@david_978
Aangezien ik geen discussie wil starten omtrent kerk/geloof versus transgenders richt ik me hier eerder op de feiten.
Volgens de bijbel is je eigen lichaam heilig. Wat dus betekend dat je je lichaam moet beschermen en er van kunnen houden.
Volgens de bijbel is je geslacht bij geboorte bepaald door God. Wat dus betekend dat je bij geboorte man of vrouw bent en dat dat dus heilig is.
Volgens de bijbel mag je nooit kledig dragen van het andere geslacht. Iets wat alle transgenders juist willen, met mogelijke uitzondering van de androgyn.
Hier zit dus de grootste probleem voor transgenders. Maar zelfs voor buiten transgenders om zijn er problemen met het laatste. Er worden kinderen geboren waarbij het geslacht niet te bepalen is. Omtewel, hermaprodit (wat ik ongetwijfeld fout spel nu). Duitsland heeft vorig jaar daarom een wet aangenomen die X als geslacht neerzet voor deze kinderen totdat het geslacht later bepaald kan worden zonder vervelende gevolgen later voor het kind.
Transgenders, of wel transexuelen, en tot zekere hoogte androgyn/genderqueer, zullen hun lichaam haten en dat willen veranderen en juist kleding willen dragen oa van het andere geslacht. De kerk heeft in het verleden vaak genoeg geprobeerd om hier oplossing voor te vinden, geen van alle leide tot aanpassing van het geslacht, dat gaat namelijk tegen de bijbel in. Dit heeft echt nooit gewerkt, met zelfs suicide rate 50% of zelfs hoger. (En ik betwijfel in hoeverre dit erg was voor de kerk.. afhankelijk van hun mening over transgenders)
Hoe de kerk denkt over homo's, lesbienes en biseksuele mensen is wel duidelijk. Ik heb zelf geen twijfel dat dit erger is voor transgenders, van hoe de kerk naar hun kijkt.
In mijn mening houd de kerk weinig rekening met de natuur. Homosexualiteit komt ook voor onder dieren, maar is maar 1 dier wat homophobic is, en dat is de mens.
Als iemand gelovig is heb ik daar absoluut geen probleem mee. Ik heb er wel een probleem mee wanneer iemand een geloof op iemand forceert, of geen respect meer toont voor iemand vanwege redenen gebaseerd vanuit het geloof. Dan verlies ik respect voor dat persoon en zelf ben ik al geen fan van het geloof, in mijn mening moet het zijn als een standpunt voor die persoon zelf die daarin gelooft, soort van guidelines maar niet verder als absolute regel dat voor iedereen geld. In mijn optiek staat het geloof vast in het verleden en heeft het te weinig respect voor verschillende mensen. Mensen moeten gewoon gelukkig leven, en het geloof moet zeker niet het geluk van iemand weg nemen vanwege redenen uit het geloof, inclusief de bovenstaande 3 zinnen.
Je kan de kerk vragen om vergiffenis maar dat kan ook nadelig zijn, voor je srs? kerk kan zeggen 'ok prima maar stop met het traject'. De kerk zal nooit akkoord gaan met een srs. Na de srs kan de kerk zeggen 'prima maar je stopt met verdere hormoon gebruik' dit omdat je lichaam heilig is, en zelfs dat laatste kan/is gevaarlijk vanwege grotere kans op bot ontkalking, wat heel erg slecht is. De kerk kan ook andere dingen zeggen natuurlijk maar ik _denk_ dat ze eerder dit zeggen ongeveer.
Voor jouw denk ik dat zo'n groep als dit perfect is. Waarbij je je zorgen kan bespreken. Transvisie is ook hele goeie optie.
Verder hoop ik niet dat dit een discussie zal worden over geloof, ik wil geen spijt krijgen van deze post, ik denk dat alleen puur richten voor hulp naar kerkelijke instanties niet de juiste hulp zal geven. Ik heb metname gericht tot feiten zoals ik die ken van de bijbel en van hoe de kerk ernaar kijkt met iets wat een aantal meningen van mij over respect er in. Verder wil ook niemand hiermee beledigen, en kunnen kerken zijn die het accepteren maar ik persoonlijk ken er 0, maar ze kunnen bestaan.
