Effect van hormonen

diederique

Re: Effect van hormonen

Bericht door diederique »

Voor mij samengevat, na 3,5 jaar Androcur resp. Progynova 4mg/Systen100 .
Libido, vrijwel meteen (binnen zeer korte tijd) naar nul
Borsten, heel langzaam stijgend in 3,5 jaar naar A; Tepels eerste halfjaar gevoelig daarna alleen nog af en toe
Emotie geleidelijk ontwikkelend naar een (af en toe) rollercoasterrit
Lichaamshaar (na een jaar IPL) nu na 3 jaar nagenoeg niets meer (eens in de drie maanden een heel klein stukje rond mijn navel epileren
Vetverdeling in de loop van 3,5 jaar steeds vrouwelijker
Hoofdhaar, ietsje steviger en donziger op kale plekken. Echte kaalheid, ik ben nog steeds kaal, verdwijnt absoluut niet.
Huid, gaandeweg zachtere vrouwenhuid, maar !leeftijd! inmiddels ook verouderend (sinaasappelhuid op sommige plaatsen)
Laatst gewijzigd door diederique op 12 jan 2014, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Venka

Bericht door Venka »

Ik ben niet zo lang als Diederique aan de hormonen maar lang genoeg om de werking op te schrijven.Ik ben oktober 2012 begonnen met androcur tot juni 2013 want toen gingen mijn 3 stop maanden in.In de tijd dat ik androcur gebruikte is mijn libido helemaal weg die daarvoor verschrikkelijk dominant aanwezig was waar ik een enorme hekel aan had.Het was voor mij elke dag een gevecht om mijn libido onder controle te houden en vraag mij niet hoe maar het is gelukt.Met het beginnen van androcur was mijn libido enorm gedaald wat in mijn leven en in mijn hoofd een enorme rust gaf.Van de androcur kreeg ik na verloop lichte borstvorming waar ik heel blij mee was en mijn al weinige lichaamsbeharing werd steeds lichter en nog blonder.Ik voelde mij enorm goed met het gebruik van androcur maar in mei 2013 ben ik van 2 keer 50 mg naar 1 keer 50 mg p/d gegaan omdat ik in juni moest stoppen.

In het begin toen ik stopte voelde ik niet veel verschil maar na mate de tijd verstreek liep ik met mijn gevoelens tegen het plafond op.Libido was halverwege juni zo erg terug en zo heb ik het nog nooit ervaren,waarschijnlijk kwam dat door een hormoon boost omdat ik was gestopt met androcur.Het geringe borstgroei die ik had was in no-time weer weg.In juli werd alles weer rustig en in augustus werd ik ongeduldig omdat ik weer rust wilde in mijn hoofd.Gelukkig ben ik halverwege augustus weer begonnen met androcur want het bloed voor de 0 meting was geprikt en eind augustus kreeg ik ook een go voor estradiol pleisters en ik ben dus vanaf augustus dus weer lekker in mijn vel.Nu 4 maanden later heb ik een kleine cup-A met mooie vrouwelijke tepels en mijn linker borst is groter dan mijn rechter,grappig.Mijn benen zijn echte vrouwelijke benen geworden en ik heb dikkere heupen en een mooie volle kont gekregen wat heel mooi staat met een mooie hipster aan.

Mijn broekmaat is van 36 naar 38 gegaan en sommige modellen zitten mij in 38 te strak,ik krijg mijn kont niet goed in mijn broek.Mijn geslachtsdeel doet nog heel weinig,ik heb nog af en toe een nachtelijke erectie,stom he daar word ik gewoon wakker van dat had ik eerder nooit.Voor mijn stop maanden waren mijn testikels gekrompen en tijdens het stoppen is er maar 1 terug gegaan naar zijn oorspronkelijke vorm maar nu zijn ze weer allebei klein en ook mij piemel is gekrompen door het niet gebruiken denk ik.Ik moet nog wel elke nacht er uit om te plassen en heb ook best veel last van nachtelijke transpiratie en dat gaat altijd samen met stomme dromen.Ik was niet kaal dus op dat gebied kan ik niet mee praten maar ik heb nu wel in eens veel last van haar uitval wat ik eerder nooit had maar ook mijn dochter heeft dat in de wintermaanden dus wellicht hoort dat bij mij en ga ik in februari ook eens aan kaarten bij mijn endo.Over het algemeen heb ik mijn emoties best onder controle maar er hoeft maar iets raars te gebeuren en ik ga huilen. :fpalm:

Gezichtshaar heb ik nog al is het bij mij van nature niet veel aanwezig,morgen heb ik mijn intake bij de huid therapeut en vorige week had ik een consult bij de dermatoloog en vergoeding is aangevraagd en ik verwacht komende week of volgende week bericht van Menis.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

diederique schreef:Voor mij samengevat, na 3,5 jaar Androcur resp. Progynova 4mg/Systen100 .
Libido, vrijwel meteen (binnen zeer korte tijd) naar nul
Borsten, heel langzaam stijgend in 3,5 jaar naar A; Tepels eerste halfjaar gevoelig daarna alleen nog af en toe
Emotie geleidelijk ontwikkelend naar een (af en toe) rollercoasterrit
Lichaamshaar (na een jaar IPL) nu na 3 jaar nagenoeg niets meer (eens in de drie maanden een heel klein stukje rond mijn navel epileren
Vetverdeling in de loop van 3,5 jaar steeds vrouwelijker
Hoofdhaar, ietsje steviger en donziger op kale plekken. Echte kaalheid, ik ben nog steeds kaal, verdwijnt absoluut niet.
Huid, gaandeweg zachtere vrouwenhuid, maar !leeftijd! inmiddels ook verouderend (sinaasappelhuid op sommige plaatsen)
en.. zoals Van Trotsenburg het zo treffend kan vragen "hoeveel meer vrouw zou je (dan) nog willen worden?" (even los van de srs en de kaalheid (brr. erg voor je)) :| :hug2:
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik hoop dat hij die vraag aan mij stelt...

dan krijgt hij me toch een antwoord...
“good enough”
Anon20180730

ja inderdaad, wat zou je dan antwoorden :?:
jacqueline

Bericht door jacqueline »

ik hoop ooit van een endo antwoord te krijgen hoeveel prolactine wij mogen hebben als veilige marge. En ik weet dat deze hoger is dan dat de VU stelt....Dan zouden er misschien wat minder BVG hoeven plaatsvinden. Ik zeg....misschien!! Want dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op...
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Irene schreef:ja inderdaad, wat zou je dan antwoorden :?:
het gaat niet om het lichamelijke maar om het psychische en emotionele gevoel...
“good enough”
Fay

Bericht door Fay »

Nog een bijwerking, geen id of dat alleen bij mij is, onbetrouwbare gedachten/gevoelens, ik wordt gefopt waar ik bij zit

Zojuist: denken en voelen mm, borstjes beginnen aardig te groeien, i like, 20 minuten later,vanuit het niets, wtf! borstjes! lichte paniek, das nie de bedoeling! (ohjawel, is wel de bedoeling)

of ik ben gewoon gek natuurlijk

Fay
Anon20180730

Melany schreef:
Irene schreef:ja inderdaad, wat zou je dan antwoorden :?:
het gaat niet om het lichamelijke maar om het psychische en emotionele gevoel...
ik vind dit wel een interessant en een nieuw aspect wat je inbrengt.
Tot nu is mijn gedachte altijd geweest "het lichaam aan te passen aan de geestelijke/emotionele gesteldheid"
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Das in mijn ogen nu een bijzaak... Daarom ben ik ook zo enorm blij met de US Endo...
daar waar ik lees van de NL benadering met een zo laag mogelijke dosering, merken jullie niet veel van de intense beleving van de vrouwelijke psyche...
Die wil ik nooooit meer kwijt!
Dat is wel de belangrijkste wijziging door de mix die ik krijg!

xxx
“good enough”