Progynova dosering na operatie?

Yasmine

Progynova dosering na operatie?

Bericht door Yasmine »

Ik slikte zowel voor m'n operatie als nu na m'n operatie twee maal daags 2mg Progynva en vraag me af of iedereen dit doet? Ik las nameljk ergens dat sommige transvrouwen na de operatie meer E nodig hebben dan voor de operatie. Ik vraag me af hoe vanzelfsprekend het is om na de operatie gewoon door te gaan met 2 x 2mg per dag of waaraan je kunt merken dat de dosering aangepast moet worden. Of wordt dit vooral duidelijk door een bloedtest?
diederique

Re: Progynova dosering na operatie?

Bericht door diederique »

Ik dacht eigenlijk dat je altijd doorgaat met je oude dosis. Zoals je al zegt, uiteindelijk zal je bloedtest moeten uitwijzen hoe het verder met je oestrogeen loopt en kan de endocrinoloog je alleen maar verder helpen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Alice

Bericht door Alice »

Gebruikelijk is dat de dosis voor post-op’s gehalveerd wordt. Er kunnen verschillen in inzicht zijn wat de juiste dosis is bij de voorschrijvende arts, gyno en endo.
Het komt zelden of nooit voor dat de dosis verhoogd wordt.

Criteria zou kunnen zijn; hoe voel ik mij bij een verminderde dosis, pre-op dosis en een hogere dosis. De dosis moet voldoende zijn op botontkalking tegen te kunnen gaan. Scan om de 3-5 jaar.
Bloedwaardes hebben weinig zin behalve voor de statistieken.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Angel

Bericht door Angel »

Ik heb in die 9 jaar nog nooit een bloedtest gehad of een scan, zal maar is contact opnemen met Amsterdam. Ik slik al 9 jaar de volledige dosis die ik ook kreeg voor de operatie.
Alice

Bericht door Alice »

Angel schreef:Ik heb in die 9 jaar nog nooit een bloedtest gehad of een scan, zal maar is contact opnemen met Amsterdam. Ik slik al 9 jaar de volledige dosis die ik ook kreeg voor de operatie.
Als je je goed voelt laat alleen via de huisarts een scan regelen. Sommige sportscholen/fitnesscentra bieden, in samenwerking met..., ook een scan aan wel zelf betalen ong. € 50,-.
Alice;
"Computer Says No"
Angel

Bericht door Angel »

ja voel me prima anders had ik wel eerder aan de bel getrokken :) Maar bedankt voor de info
Yasmine

Bericht door Yasmine »

Alice schreef:Gebruikelijk is dat de dosis voor post-op’s gehalveerd wordt. Er kunnen verschillen in inzicht zijn wat de juiste dosis is bij de voorschrijvende arts, gyno en endo.
Het komt zelden of nooit voor dat de dosis verhoogd wordt.

Criteria zou kunnen zijn; hoe voel ik mij bij een verminderde dosis, pre-op dosis en een hogere dosis. De dosis moet voldoende zijn op botontkalking tegen te kunnen gaan. Scan om de 3-5 jaar.
Bloedwaardes hebben weinig zin behalve voor de statistieken.
Hoe voel je je dan als de dosering te hoog of te laag is? Is daar iets van bekend?

Ik weet dat een te laag testosterongehalte bijv. vermoeidheid en een laag libido kan veroorzaken. Wat een te laag of te hoog oestrogeengehalte doet weet ik niet precies? Het enige dat ik kan verzinnen is dat teveel oestrogeen iemand wellicht te emo maakt?
Alice

Bericht door Alice »

Yasmine schreef:
Hoe voel je je dan als de dosering te hoog of te laag is? Is daar iets van bekend?

Ik weet dat een te laag testosterongehalte bijv. vermoeidheid en een laag libido kan veroorzaken. Wat een te laag of te hoog oestrogeengehalte doet weet ik niet precies? Het enige dat ik kan verzinnen is dat teveel oestrogeen iemand wellicht te emo maakt?
Hoe je je kunt voelen als je estrgeengehalte te hoog of te laag is, is voor ieder verschillend.
Soms is het merkbaar als er een nieuw pleister geplakt of een depot geïnjecteerd wordt men krijgt, voor een korte tijd, een ‘high’ zweverig gevoel.

De een gebruikt, na een tijd geheel geen toegevoegde estrogenen meer (pil moeheid) en voelt zich er goed bij de ander voelt zich lamlendig,depri ofzo.
Een van de verschijnselen van te hoge of te lage dosis kan inderdaad zijn dat je, buitensporig, emotioneel kun wezen.

Je moet naar je lichaam, leren, luisteren.
Alice;
"Computer Says No"
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik vraag mij af of mijn dosis wel goed is, op grotere honger na merk ik nog niks, of duurt het langer voordat je iets "merkt"?
Afbeelding
Yasmine

Bericht door Yasmine »

Veronica schreef:Ik vraag mij af of mijn dosis wel goed is, op grotere honger na merk ik nog niks, of duurt het langer voordat je iets "merkt"?
Grotere honger? Ben je pre-op?