Hij is een Zij
-
jacqueline
Re: Hij is een Zij
Dit programma heeft voor mij iets heel positiefs meegebracht. Mijn moeder is deze hele serie aan het volgen en uiteindelijk is bij haar het kwartje gevallen. Ik hoef eindelijk niks meer uit te leggen. Ik kan er nu veilig als vrouw naar toe.
-
Anon20180730
dat is mooi Jacqueline. Alhoewel ik mijzelf helemaal niet zo 100% herken in de typering van deze jonge deelne(e)m(st)ers. Op delen wel, op delen niet. Mogelijk ligt het aan m'n leeftijd en de huidige tijdsgeest. Mogelijk ben ik helemaal geen klassieke TS, als die al bestaan (misschien dan iets meer androgyn of gewoon een beetje jajacqueline schreef:Dit programma heeft voor mij iets heel positiefs meegebracht. Mijn moeder is deze hele serie aan het volgen en uiteindelijk is bij haar het kwartje gevallen. Ik hoef eindelijk niks meer uit te leggen. Ik kan er nu veilig als vrouw naar toe.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Viorzover mijn ouders twijfel hadden is die nu wel weg, dankzij het programma. En ze weten van mij (en zichzelf) dat het allemaal een stukje minder makkelijk gaat dan het lijkt.jacqueline schreef:Dit programma heeft voor mij iets heel positiefs meegebracht. Mijn moeder is deze hele serie aan het volgen en uiteindelijk is bij haar het kwartje gevallen. Ik hoef eindelijk niks meer uit te leggen. Ik kan er nu veilig als vrouw naar toe.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Venka
Ik vind dat het allemaal wel een beetje te rooskleurig word weer gegeven.Op zich zit het programma goed in elkaar als informatief programma maar ik mis de dagelijkse problemen waar verschillende van ons tegen aan lopen.Een transitie is niet allemaal rozengeur en maneschijn maar "hij is een zij" geeft wel zo'n impressie.Emma schreef:Voor zover mijn ouders twijfel hadden is die nu wel weg, dankzij het programma. En ze weten van mij (en zichzelf) dat het allemaal een stukje minder makkelijk gaat dan het lijkt.jacqueline schreef:Dit programma heeft voor mij iets heel positiefs meegebracht. Mijn moeder is deze hele serie aan het volgen en uiteindelijk is bij haar het kwartje gevallen. Ik hoef eindelijk niks meer uit te leggen. Ik kan er nu veilig als vrouw naar toe.
-
athena1978
Dat ben ik helemaal met je eens.. Hopelijk verwoord ik het goed wil niemand kwetsen maar Je ziet op tv altijd of het extreme of mensen die in begin fase zitten en de loop naar hulp maar nooit de teleurstellingen van naar de operatie toe of van na de operatie.Aafke schreef: Ik vind dat het allemaal wel een beetje te rooskleurig word weer gegeven.Op zich zit het programma goed in elkaar als informatief programma maar ik mis de dagelijkse problemen waar verschillende van ons tegen aan lopen.Een transitie is niet allemaal rozengeur en maneschijn maar "hij is een zij" geeft wel zo'n impressie.
Het zou allemaal bij elkaar ingepakt moeten worden zodat er voor iedereen wat herkenning en informatie inzit.
Maar verder wel een mooi programma. (het beeld wat mensen hebben van transgenders veranderd hier ook wel door en is een stuk positiever dan bv van sommige andere programma's -ik zal maar geen namen noemen-)
-
Venka
Wat ik mis zijn problemen waar wij tegen aanlopen,zoals het GBA gebeuren,vechten voor vergoedingen als je een ander traject doorloopt,maar ook buitensluiten door mensen omwille van,verlies van mensen,relaties aangaan,maar ook de strubbelingen rond een operatie,wachtlijsten (zijn nu weer minder maar toch),scheidingen,ouderschap als T ouder.athena1978 schreef:Dat ben ik helemaal met je eens.. Hopelijk verwoord ik het goed wil niemand kwetsen maar Je ziet op tv altijd of het extreme of mensen die in begin fase zitten en de loop naar hulp maar nooit de teleurstellingen van naar de operatie toe of van na de operatie.Aafke schreef: Ik vind dat het allemaal wel een beetje te rooskleurig word weer gegeven.Op zich zit het programma goed in elkaar als informatief programma maar ik mis de dagelijkse problemen waar verschillende van ons tegen aan lopen.Een transitie is niet allemaal rozengeur en maneschijn maar "hij is een zij" geeft wel zo'n impressie.
