Genetische info

Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Genetische info

Bericht door Judiana »

misschien is het prettig om hier genetische info te plaatsen

over chromosomen enz...
marlies
Gast

Re: Genetische info

Bericht door marlies »

Ik heb altijd wel stiekeme hoop dat blijkt dat ik bijvoorbeeld XXY ben (iets dat relatief veel voorkomt), of zoiets. Gewoon, omdat het mijn gevoelens dan wat zou valideren, om een 'zie je wel!'-achtig iets te hebben. Ondanks 't feit dat 't in de praktijk waarschijnlijk alleen nadelige gevolgen zou hebben (bye bye biologische kinderen, om naar iets te noemen), hoop ik er toch stiekem wat op. Eigenlijk is dat natuurlijk gewoon interne transfobie, alsof mijn identiteit niet valide zou zijn zonder een strikt medische indicatie. Maar toch....

Herkent iemand dat?
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Genetische info

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik ben bang dit ik toch gewoon netjes XY heb. Ik ben namelijk kleurenblind, op een manier die X-chromosomaal is. Aangezien mijn vader niet kleurenblind is, is er bijna geen andere mogelijkheid dan dat ik XY (of X0) heb, tenzij mijn moeder is vreemdgegaan met een kleurenblinde man die heel erg op mijn vader lijkt.
marlies
Gast

Re: Genetische info

Bericht door marlies »

Ik ook :P
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Genetische info

Bericht door Hedwich »

Een genetische afwijking zou me ook troost bieden, omdat het een klinische verklaring zou zijn voor mijn toestand. Nu moet ik naar de oorzaak in het duister tasten. Tja, alsof het een soort legitimatie zou zij voor mijn gevoelens...
marlies
Gast

Re: Genetische info

Bericht door marlies »

Hedwich schreef:Een genetische afwijking zou me ook troost bieden, omdat het een klinische verklaring zou zijn voor mijn toestand. Nu moet ik naar de oorzaak in het duister tasten. Tja, alsof het een soort legitimatie zou zij voor mijn gevoelens...
precies.
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Genetische info

Bericht door Arike »

Hedwich schreef:Een genetische afwijking zou me ook troost bieden, omdat het een klinische verklaring zou zijn voor mijn toestand. Nu moet ik naar de oorzaak in het duister tasten. Tja, alsof het een soort legitimatie zou zij voor mijn gevoelens...
Heel herkenbaar...
Dat gevoel moet toch ergens vandaan komen..

Ik heb het jaren geleden ook laten testen, maar helaas, je raadt de uitkomst al ...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Genetische info

Bericht door Judiana »

ik ben niet goed genetisch afgebakken...
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Genetische info

Bericht door Judiana »

heeft iemand in heldere taal chromosomale info?
dat X en Y verhaal....
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Genetische info

Bericht door Hedwich »

Zelf haal ik dat soort info van Wikipedia.
Plaats reactie