Effect van hormonen

Claire

Re: Effect van hormonen

Bericht door Claire »

@Jesti had je deze al gezien misschien heb je er wat aan?

http://transgendernetwerk.nl/2014/01/in ... voor-2014/" target="_blank

Wat staat er nog meer te gebeuren?

TNN gaat in februari een coachingsproject starten voor transgenders zonder werk of die uit werk dreigen te raken. Gericht op héél Nederland.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Fay

Bericht door Fay »

Hi Jeste

Is het niet mogelijk je te laten herkeuren,met ondersteuning van psych en desnoods vu of pig, 100 % wao?

Ik herken je situatie vanuit mijn eigen verleden, burn out, pfeiffer, GD, en nog moest ik blijven solliciteren en werk zoeken, trok ik niet, teveel, veel te veel, sprak bij keuring een arts, en heb alles op tafel gegooid, hij was de eerste met begrip voor mijn situatie ( het ging dan ook zo beroerd, hij zag wel aan mij dat ik kompleet was opgebrand) keurde mij voor 100 % af, vond ik heftig klinken maar gaf zo enorm veel rust, eindelijk hoefde ik een tijdje niets meer en kon eindelijk de welverdiende rust gaan nemen die ik zo hard nodig had, en later, mijn leven op poten gaan zetten

Wacht niet te lang totdat je helemaal opgebrand bent, dan ben je verder van huis, trek aan bel bij huisarts, psych pig etc, give it a shot

Hoop dat je hier wat aan hebt

Fay
jacqueline

Bericht door jacqueline »

om eerlijk te zijn...het verhaal van Jeste...ik weet niet of het misschien zin heeft om dit bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dit aan te kaarten. Dit is gewoon dwangarbeid en in artikel 4 van dat EVRM staat nu juist dat dit niet mag....en ook Nederland heeft dit ondertekend!
Lise

Bericht door Lise »

jacqueline schreef:om eerlijk te zijn...het verhaal van Jeste...ik weet niet of het misschien zin heeft om dit bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dit aan te kaarten. Dit is gewoon dwangarbeid en in artikel 4 van dat EVRM staat nu juist dat dit niet mag....en ook Nederland heeft dit ondertekend!
het is natuurlijk geen dwangarbeid. niemand dwingt je om te werken, net zo min als niemand je dwingt om een bijstandsuitkering te accepteren.
maar het werkt altijd hetzelfde met dit soort ideetjes; de invulling ervan duurt lang en valt in de praktijk altijd wel mee. ik ben zelf ontzettend goed in worst case-denken (daar heb ik geen hormonen voor nodig), maar zelfs als er een werkplicht komt, zijn dat echt niet alleen maar lichamelijk zware klusjes. waarom zou dat zo zijn?
jacqueline

voor werk dat men doet hoort een loon tegenover te staan...minimumloon op zijn ,minst. En een uitkering is GEEN loon . Dus iemand verplichten werkzaamheden te verrichten zonder dat daar een loon tegenover staat is wat mij betreft echt de definitie van dwangarbeid. Bovendien ben je totaal afhankelijk van zo'n uitkering dus een uitkering weigeren is er helaas niet bij....je moet het wel accepteren.
Arike

Bericht door Arike »

Back on topic graag (en evt een nieuw topic openen)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Fay

Bericht door Fay »

Back on topic,maar blijven denken aan dingen die je dwars zitten, totdat je dat zon 10 keer tegen mensen heb verteld helpt daar niets tegen

Fay
jacqueline

de neiging hebben te moeten huilen zonder enige aanleiding hoort volgens mij ook bij de effecten van de hormonen. Zo heel blij ben ik hiermee eigenlijk ook niet, maar ik denk niet dat het goed is me ertegen te gaan verzetten..
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Die ga ik eerst goed lezen en dan kom ik er binnenkort op terug in het topic Lastige werksituatie

Die post staat hier:
http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... 883#p48883
Laatst gewijzigd door Jeste op 18 jan 2014, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Aliss

Bericht door Aliss »

Samantha schreef:Naast die andere topic ook deze, het zijn immers 2 verschillende dingen.

Ik merk dat ik best wel kaal begin te worden (vandaar dat mijn haren ZO geknipt zijn) wat ik mij afvroeg is het volgende, als ik straks hormonen neem, groeien mijn haren terug?

En als niet zal ik dan alsnog als een man kaal worden ook al zit ik aan de hormonen of wordt ik dus net als de meeste vrouwen plaatselijk kaal als ik ouder ben? Dit is een belangrijk punt voor mij.

Verder vroeg ik mij af wat er veranderd in de eerste 3 maanden van het nemen van hormonen, en dus ook qua humer en vitaliteit (moe, fit enz).

En ik weet dat je vetverdeling ook veranderd dus je krijgt in dit geval ook meer vrouwelijke vormen en minder spiermassa?

Er zijn vast wel meer vragen die ik heb maar nu kom ik er even niet op dus bij deze dan.
https://www.facebook.com/groups/2738835 ... 372752638/" target="_blank

:hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug: