Prima Rense, maar ik blijf doemdenken over het strategisch politiek proces. Immers de boosdoener (sluiten van de deuren) roept nu, "maart, aan ons zal het niet liggen". Tegelijkertijd de zwarte piet weer even terugleggend bij verzekeraars (geld) en politiek (wie? staat er voor het maatschappelijke belang). Eerst maar eens zien hoe het spel verder wordt gespeeld; de komende weken zullen er nog wel wat zetten volgen.Rense schreef:Als ze werkelijk in maart weer mensen aannemen zou dat heel mooi zijn!
De wachtlijsten waren relatief kort in december en zullen tussen januari en maart niet langer zijn geworden als er niemand bij kwam, dus dan valt het voor de nu gedupeerden allemaal mee. Al blijft zo'n periode van onzekerheid tot de VU de deuren weer opent bijzonder rot.
VUMC heeft geen geld behandeling transgenders
-
diederique
Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Britta
Ik zie het minder somber in. Natuurlijk is het een strategisch spel: Het vumc wil zoveel mogelijk geld zodat ze ons zo goed mogelijk kunnen helpen en de mensen die het werk doen ook goed kunnen belonen. Aan de andere kant willen de verzekeraars de kosten zo laag mogelijk houden.
Uiteindelijk zijn wij als patiënten bij beide gebaard. We willen de beste zorg, in dit geval behandeling bij het vumc. Maar de zorg moet niet zo duur worden dat het onbetaalbaar wordt en uiteindelijk dan uit de basisverzekering verdwijnt.
Wat de oplossing ook wordt, de soep wordt altijd minder heet gegeten dan opgedient. En ik denk dat we uiteindelijk de zorg wel houden, het is de vraag of en hoe dit vorm krijgt.
Uiteindelijk zijn wij als patiënten bij beide gebaard. We willen de beste zorg, in dit geval behandeling bij het vumc. Maar de zorg moet niet zo duur worden dat het onbetaalbaar wordt en uiteindelijk dan uit de basisverzekering verdwijnt.
Wat de oplossing ook wordt, de soep wordt altijd minder heet gegeten dan opgedient. En ik denk dat we uiteindelijk de zorg wel houden, het is de vraag of en hoe dit vorm krijgt.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
Ronny
Ik zit er aan te denken om de diagnose te laten stellen door Psycho Informa Groep. Neem aan dat een vastgestelde diagnose door VUMC overgenomen wordt als de deuren weer openen?
-
Veronica
Dat blijkt vaak niet het geval te zijn.Ronny schreef:Ik zit er aan te denken om de diagnose te laten stellen door Psycho Informa Groep. Neem aan dat een vastgestelde diagnose door VUMC overgenomen wordt als de deuren weer openen?
-
Ronny
Dat zou jammer zijn want juist via een constructie zoals deze zou de druk op de genderteams verminderen. Het scheelt of je nu bij 500 mensen nog de diagnose moet stellen of dat 300 van die 500 dat al elders hebben kunnen laten doen en dus die stap kunnen overslaan in het proces.
-
Venka
IK heb mijn diagnose bij het PIG en zit nu 5 maand in mijn RLE bij het PIG.Maar desondanks heb ik nog 4 gesprekken+testen gehad bij het VU.In mijn geval is de diagnose overgenomen maar het VU wil wel een aantal gesprekken om een eigen afweging te maken.12 februari heb ik mijn eerste afspraak na mijn diagnostiek bij het VU en moet ik alle gegevens meenemen (mijn dossier van het PIG is er al) van mijn endocrinoloog en dan ga ik over naar het VU als ik ook akkoord ga.Nadeel wel is dat ik dan in mijn 6e maand RLE zit en bij het VU weer met 0 begin.Dus eigenlijk is er daar best wat te winnen als ik gewoon mijn RLE bij het PIG kan afronden en dan voor de SRS naar het VU zou kunnen maar helaas werkt dat niet zo.Ronny schreef:Ik zit er aan te denken om de diagnose te laten stellen door Psycho Informa Groep. Neem aan dat een vastgestelde diagnose door VUMC overgenomen wordt als de deuren weer openen?
-
Arike
Dat de VU haar diagnose inkort op basis van een PIG-diagnose is al pure winstAafke schreef:IK heb mijn diagnose bij het PIG en zit nu 5 maand in mijn RLE bij het PIG.Maar desondanks heb ik nog 4 gesprekken+testen gehad bij het VU.In mijn geval is de diagnose overgenomen maar het VU wil wel een aantal gesprekken om een eigen afweging te maken.12 februari heb ik mijn eerste afspraak na mijn diagnostiek bij het VU en moet ik alle gegevens meenemen (mijn dossier van het PIG is er al) van mijn endocrinoloog en dan ga ik over naar het VU als ik ook akkoord ga.Nadeel wel is dat ik dan in mijn 6e maand RLE zit en bij het VU weer met 0 begin.Dus eigenlijk is er daar best wat te winnen als ik gewoon mijn RLE bij het PIG kan afronden en dan voor de SRS naar het VU zou kunnen maar helaas werkt dat niet zo.Ronny schreef:Ik zit er aan te denken om de diagnose te laten stellen door Psycho Informa Groep. Neem aan dat een vastgestelde diagnose door VUMC overgenomen wordt als de deuren weer openen?
