Ervaring/tips gezichtsontharing?

Veronica

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Om zo even snel te vragen, kent iemand een goede plek voor gezichtsontharing (die wel door Achmea vergoedt wordt)

Het liefst in de omgeving Hoorn/Alkmaar anders waar dan ook als het maar in Noord-Holland is.
Afbeelding
Ilse

Bericht door Ilse »

Veronica schreef:Om zo even snel te vragen, kent iemand een goede plek voor gezichtsontharing (die wel door Achmea vergoedt wordt)

Het liefst in de omgeving Hoorn/Alkmaar anders waar dan ook als het maar in Noord-Holland is.
hoi veronica,

na telefonisch contact met mijn zorgverzekeraar heb ik ook via de zorgzoeker van achmea diverse gecontracteerde opties gevonden.
na wat telefoontjes naar deze opties heb ik een eerste keuze gemaakt en ga ik morgen daar ook even kijken hoe het me lijkt.
nu eerst nog steeds wachten op de brief van de VU naar mijn zorgverzekering.

groetjes
mieke
Groetjes,
Ilse
jacqueline

Bericht door jacqueline »

laat de VU die brief maar aan jou meegeven zodat je ze zelf kan inscannen en mailen naar je verzekeraar. Anders doen ze net of hun neus bloedt en zeggen ze dat ze niks ontvangen hebben. Dat heeft De Friesland verzekeringen (onderdeel van achmea trouwens) bij mij geflikt
Ilse

Bericht door Ilse »

jacqueline schreef:laat de VU die brief maar aan jou meegeven zodat je ze zelf kan inscannen en mailen naar je verzekeraar. Anders doen ze net of hun neus bloedt en zeggen ze dat ze niks ontvangen hebben. Dat heeft De Friesland verzekeringen (onderdeel van achmea trouwens) bij mij geflikt
bedankt voor de tip en ik zat daar zelf ook al aan te denken, maar telefonisch werd ik voor mijn gevoel al redelijk goed op weg geholpen door de mevrouw die ik sprak.
ook zei ze tegen me, laat ze voor zekerheid gezichtsepilatie transgender op de nota vermelden

morgen maar weer eens een belletje doen naar amsterdam

groetjes
mieke
Groetjes,
Ilse
Naidje

Bericht door Naidje »

Hoewel ik zelf nog op de wachtlijst sta bij de VU, ben ik ondertussen wel al begonnen met permanent ontharen. Het wordt dan inderdaad niet vergoed, maar ik heb het geld er graag voor over. Ik zit bij het Boerhaave Medisch Centrum in Amsterdam en krijg IPL behandelingen. Inmiddels heb ik er 2 behandelingen opzitten en ik merk wel al een verschil. Ik heb nog steeds een flinke baard, maar vooral op de wangen en m'n hals is het flink minder aan het worden. M'n kin en bovenlip zijn nog wel probleemgebieden. Die doen ook het meeste pijn tijdens de behandeling en tonen het minste resultaat. Het zal nog wel een tijdje duren voordat alles weg is, maar hopelijk is het binnenkort op een punt waar ik m'n gezicht niet meer helemaal vol met concealer en foundation hoef te smeren.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Naidje schreef:Hoewel ik zelf nog op de wachtlijst sta bij de VU, ben ik ondertussen wel al begonnen met permanent ontharen. Het wordt dan inderdaad niet vergoed, maar ik heb het geld er graag voor over.
Verstandig, hoe eerder hoe beter. Ik begon 1 jaar voordat ik me aanmeldde. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd om vrijwel alles te verwijderen, elke maand een afspraak. Ja, ik was nogal perfectionistisch, ik wilde alles weghebben. Maar met 6 behandelingen ging ik het echt niet redden... ik heb zelf rond de 3000 euro betaald, de rest heeft mijn verzekeraar vergoed.

