Ik weet eigenlijk mijn hele leven al dat ik gewoon in het verkeerde lichaam geboren ben, maar leef nog steeds als jongen. Mijn familie en vrienden weten allemaal dat ik me een meisje voel, maar daarbij houdt het op. Ik vraag mezelf altijd af wat ik nou precies moet doen. Een voor de hand liggende oplossing is waar mensen altijd van uitgaan: dat ik me zou moeten gaan kleden als vrouw en als vrouw zou moeten gaan leven.
Veel transgenders doen dit natuurlijk al ik denk dat dat misschien ook wel een goede oplossing is. Alleen kan ik mezelf gewoon niet voorstellen dat ik mezelf als vrouw zou kleden en vervolgens naar buiten te gaan / naar familie te gaan / naar school te gaan. Dat lijkt me veels te eng en ik zou me volgens mij veel te ongemakkelijk voelen. Ik heb wel al een keer thuis mezelf als vrouw gekleed bij mijn ouders en mijn broertje, en dat vond ik wel ok, ook al was dat ook een vreemd gevoel voor de eerste keer
Mijn vraag aan jullie is hoe jullie deze stap hebben genomen? Op een dag kleedde je als het andere geslacht en deed nooit meer iets anders? Heb je het eerst verteld aan je omgeving dat je morgen als het andere geslacht op bezoek zou komen? En hoe zijn jullie over de drempel geklommen om zoiets aan te durven?