paar jaar terug was daar echt nog geen sprake van, toen deed de VU gewoon alles nog eens over (en zeker niet dunnetjes
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
diederique
De verhalen van een aantal PIG mensen met diagnose het afgelopen jaar kennend, is er volgens mij nog steeds sprake van nogal stevig en niet bepaald "dunnetjes" overdoen. Maar drie gesprekken, maar wel verdeeld over 8 maanden vermengd met miscommunicatie, foute afspraken en onbegrip, wekt toch al snel de indruk dat voor iedere aanmelding het zelfde proces wordt door lopen tw. wachtlijst>diagnostiek (5-6 gesprekken minimaal) alvorens de RLE kan beginnen; PIG of niet.
Liefs, Diederique
-
Anon20180501
Omgekeerd gaat dat eigenlijk ook wel een beetje op, Diederique en de rest.
In wezen had ik mijn diagnostische fase afgerond bij het VUmc. Er was geen twijfel over mijn GD, dat was er gewoon, nee, ze waren het niet eens met hoe ik mijn leven had ingericht. (maar meer dan dit zeg ik er hier niet over) Toen ik jaren later naar de P.I.G. ging had ik sinds het debacle bij het VUmc al diverse andere genderteams benaderd maar geen een, ook UZ-Gent niet, bood mij een verkort traject aan, ondanks die 6 frustrerende jaren bij het VUmc.
En nu komt het, de P.i.G. heeft mij ook geen verkort traject kunnen aanbieden. Het 'theoretisch gedeelte' konden we natuurlijk razendsnel afwerken maar ondanks dat ik toen al 10 jaar leefde als vrouw eiste mijn zorgverzekeraar toch een jaar RLE alvorens over te gaan op de vergoeding van de srs. Hormonen slikte ik al 'illegaal' en al lang en mocht daar gelukkig wel mee doorgaan op een legale manier.
De diagnostische gesprekken hebben dus maar een paar weken geduurd maar vanwege andere factoren heeft mijn traject bij de P.I.G toch nog totaal zo'n 2 jaar geduurd als ik dadelijk onder het mes ga. Na dat jaar officiële rle kreeg ik natuurlijk ook ik nog te maken met wachtlijsten voor de srs. Die laatste heeft iets langer geduurd dan verwacht maar waarom...? ik heb er nog steeds mijn bedenkingen over.
Dus, hoewel niet om dezelfde reden maar wel meer toegespitst op de persoonlijke situatie neemt de P.I.G. diagnoses opgesteld door anderen niet klakkeloos 1 op 1 over maar doet ze die (in mijn geval) versneld nog eens dunnetjes helemaal over. Dat moeten ze wel anders zouden ze volgens de zorgverzekeraars onzorgvuldig zijn en onvolledig werk (allemaal protocol) leveren en niet tot vergoeding overgaan.
x Daniéla
In wezen had ik mijn diagnostische fase afgerond bij het VUmc. Er was geen twijfel over mijn GD, dat was er gewoon, nee, ze waren het niet eens met hoe ik mijn leven had ingericht. (maar meer dan dit zeg ik er hier niet over) Toen ik jaren later naar de P.I.G. ging had ik sinds het debacle bij het VUmc al diverse andere genderteams benaderd maar geen een, ook UZ-Gent niet, bood mij een verkort traject aan, ondanks die 6 frustrerende jaren bij het VUmc.
En nu komt het, de P.i.G. heeft mij ook geen verkort traject kunnen aanbieden. Het 'theoretisch gedeelte' konden we natuurlijk razendsnel afwerken maar ondanks dat ik toen al 10 jaar leefde als vrouw eiste mijn zorgverzekeraar toch een jaar RLE alvorens over te gaan op de vergoeding van de srs. Hormonen slikte ik al 'illegaal' en al lang en mocht daar gelukkig wel mee doorgaan op een legale manier.
De diagnostische gesprekken hebben dus maar een paar weken geduurd maar vanwege andere factoren heeft mijn traject bij de P.I.G toch nog totaal zo'n 2 jaar geduurd als ik dadelijk onder het mes ga. Na dat jaar officiële rle kreeg ik natuurlijk ook ik nog te maken met wachtlijsten voor de srs. Die laatste heeft iets langer geduurd dan verwacht maar waarom...? ik heb er nog steeds mijn bedenkingen over.
Dus, hoewel niet om dezelfde reden maar wel meer toegespitst op de persoonlijke situatie neemt de P.I.G. diagnoses opgesteld door anderen niet klakkeloos 1 op 1 over maar doet ze die (in mijn geval) versneld nog eens dunnetjes helemaal over. Dat moeten ze wel anders zouden ze volgens de zorgverzekeraars onzorgvuldig zijn en onvolledig werk (allemaal protocol) leveren en niet tot vergoeding overgaan.
x Daniéla
-
Aliss
Even een vraagje tussendoor -wat is P.i.G?