** presses quite scared the submit button **
Edit: ik zie tevens de echte naam instaan en dat dit ook tevens een soort van introductie is, perhaps deze post en die van david verplaatsen naar de introducties forum?
Transvisie zoekersgroep
-
Miazara
Re: Transvisie zoekersgroep
Code Sorceress
-
Fay
Succes, ik waag me er - bewust - niet aan
Fay
Fay
-
Claire
Ik weet niet hoed goed je Engels is maar op dit forum http://www.lauras-playground.com/cd.htm" target="_blank is transgender
zijn en geloof veel vaker een onderwerp van gesprek.
Misschien kan je daar de antwoorden vinden die je zoekt
zijn en geloof veel vaker een onderwerp van gesprek.
Misschien kan je daar de antwoorden vinden die je zoekt
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
david_978
hallo hoe kun je hier berichten verwijderen?
Laatst gewijzigd door david_978 op 26 jan 2014, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Raisa
Wat dat betreft hoopik dat de kerk daar met deze passage van Jezus wat anders over kan denken:Miazara schreef:Je kan de kerk vragen om vergiffenis maar dat kan ook nadelig zijn, voor je srs? kerk kan zeggen 'ok prima maar stop met het traject'. De kerk zal nooit akkoord gaan met een srs. Na de srs kan de kerk zeggen 'prima maar je stopt met verdere hormoon gebruik' dit omdat je lichaam heilig is, en zelfs dat laatste kan/is gevaarlijk vanwege grotere kans op bot ontkalking, wat heel erg slecht is. De kerk kan ook andere dingen zeggen natuurlijk maar ik _denk_ dat ze eerder dit zeggen ongeveer.
"Want er zijn eunuchen, die uit moeders lijf alzo geboren zijn; en er zijn eunuchen, die van de mensen gesneden zijn; en er zijn eunuchen, die zichzelven gesneden hebben, om het Koninkrijk der hemelen. Die dit vatten kan, vatte het."
-
david_978
[quote="david_978"][quote="david_978"]hallo mijn naam is david wittering ben 35 jaar en ik hat eerst broblemen maar het wort minder ik ben er achter gekomen dat je alleen verlost kunt worden door yeshua de verlosser zoon van god de vader dus bij deze bid tot de vader god en vraag hem om hulp en doe het in de naam van de vader de zoon en de geest wat ik er mee bedoel is dat de kerk mij niet kon kan helpen maar god wel ik zat altijd in de foute kerk geloof maar nu tat ik bij een sjoel jootse gemeente ben voor joden niet joden heb ik geleert dat je god zelf moet vragen en dat hij je helpt maar soms kan het ook duren voor hij helpt shalom
http://www.messiaansesjoel.nl/rooster.php" target="_blank
http://www.messiaansesjoel.nl/rooster.php" target="_blank
-
Raisa
Het spijt me, dat laatste was mij ontgaan toen ik mijn vorige reactie schreef.
-
Claire
fijn voor je David dat je daar de oplossing gevonden hebt voor jouw
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
david_978
hoi Raisa wat bedoel je met eunuchen, wat betekent dat brezies?
-
Britta
Eunuchen, zijn meestal castraten. Vaak zijn dat mannen die in hun kinderen jaren gecastreerd werden.
In principe kan je ook als Eunuch geboren worden (i.e. onvruchtbaar zonder testikels) maar dat komt amper voor. Eunuchen werden voornamelijk vroeger gecreëerd.
Interessante groep voor historisch onderzoek naar man/vrouw verhoudingen omdat ze er tussen vallen
In principe kan je ook als Eunuch geboren worden (i.e. onvruchtbaar zonder testikels) maar dat komt amper voor. Eunuchen werden voornamelijk vroeger gecreëerd.
Interessante groep voor historisch onderzoek naar man/vrouw verhoudingen omdat ze er tussen vallen
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them