live for kooking

Nieuwsberichten
Angel

Re: live for kooking

Bericht door Angel »

Ik kan me dat heel goed voorstellen
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben na ongeveer 10 jaar 24/7 volledig als vrouw geleefd te hebben door mijn kinderen de voorloper van dit forum opgezeurd. Niet dat ik niets met lotgenoten te maken wilde hebben maar omdat het voor mijn gevoel wel goed ging en eigenlijk geen problemen en vragen had.
Dacht ik, veel vragen had ik inderdaad niet maar voor mij waren er wel nog een paar onduidelijkheden omtrent de srs en alles wat ik daar nu van weet heb ik opgedaan op dit forum. Dat kan je vertalen als een behoefte hebben aan lotgenotencontact, wat het eigenlijk ook is, maar ik zie het forum meer als een goede informatiebron en een vangnet voor alle dolende en zelfverzekerde transgenders. Vriendschappelijke sociale contacten - zowel digitaal als fysiek - heb ik hier wel veel opgedaan maar voor een meer intieme relatie gaat mijn voorkeur uit naar buitenstaanders. Eigenlijk om te ontsnappen aan de T-wereld maar wat natuurlijk altijd en op elk moment kan.

Of ik het gevoel had dat ik niets gemeen had met andere transgenders kan ik kort zijn, nee, daar was bij mij totaal geen sprake van.

x Daniéla
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 21 jan 2014, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Raisa schreef:...
Nu weet ik dat ze volledig gelijk hebben, maar toch, het is net als de pijnlijke opmerking van Janneke niet fijn om te horen.
Ik weet niet wat gelijk is in dit geval en dit verband, Raisa. Een heel persoonlijke mening omtrent jou (wist je al): jij bent gewoon passabel. Geen twijfel over mogelijk, en in dat standpunt sta ik allerminst alleen.
Natuurlijk heeft het voordelen als je er zo jong aan kunt en mag beginnen als Teuntje. Dat jij, ik en vele anderen daar jaloers op zullen zijn en blijven staat vast. En toch... en toch... Er zijn ook mensen die al heel vroeg het traject zijn ingegaan en bij wie dat niet het gehoopte resultaat had. We hebben zoiemand gekend. Beeldschoon, tot na de transitie.
Zoals je weet ben ik een voorbeeld van iemand die veel en veel te laat is gestart. Toch heeft mijn omgeving, onze klanten, een flinke groep medici (waarvan we er helaas nogal veel ontmoeten de laatste tijd) geen twijfel over mijn genderidentiteit.
Als er IEMAND op dit forum is die NIET zou moeten twijfelen ben jij het. Je bent gelukkig niet de enige onder de jonge mensen hier. Het doet me zo ongelooflijk veel plezier een aantal mensen zich te zien ontwikkelen tot de mens die ze werkelijk zijn. Jij en velen die ik hier heb leren kennen zullen nooit en te nimmer gevoelens van 'griezel' oproepen. Geloof me. ♥
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501

Beeldschoon, tot na de transitie.
Nou, dan hoeft Raisa zich in ieder geval geen zorgen te maken. Zo ongelooflijk lelijk dat ze is.
Met de nadruk op ongelooflijk...

Als pure schoonheid een vereiste zou zijn en werkelijk een kwestie van hoe jonger hoe beter dan had er in de brochure wel een waarschuwing gestaan; Niet voor boven de 18. En schoonheid is niet hetzelfde als passabiliteit, dat is alleen maar mooi meegenomen Raisa, en jij bent beide.

x Daniéla
Raisa

Bericht door Raisa »

Bedankt voor de opkikker, ik ben door de tijd heel wel steeds meer tevreden over mijzelf geraakt, maar weet je wat het hem nu is? De eindeloze reacties van de buitenwereld waarbij mensen telkens maar weer moeten benadrukken dat ze toch wel zien dat je trans bent. Het gaat zover dat toeristen in Amsterdam de brutaliteit hebben om foto's van je te nemen terwijl ze elkaar aantikken en iets met 'gender' zeggen. Het handige is dan weer wel dat ik foto's nemen van mensen die foto's van mij maken als hobby heb :P . Of mensen die na een minuut of wat je op een awkward manier aangestaard te hebben aan je vragen of je 'een metamorphose hebt ondergaan' (hoezo cryptisch?). Mensen die in het zwembad met elkaar aan het bediscussieren zijn of ik nu een man ben.

Het zou me goed doen als ik dat commentaar kon negeren of naast me neer te leggen maar dat lukt me nog niet zo goed: het is idioot vermoeiend. Gelukkig heb ik steeds meer in de smiezen dat de mensen die commentaar geven of stomme dingen doen zelf verre van perfect zijn.
Anon20180501

Hai Raisa

Met veel fantasie kan je inderdaad van niets alles maken. Zeker als je daarbij ook nog heel gefocust elke woordje langs je gendertermenlat legt. Zo kan je ook met het grootste gemak van een gesprek over trottoirbanden een erotische voorstelling maken, als je maar genoeg fantasie hebt en oversekst bent.
Ik zou je aandacht inderdaad omkeren zoals je ook al voorzichtig begint te doen, bijna niemand is perfect en onbevlekt, al nader jij dat punt tot heel dichtbij.
No kidding...!

x Daniéla