Wat ik me zo eens afvraag: verandert door de invloed van de hormonen ook je lichaamsgeur? Ik heb bij mijzelf niets gemerkt, maar je eigen lijf ruik je ook eigenlijk niet bewust. Ik moest er aan denken toen iemand me laatst zei dat ik lekker rook. Terwijl ik die dag behalve een lichte, redelijk neutrale, deodorant verder geen geurtjes ophad.
Is hier wel eens onderzoek naar gedaan, of heeft een van jullie partners er wel eens iets over opgemerkt?
Effect van hormonen
-
Danielle
Re: Effect van hormonen
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Of er onderzoek naar gedaan is weet ik niet (vast wel), maar testosteron heeft invloed op de lichaamsgeur. Als het testosteron dan heel erg veel omlaag gaat, tot bijna 0, veranderd de lichaamsgeur.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Yasmine
Toen ik i.v.m. m'n operatie een tijdje moest stoppen met hormonen rook ik al vrij snel een geur waar ik helemaal niet blij van werd.. De geur van .. vroeger. Bah. Toen ik begon met hormonen heb ik me nooit zo gerealiseerd dat m'n geur veranderde, maar toen ik stopte met hormonen dus des te meer. Ik kon dus niet wachten om weer met hormonen te beginnen en met name vanwege de geur. Ik voelde me sowieso niet helemaal toppie zonder Progynova, maar de geur was het enige dat ik concreet kon benoemen. Toch apart, want na m'n operatie moet m'n testosteron erg laag zijn geweest (en nog steeds natuurlijk), maar m'n geur werd pas weer normaal toen ik een tijdje later Progynova ging slikken. Al met al ben ik zo'n 2,5 maand gestopt.
-
Anon20180730
ik ruik niks..
wil niet zeggen dat ik voorheen niks rook, maar wat moet ik ruiken eigenlijk?
-
Anon20180501
Als je nou eens heel zachtjes achteruitloopt Irene, of logischer, met je handen 'waaiert' , wat je dan ruikt moet je je neus laten vertalen.
Niks? dan is het altijd goed.
Maar die ervaring heb ik ook. Ik leef al 12 jaar als vrouw en al die tijd heb ik natuurlijk ook parfum ed. opgehad.
Ik had nog geen vergelijkingsmateriaal dus ik wist eigenlijk niet goed of het nu wel of niet goed rook.
Dezelfde parfums roken bij veel vrouwen al verschillend, dat wist ik en dat het met de lichaamsgeur en zweet te maken
heeft. Zouden cis-vrouwen bij gebruik van dezelfde parfum wel hun onderlinge geurnuances (in detail) kunnen onderscheiden..?
Pas na aanvang van mijn hrt (die ik heel koppig begonnen ben met zowel spyro als estradiol tegelijkertijd in pilvorm en in behoorlijke
dosissen. Maar die is toch maar met 1 zesde (spyro) naar beneden bijgesteld door mijn later ingeschakelde Endocrinologe vanwege een
beetje droge nieren..) Waar waren we...??
pas na aanvang van mijn hrt,.. - blijkbaar 'muteert' dus je geurecho - rook mijn parfum steeds sterker en lekkerder.
Eigenlijk zoals ik zelf het wel eens ruik bij cis-vrouwen.
Nu je het zegt ja.. er is nooit in mijn gedachten opgekomen dit in relatie te zien tot de hrt...
x Daniéla
Niks? dan is het altijd goed.
Maar die ervaring heb ik ook. Ik leef al 12 jaar als vrouw en al die tijd heb ik natuurlijk ook parfum ed. opgehad.
Ik had nog geen vergelijkingsmateriaal dus ik wist eigenlijk niet goed of het nu wel of niet goed rook.
Dezelfde parfums roken bij veel vrouwen al verschillend, dat wist ik en dat het met de lichaamsgeur en zweet te maken
heeft. Zouden cis-vrouwen bij gebruik van dezelfde parfum wel hun onderlinge geurnuances (in detail) kunnen onderscheiden..?
Pas na aanvang van mijn hrt (die ik heel koppig begonnen ben met zowel spyro als estradiol tegelijkertijd in pilvorm en in behoorlijke
dosissen. Maar die is toch maar met 1 zesde (spyro) naar beneden bijgesteld door mijn later ingeschakelde Endocrinologe vanwege een
beetje droge nieren..) Waar waren we...??
pas na aanvang van mijn hrt,.. - blijkbaar 'muteert' dus je geurecho - rook mijn parfum steeds sterker en lekkerder.
Eigenlijk zoals ik zelf het wel eens ruik bij cis-vrouwen.
Nu je het zegt ja.. er is nooit in mijn gedachten opgekomen dit in relatie te zien tot de hrt...
x Daniéla
-
Yasmine
Zolang je geen man ruikt zit het goedIrene schreef:ik ruik niks..wil niet zeggen dat ik voorheen niks rook, maar wat moet ik ruiken eigenlijk?
Het is bij mij niet zozeer dat ik iets wel ruik, maar meer dat ik iets niet ruik.. En als ik wel eens iets ruik dan is het iets zachts. Niet zo penetrant als vroegah..
-
Anon20180730
thanks,, ik vond eigenlijk alleen dat mijn penis geurde, maar dat doet niet meer sinds de androYasmine schreef:Zolang je geen man ruikt zit het goedIrene schreef:ik ruik niks..wil niet zeggen dat ik voorheen niks rook, maar wat moet ik ruiken eigenlijk?
Het is bij mij niet zozeer dat ik iets wel ruik, maar meer dat ik iets niet ruik.. En als ik wel eens iets ruik dan is het iets zachts. Niet zo penetrant als vroegah..
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 24 jan 2014, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anon20180501
Ik steek mijn neus niet graag in 'allemans slipje' maar hoe lenig ben jij eigenlijk Irene..?

-
Anon20180730
laat verder maar..
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 24 jan 2014, 01:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Anon20180501
Ik ruik mijn spruitjes als ze staan te koken vanaf 10 meter. Een neus heeft best wel vaak een verre reikwijdte.
Muts, hoe kom je op het idee, ik heet geen Geer of Goor..
x Daniéla
Muts, hoe kom je op het idee, ik heet geen Geer of Goor..
x Daniéla