Nu groeien er soms nog steeds haartjes, en die trek ik er dan uit met een pincet. Ik denk 1x per twee weken dat ik mijn gezicht naloop met een pincet en een spiegeltje die vergroot. Voor de rest scheer ik niet meer. Het uittrekken is veel beter dan scheren voor mij persoonlijk, mijn huid is er veel rustiger door geworden.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

dat heb ik eerder vernomen van iemand dat ze alle haartjes met de pincet en spiegeltje uittrok en nooit ipl of een laser heeft gezien. Meerdere keren in de week minimaal een of twee uurtjes werken. Ik heb het ook wel eens gedaan met de grijze haartjes (die zich niet meer laten laseren) en ga het weer doen. Beter dan electrisch ontharen, maar ook dan ben ik nog wel effe bezig :|
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Irene schreef:dat heb ik eerder vernomen van iemand dat ze alle haartjes met de pincet en spiegeltje uittrok en nooit ipl of een laser heeft gezien. Meerdere keren in de week minimaal een of twee uurtjes werken. Ik heb het ook wel eens gedaan met de grijze haartjes (die zich niet meer laten laseren) en ga het weer doen. Beter dan electrisch ontharen, maar ook dan ben ik nog wel effe bezig :|
Auw, dat lijkt me pijnlijk om een hele baard/snor weg te pukken zeg...

Trouwens over pijn gesproken, ik heb 4 verschillende behandelaars gehad, in totaal met 3 verschillende technieken. Hier mijn ervaring qua pijn:

2 x IPL: Pijnlijk. vooral de snor. Lijkt of iemand een gloeilamp van 1000 watt in je gezicht drukt en dan even aanzet.
1 x VPL: redelijk pijnlijk, toch goed te doen maar vooral nog steeds echt niet prettig...
1 x Laser: Minst pijnlijk, lijkt op een elastiekje wat tegen je huid schiet. Is alleen niet zo snel als IPL & VPL.

Ik zou de laser aanraden. IPL is snel, maar het behandelgebied is groot en dus pijnlijker bij veel donkere haren die dicht bij mekaar zitten.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Naidje

Bericht door Naidje »

Sasha schreef:Ik zou de laser aanraden. IPL is snel, maar het behandelgebied is groot en dus pijnlijker bij veel donkere haren die dicht bij mekaar zitten.
Ik ben zelf met IPL begonnen omdat ik dat wat goedkoper kon krijgen. Zodra ik (hopelijk) groen licht krijg van de VU ga ik waarschijnlijk over op laseren, omdat ik het dan toch vergoed krijg.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Naidje schreef:
Sasha schreef:Ik zou de laser aanraden. IPL is snel, maar het behandelgebied is groot en dus pijnlijker bij veel donkere haren die dicht bij mekaar zitten.
Ik ben zelf met IPL begonnen omdat ik dat wat goedkoper kon krijgen. Zodra ik (hopelijk) groen licht krijg van de VU ga ik waarschijnlijk over op laseren, omdat ik het dan toch vergoed krijg.
Ja, zo heb ik het ook gedaan. :)

Ik wens je veel sterkte en geduld toe. Elke behandeling is een nieuwe stap naar iets beters. Het kan soms zwaar zijn, en af en toe lijkt het erop alsof het steeds erger lijkt te worden. Vooral in het begin, zodra je die vlakken ziet waar er is geschoten; kale en lege plekken met haar erom heen. 3x per dag scheren om het te verbergen. Veel verdriet van gehad. Maar toen kwam het moment dat die snor helemaal weg was, en ik was echt dolgelukkig. Ik scheerde op een dag de restjes weg en zag toen een blanco bovenlip... Dat was echt een mooi moment, en achteraf gezien het wachten, het geld en de pijn waard. Je ziet er dan vele malen beter uit. Je kunt op een gegeven moment ook zonder concealers en zelfs zonder foundation over straat. Dat gevoel vergeet ik nooit meer.