Voor zover mij bekend wordt gebruik van afkortingen juist niet echt beleefd ervaren. Zelf weet ik niet eens waar L.S. voor staat...marlies schreef:L.S.,
werkt ook en vind ik eleganter dan beste of geachte zonder naam![]()
#transgirlproblems
-
Jessy
Re: #transgirlproblems
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
marlies
- Gast
Dat is dan ten onrechte, want het is echt niet onbeleefd. Eerder te ouderwets/stijf.
-
Jessy
In 'gewone' communicatie zal het niet zo nauw liggen, maar in officiële brieven wordt het zeker niet gewaardeerd, tenzij je de betekenis voluit schrijft. En dat wordt vandaag de dag in cursussen nog steeds zo geleerd.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
-
marlies
- Gast
Dat klopt helemaal voor de *inhoud* van de brief, maar voor de aanhef geldt dat in dit geval gewoon echt niet.Jessy schreef:In 'gewone' communicatie zal het niet zo nauw liggen, maar in officiële brieven wordt het zeker niet gewaardeerd, tenzij je de betekenis voluit schrijft. En dat wordt vandaag de dag in cursussen nog steeds zo geleerd.
L.S. (lectori salutem) kun je juist gebruiken bij zeer formele brieven waarbij je de naam (en/of geslacht) van de lezer niet kent. Het is zeer ongebruikelijk om dat voluit te schrijven.
Maar wat ik al zei, er zijn best wat mensen (zoals jij) die niet goed op de hoogte zijn van hoe het hoort en die dat dus verkeerd kunnen interpreteren. Dus toch maar niet doen bij je sollicitatiebrief
Wel erg offtopic verder trouwens.
-
Raisa
Je scheermes kwijt zijn en niet stoppelig naar buiten durven om een nieuwe te kopen.
-
Judiana
EvaVanA schreef:A propos herenfiets. Zo'n ding had ik nog, vorig jaar. Ik ben erop naar een handelaar/scharrelaar gepeddeld om hem in te ruilen tegen een omafiets. Een wat gezette, uiterst gemoedelijke Turk op leeftijd. We kwamen tot een overeenkomst en ik fietste met m'n nieuwe omafiets terug naar huis. Opstappen met het rechterbeen over de bagagedrager, weetjewel...?
Geschrokken keek ik om, hopend dat hij het niet had gezien. Zijn brede grijns maakte een einde aan die hoop
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Och... laten we ons niet te druk maken over een aanhef. Ik ontvang nogal wat mail voor opdrachtgevers en daar zitten soms bizarre exemplaren tussen. Zelfs in 2012:
Mijne heren,
...
Ongelooflijk...
Mijne heren,
...
Ongelooflijk...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Hedwich
Ai... Dat wordt alleen maar erger, meid!Raisa schreef:Je scheermes kwijt zijn en niet stoppelig naar buiten durven om een nieuwe te kopen.
Met oude en nieuwe bekenden herinneringen van vroegah ophalen die expliciet manlijk zijn... #transgirlproblems
Iemand begroeten die ik 5 jaar niet gesproken heb: "Hoi!" - "...?" #transgirlproblems
-
jocyn
Waar is mn dilator ... #transgirlproblems
-
Hedwich
yogales - lekker bezig met mijn wortelchakra (uhgh!) #transgirlproblems