Effect van hormonen

Samantha

Effect van hormonen

Bericht door Samantha »

Naast die andere topic ook deze, het zijn immers 2 verschillende dingen.

Ik merk dat ik best wel kaal begin te worden (vandaar dat mijn haren ZO geknipt zijn) wat ik mij afvroeg is het volgende, als ik straks hormonen neem, groeien mijn haren terug?

En als niet zal ik dan alsnog als een man kaal worden ook al zit ik aan de hormonen of wordt ik dus net als de meeste vrouwen plaatselijk kaal als ik ouder ben? Dit is een belangrijk punt voor mij.

Verder vroeg ik mij af wat er veranderd in de eerste 3 maanden van het nemen van hormonen, en dus ook qua humer en vitaliteit (moe, fit enz).

En ik weet dat je vetverdeling ook veranderd dus je krijgt in dit geval ook meer vrouwelijke vormen en minder spiermassa?

Er zijn vast wel meer vragen die ik heb maar nu kom ik er even niet op dus bij deze dan.
jacqueline

Re: Effect van hormonen

Bericht door jacqueline »

kaalheid zal stoppen als je aan de hormonen bent het gaat niet meer verder maar of het verloren haar teruggroeit....ik ben bang van niet
Samantha

Bericht door Samantha »

Nou als dat eerste al het geval is (dus dat dit niet erger wordt en ik gewoon op leeftijd minder haren heb net als een bio vrouw) dan is dat al een opluchting, ik wil niet nog meer haren verliezen.

Maar of het teruggroeit kan ik ook niet bepaald een duidelijk antwoord over vinden, de ene zegt wel en de ander niet.
Raisa

Bericht door Raisa »

Dat hangt ook van de persoon af en hoelang de plek al kaal is. Ik heb op mijn inhammen alleen maar donshaar teruggekregen.
Veronica

Bericht door Veronica »

Je krijgt meer vrouwelijke vormen en je spiermassa neemt af, die effecten zul je al in de eerste jaar merken maar hoeveel verschilt ook weer per persoon.

En Jacqueline heeft gelijk wat kaalheid betreft, het wordt niet erger, je haren kunnen er beter op worden natuurlijk maar dat weet ik niet zeker.

En wat er in de eerste 3 maanden veranderd weet ik in ieder geval niet precies (er zijn hier mensen die dat wel beter weten) maar in ieder geval wordt je huid zachter.

@Raisa, bedoel je dat je donshaar kreeg op de plek waar je geen haren meer had?
Afbeelding
leonie
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Bericht door leonie »

mijn haar is terug prachtig gegroeid , dus geen angst , denk ik , en op latere leeftijd als vrouw haarverlies ??? wie heeft je dat wijs gemaakt ???

wat je vetverdeling betreft , om een voorbeeld te nemen

ik was de eerste keer in het uz gent in belgie op endocrinologie getest op 28 februari 2012 , en dezelfde testen gedaan op 25 februari 2013 , op 1 jaar tijd is men spiermassa met 4 kg verminderd en men vet gehalte met 4 kg toegenomen , men mannelijke kracht met 60 % afgenomen
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

leonie schreef: ik was de eerste keer in het uz gent in belgie op endocrinologie getest op 28 februari 2012 , en dezelfde testen gedaan op 25 februari 2013 , op 1 jaar tijd is men spiermassa met 4 kg verminderd en men vet gehalte met 4 kg toegenomen , men mannelijke kracht met 60 % afgenomen
zeg me wat; ik heb zelfs last van de zwaartekracht. Zo "zwaar" vallen me me soms de dingen. En ik hoop echt dat er geen kilo meer bij komt.. :roll:
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

De meeste van mijn rokken kon ik voorheen makkelijk over mijn (nauwelijks aanwezige) heupen omhoog trekken. Sinds een paar maanden moet ik knopen en ritsen toch opendoen. Ik zie het effect nog niet in de spiegel, maar het lijkt er wel degelijk te zijn.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
finesse

Bericht door finesse »

daar doe je het toch voor Eva?...
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Het is per persoon zo erg verschillend, maar in grote lijnen zijn er wel overeenkomsten.
Bij mij zijn de veranderingen, sinds de start van de HRT eind juli, dat er een beetje een vrouwelijke vetverdeling ontstaat en dat er borstgroei is. De vermoeidheid waar ik al heel lang last van had is veel minder geworden. Dan heb ik de laatste tijd ook gemerkt dat m'n gezichtsbeharing, die al niet zo veel voorstelde, minder is geworden.
Verder merk ik er niet veel van. M'n huid is hetzelfde gebleven, maar die was al zacht, en van vermindering van mijn geringe spierkracht merk ik ook niets. Emotioneel blijf ik gewoon hetzelfde. Ik dacht dat dat wel zou gaan veranderen, wat mij best een vreemde ervaring leek, maar er gebeurde niets.

En nog iets erachteraan.... Was ik helemaal vergeten, totdat ik een ander topic las en daardoor hier aan dacht.
Het libido is nu helemaal weg. Dat was vaak al zo voor de start van de HRT, maar toen waren er ook periodes dat het er wel was en dat was niet fijn.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.