Het zou allemaal bij elkaar ingepakt moeten worden zodat er voor iedereen wat herkenning en informatie inzit.
Maar verder wel een mooi programma. (het beeld wat mensen hebben van transgenders veranderd hier ook wel door en is een stuk positiever dan bv van sommige andere programma's -ik zal maar geen namen noemen-)
-
Fay
Je kan in 25 minuten ook nie 5 transgenders volgen en dan tot in detail gaan, wat dat betreft vindt ik het redelijk oppervlakkig, over het traject voorafgaand aan transitie, vu, wordt bijv nauwelijks tot niet gesproken, terwijl dat toch een behoorlijk ingrijpende fase is
Fay
Fay
-
tijgertjetzum
Wat ik jammer vind is dat iedereen een mening heeft over hoe het zou moeten, wat je moet laten zien enz enz. Maar er zijn heeeel weinig mensen die hun verhaal durven / willen uiten. Beter heb je respect voor de mensen die een jaar gevolgd zijn en wel hun hele leven (met hun ervaringen en strubbelingen) hebben bloot gegeven.
Ik hoef geen respect of een waaaauw wat goed reactie omdat ik zelf mee doe. Maar als je het zo goed weet of je ervaring wil delen omdat wij het blijkbaar niet goed doen, of alles te rooskleurig laten zien, ga je gang!!!
Dit is onze ervaring en onze beleving
Iedereen is positief in grote lijnen, de meeste negatieve reacties komen van de doelgroep zelf....Het is nooit goed....
Sorry voor deze pistoff post maar baal gewoon.
Ik hoef geen respect of een waaaauw wat goed reactie omdat ik zelf mee doe. Maar als je het zo goed weet of je ervaring wil delen omdat wij het blijkbaar niet goed doen, of alles te rooskleurig laten zien, ga je gang!!!
Dit is onze ervaring en onze beleving
Iedereen is positief in grote lijnen, de meeste negatieve reacties komen van de doelgroep zelf....Het is nooit goed....
Sorry voor deze pistoff post maar baal gewoon.
-
Raisa
Het blijven natuurlijk persoonlijke portretten met heel persoonlijke belevingen, en als zij de transitie zonder al te veel problemen hebben doorgemaakt dan is dat natuurlijk alleen maar mooi en zou het juist onnatuurlijk zijn als men echt naar drama opzoek ging.Aafke schreef:Ik vind dat het allemaal wel een beetje te rooskleurig word weer gegeven.Op zich zit het programma goed in elkaar als informatief programma maar ik mis de dagelijkse problemen waar verschillende van ons tegen aan lopen.Een transitie is niet allemaal rozengeur en maneschijn maar "hij is een zij" geeft wel zo'n impressie.
Laatst gewijzigd door Raisa op 04 feb 2014, 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Anon20180501
Misschien maar een doekje voor het bloeden Tijgertje maar ik vind het wel zeer goed gemaakt.
Elke stap in het Traject en de problemen waar je tegenaan kan lopen wordt keurig in beeld gebracht door jullie allen te samen.
Wil je elk detail of gerelateerd onderwerp behandelen dan is daar simpelweg te weinig tijd voor. Bovendien vind ik deze serie
juist een hele goede aanvulling op - en op veel punten een verbetering van - al die andere programma's die op tv te zien zijn geweest.
Dus wat mij betreft, Chapeau!
x Daniéla
Elke stap in het Traject en de problemen waar je tegenaan kan lopen wordt keurig in beeld gebracht door jullie allen te samen.
Wil je elk detail of gerelateerd onderwerp behandelen dan is daar simpelweg te weinig tijd voor. Bovendien vind ik deze serie
juist een hele goede aanvulling op - en op veel punten een verbetering van - al die andere programma's die op tv te zien zijn geweest.
Dus wat mij betreft, Chapeau!
x Daniéla