Operaties VU

Mr.X

Operaties VU

Bericht door Mr.X »

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af wanneer het VU begint met operaties. Op transman lees ik namelijk dat 1 jaar na het groene licht je een intake gesprek kan hebben met de chirurg, terwijl ik soms ook lees dat de hele real life fase doorlopen moet zijn. Tussen het groene licht en begin hormonen (en dus begin real life fase) zit bij mij nog wel een aantal maanden, vandaar mijn vraag. Ik zit echt te wachten tot ik mijn mastectomie kan hebben, want het wordt steeds vervelender om al bindend door het leven te gaan.
Sabrina

Re: Operaties VU

Bericht door Sabrina »

Op de site van het VU staat; "De 'Real-life' Fase moet goed doorlopen zijn en ook het Genderteam Volwassenen moet met de beslissing tot opereren akkoord zijn gegaan" Ik denk met de achterliggende gedachte dat als je de real-life fase niet hebt doorlopen je misschien later spijt zou kunnen krijgen. Als je van de RLT uitgaat kan het niet tegenvallen. Hoelang moet je nog?
Afbeelding
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Ugh, bah...Hoe streng zouden ze zich houden aan precies 1 jaar real life fase?
Ik zou dan nog een half jaar + 2 maanden wachtlijst moeten wachten. 8 maanden dus. Voelt als een eeuwigheid, vooral omdat de hele zomer dan nog met een binder doorgeworsteld moet worden.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Volgens mij kan je al wel eerder consult bij de chirurg aanvragen enzo. Ik weet er het fijne niet zo van, als hier verder geen goed antwoord komt kan ik je op facebook wel aan een groep toevoegen waar wel antwoorden zullen zijn. (Er vanuitgaande dat je aan facebook doet)
diederique

Bericht door diederique »

Voorzover ik kan nagaan. Hoe dan ook de RLE hebben doorlopen, daarna team>chirurg> en dan, zie verder de VU wachtlijst 2mnd/ tenzij je een combi wil. Reken naar de huidige stand van zaken maar op 6 mnd na afloop RLE. Vraag het ook je psych eens bij je eerst volgende RLE gesprek.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)