Gesprekken transvisie met partner

Saskia

Gesprekken transvisie met partner

Bericht door Saskia »

Morgen hebben mijn vrouw en ik een gesprek bij transvisie. Ik heb dat voor ons aangvraagd.
Maar eigenlijk denk ik dat het voor mijn vrouw beter zou zijn als ze alleen het gesprek zou hebben. Ze voelt zich geremd en schuldig. Schuldig omdat ze het al jaren weet maar steeds verdrongen heeft. Ze wil er wel voor me zijn maar ook weer niet. Ze weet het niet en ik wil graag dat ze het op de juiste gronden doet en niet uit schuld gevoel. Ik wil het mijn kinderen pas vertellen als zij ook weet wat ze wil zodat we hen duidelijkheid kunnen geven hoe het verder gaat tussen ons.
Ik wil haar graag houden en houd mij dan ook nog met moeite in maar ik weet ook van mezelf dat ik dat niet kan blijven doen. Dus ook voor mij zou het bete zijn om snel duidelijkheid te hebben maar ook weer niet te snel.
Hoe denkendachten jullie hierover

Gisteren samen, met jongste dochter, gekeken naar hij is een zij. Er kwammen gelukkig geen vervelende opmerkingen. geeft toch een beetje hoop.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Aliss

Re: Gesprekken transvisie met partner

Bericht door Aliss »

Hoi Saskia,

Het is volledig aan jou te bepalen of je het gesprek samen wilt hebben, of apart. In jou situatie zou ik zelfs aanmoedigen om samen te gaan, maar een keertje je vrouw alleen op gesprek laten komen kan zeker geen kwaad.

Wat relatie betreft, toen ik ben begonnen met het traject had ik nog een relatie met een meisje. We waren er beide van op de hoogte, en pasten ook zo veel mogelijk onze relatie er aan. Ik had mijn ex beloofd dat zolang we relatie hebben zal ik de volgende stap (HRT) niet nemen. Desondanks dat ik zelf de relatie niet wou eindigen, het voortzetten had helemaal geen zin, want het deed meer en meer pijn aan ons beide met de tijd. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan. In mijn bericht aan haar heb ik onder andere eerlijk aangegeven dat het meisje die in mij binnen zit kan niet meer schuilen....Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en in ieder geval success!

Groetjes
Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Hannah

Bericht door Hannah »

helemaal me eens.
samen , en apart, stap voor stap.
Succes Henny
diederique

Bericht door diederique »

Saskia,
Schat het vooral zelf in. Samen er naar toe is geen must. Als je merkt/voelt dat de weerstand/aarzeling een goed vervolg in de weg staat kun je het beter niet doen. Ook een gesprek alleen kan je al heel veel verder helpen. Zodra je nu of in de toekomst merkt dat er samen met een derde over praten jullie samen, en zeker ook je partner, verder kan helpen moet je niet aarzelen, maar doen. Vergeet niet dat je tijdens het hele proces nog maanden, jaren veel met elkaar hebt te bespreken. Je investeert gewoon in een relatie waar die bij anderen misschien wel net wat begint in te dutten. Dat vreet energie en uren nachtrust. Een gesprek bij Transvisie (of een andere hulpverlenende instantie) kan hier bij helpen. Forceer niets. Het proces heeft gewoon tijd nodig; heel waanzinnig veel.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Claire

Bericht door Claire »

Hoi Saskia.

Ik ga samen met mijn vrouw voor gesprekken naar Transvisie.
Vorig jaar zo'n 8 keer geweest met een frequentie van om de 3-5 weken.
De laatste keer was in december en toen hebben we allebei aangeven pas in maart weer te willen.
Niet omdat we het niet nodig maar inmiddels geen behoeften meer hebben aan meer gesprekken.
Kortom wij hebben er allebei heel veel aan.
Ik ben vorig jaar trouwens ook naar de startersgroep geweest wat ik ook als heel waardevol heb ervaren.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Saskia

Bericht door Saskia »

Dank allen. Het gesprek morgen is weer een stapje en forceren wil ik niets. Dus probeer ik het zolang samen het eerste deel van het traject te gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Succes Saskia.

x Daniéla
Saskia

Bericht door Saskia »

Het was een fijn gesprek en mijn partner vond het ook erg fijn. inyake zou gister middag gelijk worden besproken in het team bij transvisie. Hoop vandaag te horen hoe het verder gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Aliss

Bericht door Aliss »

Saskia schreef:Het was een fijn gesprek en mijn partner vond het ook erg fijn. inyake zou gister middag gelijk worden besproken in het team bij transvisie. Hoop vandaag te horen hoe het verder gaat.
Mooi! Hopelijk verloopt alles zo soepel mogelijk.

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug: