Psychische gevolgen HRT NL versus VS

Venka

Re: Psychische gevolgen HRT NL versus VS

Bericht door Venka »

Veronica schreef:
Daniéla schreef:Mijn naam wijkt ook totaal af van mijn oude naam, Veronica.

Ik had écht een pokkenhekel aan mijn naam en het vrouwelijk equivalent associeert me teveel aan een vervelende tijd.
Welkom in de club :)
Ook mijn naam is compleet anders,alleen de begin letter klopt nog de rest niet.Ik werd vroeger altijd geplaagd met een variant op mijn naam en ik ben zo blij dat ik van die naam af ben.Alleen mijn 2e naam heb ik wel de vrouwelijke variant genomen alleen ik ben er nog niet uit welke schrijf wijze ik ga hanteren namelijk Emilie of Emily,ik denk zelf de laatste.Dat ik mijn 2e naam wel naar vrouwelijke variant heb gedaan heeft te maken dat mijn zoontje naar mij is vernoemd en dat wil ik niet veranderen. :hbeat:
Veronica

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:
Veronica schreef:
Daniéla schreef:Mijn naam wijkt ook totaal af van mijn oude naam, Veronica.

Ik had écht een pokkenhekel aan mijn naam en het vrouwelijk equivalent associeert me teveel aan een vervelende tijd.
Welkom in de club :)
Ook mijn naam is compleet anders,alleen de begin letter klopt nog de rest niet.Ik werd vroeger altijd geplaagd met een variant op mijn naam en ik ben zo blij dat ik van die naam af ben.Alleen mijn 2e naam heb ik wel de vrouwelijke variant genomen alleen ik ben er nog niet uit welke schrijf wijze ik ga hanteren namelijk Emilie of Emily,ik denk zelf de laatste.Dat ik mijn 2e naam wel naar vrouwelijke variant heb gedaan heeft te maken dat mijn zoontje naar mij is vernoemd en dat wil ik niet veranderen. :hbeat:
Nou ik wil Charlene als 2de naam, lijkt ook helemaal niet op de 2de naam die ik nu heb.

Dat terzijde, Melany jij krijgt hormonen uit de VS, maar in welke vorm precies? (het staat vast wel ergens tussen maar kan het niet vinden :oops: )
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Niet vergeten Aafke, ik ben 51.. ;) maar als ik 1 van mijn drie - echt mannelijke - doopnamen had gebruikt als uitgangspunt voor de naam van mijn zoon dan zou waarschijnlijk zijn eerste zelfstandige daad zijn geweest, mij uit het ouderlijke gezag ontzetten.
Zoals mijn doopnamen zijn zo wil tegenwoordig toch niemand meer heten...!? Klinkt overdreven maar zijn in mijn ogen echt te ouderwets...

Maar wel een mooie lieve gedachte dat je de vrouwelijk vorm van je 2e naam behoud vanwege je zoon. Weet hij dat ook?

x Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:Niet vergeten Aafke, ik ben 51.. ;) maar als ik 1 van mijn drie - echt mannelijke - doopnamen had gebruikt als uitgangspunt voor de naam van mijn zoon dan zou waarschijnlijk zijn eerste zelfstandige daad zijn geweest, mij uit het ouderlijke gezag ontzetten.
Zoals mijn doopnamen zijn zo wil tegenwoordig toch niemand meer heten...!? Klinkt overdreven maar zijn in mijn ogen echt te ouderwets...

Maar wel een mooie lieve gedachte dat je de vrouwelijk vorm van je 2e naam behoud vanwege je zoon. Weet hij dat ook?

x Daniéla
Ik ben nog niet zo oud en ik ben ook niet Katholiek maar ik heb van mijn ouders 2 namen gekregen en mijn zoontje weet dat hij naar mij is vernoemd.Zijn voornaam is mijn 2e naam en ik ben er best trots op want het idee kwam van mijn ex en ik wilde het in 1e instantie niet en om die reden heb ik de vrouwelijke variant maar ik heb ook geen hekel aan mijn 2e naam als je naam mijn roepnaam kijkt.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Aafke

Ik vroeg me eigenlijk af of je zoon wist van je beweegredenen waarom je zo handelde met je 2e naam...? :)

x Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:Hai Aafke

Ik vroeg me eigenlijk af of je zoon wist van je beweegredenen waarom je zo handelde met je 2e naam...? :)

x Daniéla
Ja hoor dat weet hij en hij vind het niet erg :D
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Veronica schreef: Dat terzijde, Melany jij krijgt hormonen uit de VS, maar in welke vorm precies? (het staat vast wel ergens tussen maar kan het niet vinden :oops: )
Testosteron blockers tabletten, 25mg p/d, is voor mij voldoende...
Oestrogeen pleisters 100mu op zaterdag 300mu op dinsdag
HCG - 50mg p/d
Prolactine 50mg p/d
Progretoron 50mg p/d
Estradiol capsules eens per 3 mmanden, onderhuids... zit 4ml in, afgifte en sterkte onbekend..
“good enough”
jacqueline

Bericht door jacqueline »

zo...dat is een opdonder meer dan wat wij krijgen. Ik moet het doen met testosteron blockers 50 mg/d en 2 keer per week estradiol pleisters van 100 ug. Echter...met prolactine moet je wel uitkijken. Het prolactinegehalte in het bloed mag niet te hoog zijn anders loop je de kans op een vergrote hypofyse met kans op blindheid.
Veronica

Bericht door Veronica »

Melany schreef:
Veronica schreef: Dat terzijde, Melany jij krijgt hormonen uit de VS, maar in welke vorm precies? (het staat vast wel ergens tussen maar kan het niet vinden :oops: )
HCG - 50mg p/d
Prolactine 50mg p/d
Progretoron 50mg p/d
Estradiol capsules eens per 3 mmanden, onderhuids... zit 4ml in, afgifte en sterkte onbekend..
Een flink pakket vergeleken met NL dus.
Afbeelding
Arike

Bericht door Arike »

Melany schreef:
HCG - 50mg p/d
Prolactine 50mg p/d
Progretoron 50mg p/d
Onderhuidse estradiol capsules? Echte capsules dus, dus niet Progynon Depot?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"