewenste geslacht.Ik ben om sinds augustus 2012 en mijn real life is pas een jaar later begonnen.Voor mij is het juist een zegen om eindelijk erkenning te krijgen en te mogen leven in mijn gewenste geslacht.Ik zou het zwaarder vinden om nog langer als man te leven dus het is maar hoe je het bekijkt.morlune8 schreef:Hoi,
Klopt het dat je bij de genderteams in Nederland (VUmc + Groningen) pas hormonen krijgt als je een zogenaamde real life test hebt doorstaan? Waarbij de real life test inhoudt dat je dus als je nieuwe geslacht gaat leven, maar dus nog zonder hormonen te hebben aangeraakt....?
Ik kan me heel goed voorstellen dat als je nog niet aan de hormonen bent begonnen, het moeilijk is als je nieuwe geslacht te leven.
-
Veronica
Ben het met je eens, voor 99% is de kans dat ik in maart (en 1% kans dat het februari wordt) dat ik aan de hormonen begin, echter ben ik sinds eind Juni begin Juli al helemaal om.Aafke schreef:Om te beginnen klopt deze redenering niet en velen van ons (waaronder ik) leven al ruim voor onze real life al in onze gewenste geslacht.Ik ben om sinds augustus 2012 en mijn real life is pas een jaar later begonnen.Voor mij is het juist een zegen om eindelijk erkenning te krijgen en te mogen leven in mijn gewenste geslacht.Ik zou het zwaarder vinden om nog langer als man te leven dus het is maar hoe je het bekijkt.morlune8 schreef:Hoi,
Eerste 2 weken was het zwaar in mijn geval maar langzaam werd het een opluchting, in dit geval komt het erop neer dat ik zonder hormonen tot het moment dat ik ze zou moeten krijgen 9 á 10 maanden als een vrouw leef.
Verschilt erg veel dus, een goede vriend(in) van mij is ook een MtF (volgende week heeft ze de 5de gesprek) maar die begint pas jongens skinny jeans te dragen, en de enigee vrouwelijke kledingstuk die ze heeft is een sjaal en panty die ze onder draagt, dit omdat zij het absoluut niet durft ook al heeft ze steun van haar familie en nu van haar ex-vriendin.
Iedereen is anders dus.
-
Alice
Omgegaan, omgegaan zijn, en al leven in je nieuwe gender identiteit (met of zonder hormonen) voor dat je met toestemming krijgt van de VU’s om met hormonen te beginnen valt niet onder de reallive TEST zoals de VU’s het zien om verder te kunnen gaan richting advies voor een geslachtsaanpassende operatie.
Alice
Alice
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"
-
diederique
Helaas weet ik dat en besef het maar al te zeer -inmiddels 3,5 jaar hormonen en een vergelijkbare tijd omgegaan maar nog steeds geen RLE-!
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Feitelijk bepaal je zelf wanneer je je oude kleding opruimt en gaat leven in de rol die jouw identiteit weergeeft. Of dat nu al vele jaren vóór je formele traject is, of pas drie maanden na de start van de HRT is van minder belang. Verantwoording afleggen doe je uiteindelijk alleen aan jezelf.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)