Psychische gevolgen HRT NL versus VS
-
Veronica
-
Venka
Re: Psychische gevolgen HRT NL versus VS
Weet ik maar mijn vrouw beleving is heel anders dan dat het VU dat hanteert en ik ben veel verder dan dat wat het VU over mij denkt.Voor hen ben ik gewoon een nieuwe trans die de RLE ingaat.Ik ben dus lichamelijk en psychische veel verder dan veel anderen die nog hormoonloos zijn of die nog worstelen met hun oude identiteit en of hun coming out en dan is het soms best slikken als het VU mij patiënt noemt en dinsdag krijg ik de papieren van de VU en is weer gericht aan mijn oude ik.Veronica schreef:Het ia inderdaad heel onpersoonlijk, komt wel goed hoor
-
Anon20180501
Het VUmc heeft nog veel (af) te leren als ze vanaf 1 Juli transgenders over de vloer krijgt die alleen maar komen voor een bewijs van hun aanhoudend tg-gevoel en (voorlopig) geen medische ingrepen willen ondergaan. Blijven die altijd hun 'oude naam' behouden dan (in hun archief) ...
Dat ze die naamsregel hanteren zegt genoeg over het VUmc en hoe dicht de overheid er bovenop zit. Dat laatste haal ik er namelijk uit maar dat is een gezwollen hypothetische aanname. Laat me maar begaan dus.
x Daniéla
Dat ze die naamsregel hanteren zegt genoeg over het VUmc en hoe dicht de overheid er bovenop zit. Dat laatste haal ik er namelijk uit maar dat is een gezwollen hypothetische aanname. Laat me maar begaan dus.
x Daniéla
-
Anon20210626
ik ben blij dat mijn namen bijna hetzelfde zijn ,het scheelt maar één letter. 90 % schreef mijn naam trouwens al met dubbel e
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
jacqueline
ik heb met mijn meisjesnaam dezelfde truuk toegepast. Als ze me (per ongeluk) bij mijn oude naam noemen dan is het gewoon een afkorting van mijn meisjesnaam en valt het dus niet op... 
-
Veronica
Dus vanaf 1 juli kunnen mensen met TG gevoelens gewoon hun naam wijzigen? Snap het niet helemaal, ik volg het een tijdje niet meer.Daniéla schreef:Het VUmc heeft nog veel (af) te leren als ze vanaf 1 Juli transgenders over de vloer krijgt die alleen maar komen voor een bewijs van hun aanhoudend tg-gevoel en (voorlopig) geen medische ingrepen willen ondergaan. Blijven die altijd hun 'oude naam' behouden dan (in hun archief) ...![]()
x Daniéla
Dat terzijde, Veronica lijkt in geen enkel opzicht op mijn oude naam, de enige wat Veronica en mijn jongens naam gemeen hebben is de letter a, meer niet en vaak krijg ik te horen dat het niet zo vaak voorkomt dat een T haar naam naar een compleet andere naam veranderd, vaak heeft de nieuwe naam wel wat gemeen met de oude.
-
Anon20180501
Mijn naam wijkt ook totaal af van mijn oude naam, Veronica.
Ik had écht een pokkenhekel aan mijn naam en het vrouwelijk equivalent associeert me teveel aan een vervelende tijd.
De 'beruchte wet' is inmiddels ook door de 1e kamer. Nu buigt de RvS zich er nog een keer over (of zijn daar al uit) en dan tenslotte, 6 weken Staatscourant.
Als alles volgens plan verloopt dan treedt deze wet 1 Juli in werking en kan het VUmc vanaf dan beginnen met de gesprekken.
x Daniéla
Ik had écht een pokkenhekel aan mijn naam en het vrouwelijk equivalent associeert me teveel aan een vervelende tijd.
De 'beruchte wet' is inmiddels ook door de 1e kamer. Nu buigt de RvS zich er nog een keer over (of zijn daar al uit) en dan tenslotte, 6 weken Staatscourant.
Als alles volgens plan verloopt dan treedt deze wet 1 Juli in werking en kan het VUmc vanaf dan beginnen met de gesprekken.
x Daniéla
-
Veronica
Welkom in de clubDaniéla schreef:Mijn naam wijkt ook totaal af van mijn oude naam, Veronica.
-
Anon20210626
we wijken wel heel erg af van het originele topic , hoe interessant ook....
en idd ,ik deed daar ook aan mee....
sorry Melany....
mea culpa......
Renée
Renée
en idd ,ik deed daar ook aan mee....
sorry Melany....
mea culpa......
Renée
Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20180730
hi hi Melany, nou neen dank je wel. "k heb al wel genoeg aan mijn eigen hoofdMelany schreef:e
30 sec. in mijn hoofd en je zou gillend gek worden...
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 12 jan 2014, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.