spermabanken vergoed?

morlune8

spermabanken vergoed?

Bericht door morlune8 »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met spermabanken en of dit vergoed wordt? Heeft de VUmc (als ik ooit weer op de wachtlijst mag) hiervoor een voorziening?

Wanneer ik eenmaal met HRT ben begonnen wordt ik langzaam onvruchtbaar, vandaar. Als ik mijn sperma kan laten bewaren, zijn er voor de toekomst in ieder geval genoeg opties wanneer ik weet of ik ooit kinderen wil ofzo.
prixs

Re: spermabanken vergoed?

Bericht door prixs »

Hoi vraag het aan je hormonen arts die weet het wel hoe dat zit bij het genderteam he in het vu
jacqueline

Bericht door jacqueline »

het werd mij tijdens de eerste afspraak met de endocrinoloog gevraagd. En ja dan word dat vergoed.
Venka

Bericht door Venka »

morlune8

Bericht door morlune8 »

Ah bedankt allemaal!

Ik ben mij alvast aan het oriënteren zolang ik nog niet op de wachtlijst mag.
Eigenlijk wil ik niet meer wachten, maar ja als het vergoed wordt...
prixs

Bericht door prixs »

Hoi naar mij weten wordt de behandeling misschien wel vergoed maar de opslag niet en dat moet je maandelijks opslag wel betalen dat was bij mij zo maar dat kan in het vu anders zijn natuurlijk.
Venka

Bericht door Venka »

prixs schreef:Hoi naar mij weten wordt de behandeling misschien wel vergoed maar de opslag niet en dat moet je maandelijks opslag wel betalen dat was bij mij zo maar dat kan in het vu anders zijn natuurlijk.
Volgens mij slaat het VU geen sperma op maar het AMC http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Pati ... sperma.htm" target="_blank
Holden

Bericht door Holden »

Je zou je ook bij PIG aan kunnen melden ipv bij het VU. Ik loop zelf niet bij PIG maar als ik daar eerder over had geweten was ik waarschijnlijk daar naar toe gegaan ipv VU.

http://www.psycho-informa-groep.nl/genderdyforie.html Hier kan je wat meer info vinden over PIG
Danielle

Bericht door Danielle »

Mij is bij het VUmc gevraagd of ik sperma wilde laten invriezen. Dat was in de aanloop naar het begin van het groene licht voor de hormonen. Via Jos ben ik destijds aangemeld bij het AMC voor de invriesprocedurde. De rekening heb ik nooit gezien. Volgens Jos zou ik alle kosten voor het invriezen en bewaren zelf moeten betalen. De klinisch-embrioloog die ik sprak bij het AMC vond dat dit gewoon vergoed moest worden, aangezien de onvruchtbaarheid een bijwerking van een medische ingreep is. Ze zouden rekening naar mijn verzekeraar sturen en sindsdien heb ik er nooit meer iets van gehoord. Moet ik wel even bij zeggen dat ik in mijn aanvullende pakket ook nog het nodige aan fertiliteitsbehandelingen heb zitten (extra IVF bijvoorbeeld).
Mijn transitieblog: Fading Gender
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Apart, ik heb mijn sperma ook laten invriezen bij het AMC en mij werd ook verteld dat er kosten aan verbonden zouden zitten,maar ik heb tot op heden ook nog geen rekening gezien.