Tips over komende radio of TV uitzendingen

Nieuwsberichten
Hannah

Re: Tips over komende radio of TV uitzendingen

Bericht door Hannah »

Het zal niet makkelijk zijn, maar we mogen er ons niet bij neer leggen en vechten voor onze staus en belang,wij zijn geen dingen , maar mensen met dezelfde rechten, als ieder ander, en hoeven niet geschoffert te worden of wat dan ook.

vecht met je verstand daar ben je vrouw voor.
Kus Henny.
Ilse

Re: tv

Bericht door Ilse »

Emma schreef:
Raisa schreef:Een beetje jammer dat de KRO een dragqueen gebruikt als icoon voor hun transgender programmas.
http://www.respect.kro.nl/
Heb ze een berichtje gestuurd. Zou ze bijna toestemming geven mijn foto te gebruiken ;-)
hoi emma,

ik ook al afgelopen zondag. maar ik zag net dat onze mailtjes nog niet hebben geholpen. :?:

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi emma,

ik kreeg vanmiddag de onderstaande reactie per mail, dus misschien heb jij die ook wel.
nu nog even afwachten..
(ik heb voor het fatsoen maar even de contactgegevens weggehaald...)
Beste .

We hebben dat plaatje er ooit ingezet om zo in ieder geval een beeld te geven van man-vrouw, maar het voldoet natuurlijk niet. Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb het bij onze vormgever neergelegd, die zal er een plaatje inzetten van Mick, een van de jongens die je ziet in de reeks Hij is een Zij.
Nu we met een transgenderprogramma beginnen, vanavond, hoop ik dat je kunt zien dat we zorgvuldig met het onderwerp omgaan.

Met vriendelijke groet,

Content Manager
Digitaal & Innovatie
W http://www.kro-ncrv.nl" target="_blank
Groetjes,
Ilse
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Mieke schreef:hoi emma,

ik kreeg vanmiddag de onderstaande reactie per mail, dus misschien heb jij die ook wel.
nu nog even afwachten..
(ik heb voor het fatsoen maar even de contactgegevens weggehaald...)
Beste .

We hebben dat plaatje er ooit ingezet om zo in ieder geval een beeld te geven van man-vrouw, maar het voldoet natuurlijk niet. Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb het bij onze vormgever neergelegd, die zal er een plaatje inzetten van Mick, een van de jongens die je ziet in de reeks Hij is een Zij.
Nu we met een transgenderprogramma beginnen, vanavond, hoop ik dat je kunt zien dat we zorgvuldig met het onderwerp omgaan.

Met vriendelijke groet,

Content Manager
Digitaal & Innovatie
W http://www.kro-ncrv.nl" target="_blank
Natuurlijk zoeken programmamakers naar een pakkend beeld om de aandacht te trekken. Maar het meest kenmerkende van mensen, die in de hoedanigheid van het andere geslacht hun leven vervolgen, is dat zij in hun wensgeslacht zo onopvallend mogelijk hun eigen gang kunnen gaan. En hoe geef je dat nu op een spectaculaire manier weer ?

Hetzelfde probleem speelde bij discussies, of en hoe wij mogelijk zouden kunnen deelnemen aan die jaarlijkse canalparade. Niemand van ons wil met veren in het achterwerk en andere toeters en bellen op zo’n boot gaan staan. Maar hoe trek je nu opvallende aandacht voor iets, dat eigenlijk juist helemaal geen opvallende aandacht wil trekken ?
willah

Bericht door willah »

heb de docu net gezien,vond het leuk ga de volgende afleveringen ook kijken.
in thailand is niet alles kommer en kwel hoor.
ben er ook een aantal keer geweest met thaisse transvriendinnen vanuit hier uit amsterdam op vakantie daar het is er super.
en dat ze uitgebuit worden is soms inderdaad waar maar die transsen staan toch echt wel steviger in hun schoenen dan de 100 procent geboren thaise meiden.
leuk dat je eens ziet dat er ook relaties uit voortkomen.
bij mij precies hetzelfde ik ben nu al 12 jaar met mijn mannetje en heb hem ook via die wegen ontmoet so what.
en hij is toch echt hetero misschien een beetje bi vanwege dat hij met mij gaat en nog steeds niet ben geopereerd en ga het waarschijnlijk ook niet doen.
kan het altijd nog doen als ik 60 ben en ben uitgeteld.
Veronica

Bericht door Veronica »

Net de laatste 3 minuten van Hij is een ZIj gezien .

Wat mij opviel was die laatste meisje (Bo? of zo) ze zit in de klas met bijna allemaal buitenlanders (no effence, spreekt vaak voor zich) en je ziet dat ze giechelen en denken van WTF? en dat terwijl op de stem na ze goed uitziet als een vrouw.

Ben benieuwd voor die ene aflevering, bij mij viel dat gigantisch mee toen ik dat zei, geen gelach, geen slechte ervaringen, ik merk dat op een turkse jongen na de andere turkse en een marrokaanse tegen mij praten als het ECHT moet maar ze doen niks tegen mij of dergelijke, gewoon vrede mee.

De rest van de klas accepteert het en behandelt mij zoals ik ben, misschien dat ik daarom dat ene aflevering wil zien volgende week.

Nu al in de Uitzending Gemist (dat is snel)

http://www.npo.nl/hij-is-een-zij/07-01-2014/KN_1655544
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Mieke schreef:hoi emma,

Nee nog niet, maar dank je wel dat je het deelt. Spreekt inderdaad wel respect uit :-)

Ik heb de uitzending net gemist, maar ga zo nog wel kijken via de portal. Heeft trouwens een handig adres gekregen zie ik nu, http://hijiseenzij.kro.nl" target="_blank.

Oh, en hij staat nu inderdaad online.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Heb de aflevering gezien, en vind het wel mooi gemaakt hoor! Ben er blij mee, die gaat op Facebook, mag de hele familie meegenieten :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Veronica

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Heb de aflevering gezien, en vind het wel mooi gemaakt hoor! Ben er blij mee, die gaat op Facebook, mag de hele familie meegenieten :-)
Bo, zo heet ze dus, ze ziet er goed uit ik zou een moord doen voor zo'n kaak, maar het kan ook aan mij liggen, zelfkritiek hoort erbij en ik had vorige maand een MtF gezien bij het VU, op haar lengte na (iets van 1.90+ gok ik) zag ze als een echte vrouw uit, ze vond zichzelf erg mannelijk uitziet zei ze tegen een andere T daar, dus zelfkritiek hoort erbij denk ik.

Wel een mooie aflevering, beter dan verwacht, dat gaan wij verder kijken.
Afbeelding
Claire

Bericht door Claire »

Net gekeken, ik vind het mooi gemaakt.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: