Hoi ik ben Christina. 24 jaar uit Rotterdam.
Ik heb me juni 2013 gemeld bij de genderteam van de VUMC.
Ik ben nieuw op de forum. Sinds 4 december 2013 .aan de hormonen.
Op dezelfde dag de bloedtest ondergaan. Rond 13 januari gebeld met de uitslag.
Alles was in orde volgens de endo. ik had een testoston gehalte van 31 en oestrogeen was 89.
( Ik ben trouwens mtf!! ) Ik had voor de bloedtest vaker een gel gebruikt die ik weleens kreeg van een vriendin, ook trans.
Is de testoron nou niet heel hoog? ik vond van wel.
Gebruik inmiddels Androcur 50mg.
Heb me volgend afspraak halverwege maart 2014.
hoop dat het dan veel minder is.
xx
Uitslag bloedtest!!
-
Xtina
Uitslag bloedtest!!
i'm not a girl, not yet a woman - Britney Spears
-
jacqueline
Re: Uitslag bloedtest!!
ik was op dezelfde dag voor de nulmeting. We hebben elkaar geloof ik ook nog gezien in de wachtkamer. Ik was alleen niet zo heel lekker omdat nuchter blijven bij mij meteen migraine uitlokt. Maar waarom heb jij wel een uitslag en ik niet? We waren er op dezelfde dag dus zou ik het ook moeten hebben.
-
Anon20180730
even opvragen Jacqueline..
heb ik ook telefonisch gedaan en zojuist per post ontvangen. Testo = 0,8 slechts 0,2 gestegen nadat ik van 2 x 50mg andro terugging naar 1x 50mg (norm is max. 2 voor een vrouw) en Estra = 266 pmol/l (was 117 pmol/l, maar de pleister is van 50 naar 100 systen gegaan, dus kan ook wel kloppen)
heb ik ook telefonisch gedaan en zojuist per post ontvangen. Testo = 0,8 slechts 0,2 gestegen nadat ik van 2 x 50mg andro terugging naar 1x 50mg (norm is max. 2 voor een vrouw) en Estra = 266 pmol/l (was 117 pmol/l, maar de pleister is van 50 naar 100 systen gegaan, dus kan ook wel kloppen)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 22 jan 2014, 15:07, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Yasmine
Ik heb mijn pre-op uitslagen er even op nageslagen, maar mijn testosteron is vanaf 2010 op 1 x na steeds < 1.0 geweest. Ik neem aan dat dat betekent minder dan 1.0. Ik gebruikte tot de operatie 2 x 50mg Androcur. Bij m'n laatste bloedtest was m'n testosteron 0.6, maar toen was ik post-op.
Ik was al voor 2010 aan de hormonen en heb helaas geen uitslagen van voordat ik met de hormonen startte, maar als je voor de bloedtest nog geen Androcur gebruikte dan lijkt het me logisch dat je testosteron nog hoog was. Als de gel die je al wel gebruikte oestrogeen gel was dan lijkt het mij dat dat wel je oestrogeen hoger maar niet je testosteron lager maakte. Als je Androcur blijft slikken zullen je volgende uitslagen er ongetwijfeld anders uitzien
Als ik jou was zou ik nu wel met die gel stoppen als je daar niet al mee gestopt bent. Een overdosis klinkt in dit geval misschien aantrekkelijk, maar zal waarschijnlijk alleen maar voor problemen zorgen.
Ik was al voor 2010 aan de hormonen en heb helaas geen uitslagen van voordat ik met de hormonen startte, maar als je voor de bloedtest nog geen Androcur gebruikte dan lijkt het me logisch dat je testosteron nog hoog was. Als de gel die je al wel gebruikte oestrogeen gel was dan lijkt het mij dat dat wel je oestrogeen hoger maar niet je testosteron lager maakte. Als je Androcur blijft slikken zullen je volgende uitslagen er ongetwijfeld anders uitzien