live for kooking

Nieuwsberichten
sandra-kim

live for kooking

Bericht door sandra-kim »

Veronica

Re: live for kooking

Bericht door Veronica »

Het bewijs van wat je hormonen kunnen doen als je maar voor je puberteit mee begint, je wordt een echter vrouw, de stem, de gezicht, alles behalve dat je helaas geen baarmoeder of eierstokken zult hebben.

Eigenlijk.... laat maar.
Afbeelding
Angel

Bericht door Angel »

Ik kan me helemaal in haar verhaal vinden, ik heb dit ook altijd zo ervaren. Wilde niets met "Lotgenoten" want voor mijn gevoel stonden die er heel anders in dan ik. Nu pas ben ik benieuwd naar hoe andere het ervaren :)

mooi om te zien :)
Claire

Bericht door Claire »

Vind zo knap dat ze dat zo durft te vertellen.
Kijken ernaar vind ik best wel moeilijk wat ik ga dan toch denken "wat als...." en dat wil ik helemaal niet want
wat schiet je daar mee op.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Angel

Bericht door Angel »

daar schiet je niets mee op, ik denk dat je alleen maar kunt denken, wat fijn voor het meisje dat ze er zo snel achter is gekomen en dat de omgeving er in mee wilt gaan.
Claire

Bericht door Claire »

heb je helemaal gelijk in hoor had gewoon zwak momentje en beetje jaloers wel :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Angel

Bericht door Angel »

dat geeft niets, kan het me voorstellen. Ik heb heel wat verhalen gezien op het forum van mensen die op oudere leeftijd (na de pubertijd) zijn begonnen en dat is zo moeilijk. Je blijft altijd geconfronteerd met de persoon die je ooit geweest ben. Ik kan en mag zelf niet klagen, als ik in de spiegel kijk zie ik een op en top vrouw, maar ik vergelijk het maar met voor mijn operatie, als dan in de avond die BH uit ging dan vond ik dat erg vervelend(zwak uitgedrukt) en dat doet zeer. De meer zichbare kenmerken is natuurlijk nog erger want daar wordt je mee geconfronteerd en dat is ook hetgeen andere mensen zien.
Janneke

Bericht door Janneke »

Het stomme is dat als het lang geleden is dat je alles achter de rug hebt en het geluk hebt 'passabel' te zijn dat je je dan op een één of andere manier niet identificeert met mensen die helaas wel zichtbaar transseksueel zijn. Het doet pijn bij mijzelf als ik soms overduidelijke transen zie en ik griezel ervan dat ik misschien ook zou kunnen worden gezien.

Ik begrijp daarom Teuntje erg goed, ze leeft haar leven en heeft er geen behoefte aan om naar dat soort samenkomsten te gaan waar het onder 'trans' is. Het is veel leuker en gezonder om 'normale' dingen te doen. Eenmaal trans, altijd trans vind ik ook zo'n onzin opmerking. Het is maar wat je er zelf van maakt.

PAS OP ik wil geen transseperatisten discussie ...
willah

Bericht door willah »

Angel schreef:Ik kan me helemaal in haar verhaal vinden, ik heb dit ook altijd zo ervaren. Wilde niets met "Lotgenoten" want voor mijn gevoel stonden die er heel anders in dan ik. Nu pas ben ik benieuwd naar hoe andere het ervaren :)

mooi om te zien :)
ja had ik ook precies hetzelfde,ik begrijp haar helemaal,ben ook ooit begonnen met pubertijdsremmers op jonge leeftijd op mijn 14e.
maar sinds een aantal jaar vind ik toch leuk om te horen wat anderen ts van bepaalde onderwerpen vinden enz.
vandaar dat ik me ook op dit forum heb aangemeld.
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik vind het een heel lastig onderwerp. Aan de ene kant ben ik superblij voor mensen als Teuntje, maar aan de andere kant zie ik in hun succes mijn eigen gebreken. Het is een contrast wat mij zwaar valt en waar helaas erg vaak de nadruk op wordt gelegd in de media, de belangenorganisaties en in de wetenschap: "Begin vroeg want je wilt niet als die rare mensen worden". Nu weet ik dat ze volledig gelijk hebben, maar toch, het is net als de pijnlijke opmerking van Janneke niet fijn om te horen.