Geweigerd op vlucht naar VS

Nieuwsberichten
Freetouch

Re: Geweigerd op vlucht naar VS

Bericht door Freetouch »

Lindsay schreef:
De VS en Israël hebben op Schiphol al de eerste controle, de tekst is dus correct mag het land niet uit omdat personeel op Schiphol de beslissing neemt dat je niet geschikt bent om de VS in te mogen.
Hoe blij zou je zijn als je in de VS op de eerste vlucht terug gezet wordt omdat het paspoort te veel afwijkt van de werkelijkheid of andersom?
Deze check is uitsluitend voor de FAA... en heeft niets te maken met de Americaanse border protection.
“good enough”
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Melany schreef:
Lindsay schreef:
De VS en Israël hebben op Schiphol al de eerste controle, de tekst is dus correct mag het land niet uit omdat personeel op Schiphol de beslissing neemt dat je niet geschikt bent om de VS in te mogen.
Hoe blij zou je zijn als je in de VS op de eerste vlucht terug gezet wordt omdat het paspoort te veel afwijkt van de werkelijkheid of andersom?
Deze check is uitsluitend voor de FAA... en heeft niets te maken met de Americaanse border protection.
De FAA is niet alleen wat de boel tegen zal houden, er komt ook het bewuste ESTA formulier bij daar moet je dus ook je geslacht invoeren.

Ter info ook Turkije heeft het visum gebeuren totaal op de schop gegooid, een visa wat voorheen in Turkije aan de grens gekocht kon worden zal per 1 april als ik het juist heb verleden tijd zijn.
Dit moet je net als het Esta formulier online gaan aanvragen.
Voor meer info vraag het je reisbureau of reisagentschap.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Een Esta / visum word gecontroleerd bij inchecken bij de balie, en ze controleren of je papieren geldig zijn.
Bij het boarden vind de FAA Security check plaats.

Daartussen in word door de douane / KNMAR je paspoort gecontroleerd.

Hoe het voor isralel en Turkijke is weet ik niet... het zal daar wel wat anders zijn want bij de security check op schiphol naar Israel staan bij de security check altijd van die akelige militairen met doorgeladen automatische vuurwapens...
Dat heb ik gelukkig nooit gezien op mijn vluchten...
“good enough”
Venka

Bericht door Venka »

Lindsay schreef: De VS en Israël hebben op Schiphol al de eerste controle, de tekst is dus correct mag het land niet uit omdat personeel op Schiphol de beslissing neemt dat je niet geschikt bent om de VS in te mogen.
Het personeel op Schiphol kijkt toch alleen maar of je gegevens correct zijn en of jij van de Nederlandse staat het land mag verlaten.Het personeel gaat er toch niet over of jij het land van bestemming mag binnentreden,dat zou helemaal leuk zijn zeg.Ik zie het al voor mij dat bijvoorbeeld de U.S.A gaat bepalen wie Nederland mag binnenkomen.
Claire

Bericht door Claire »

Aafke schreef:
Lindsay schreef: De VS en Israël hebben op Schiphol al de eerste controle, de tekst is dus correct mag het land niet uit omdat personeel op Schiphol de beslissing neemt dat je niet geschikt bent om de VS in te mogen.
Het personeel op Schiphol kijkt toch alleen maar of je gegevens correct zijn en of jij van de Nederlandse staat het land mag verlaten.Het personeel gaat er toch niet over of jij het land van bestemming mag binnentreden,dat zou helemaal leuk zijn zeg.Ik zie het al voor mij dat bijvoorbeeld de U.S.A gaat bepalen wie Nederland mag binnenkomen.

Personeel moet ook controleren KLM heeft bv eigen security die dat ook controleert.
1 van de redenen bv is dat de boetes voor vliegtuigmaatschappijen erg hoog zijn als ze iemand meenemen die het land niet in mag.
En dan praat je niet over een paar honderd euro boete maar duizenden.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
diederique

Bericht door diederique »

Lindsay schreef: Ter info ook Turkije heeft het visum gebeuren totaal op de schop gegooid, een visa wat voorheen in Turkije aan de grens gekocht kon worden zal per 1 april als ik het juist heb verleden tijd zijn.
Of de wijziging voor wat betreft Turkije meer is dan het aanvraag proces is niet duidelijk. Zeker is wel dat de aanvraag van een "residents"visum (>180 dgn per jaar) is stuk veranderd en heeeeeeel veel duurder is geworden. Vanuit de EU in januari van dit jaar zo'n 800 euro pp. Het aanvraag proces (op de luchthaven) was ook wel heel klunzig. Iets meer stroomlijn via internet is dan niet zo gek. Heb om die reden wel een "extra" reisdocument aangevraagd in de vorm van een ID-card om problemen met mijn, tot aanvraag van een nieuw paspoort na 1/7 dit jaar, echt niet meer gelijkende paspoort te voorkomen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Lindsay

Bericht door Lindsay »

diederique schreef:
Lindsay schreef: Ter info ook Turkije heeft het visum gebeuren totaal op de schop gegooid, een visa wat voorheen in Turkije aan de grens gekocht kon worden zal per 1 april als ik het juist heb verleden tijd zijn.
Of de wijziging voor wat betreft Turkije meer is dan het aanvraag proces is niet duidelijk. Zeker is wel dat de aanvraag van een "residents"visum (>180 dgn per jaar) is stuk veranderd en heeeeeeel veel duurder is geworden. Vanuit de EU in januari van dit jaar zo'n 800 euro pp. Het aanvraag proces (op de luchthaven) was ook wel heel klunzig. Iets meer stroomlijn via internet is dan niet zo gek. Heb om die reden wel een "extra" reisdocument aangevraagd in de vorm van een ID-card om problemen met mijn, tot aanvraag van een nieuw paspoort na 1/7 dit jaar, echt niet meer gelijkende paspoort te voorkomen.
Het visum voor Turkije wat je online moet aanvragen is €20,00 of $20,00 het is nog steeds 90 dagen verblijf in Turkije met een houdbaarheidsperiode van 180 dagen. De prijs heeft mijn collega wel gezegd weet alleen niet of de betaling in $ of € is geweest
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ik vind de Verenigde Staten prachtig, vooral New York, en met name Brooklyn. Zou er graag een keer heen willen, of zelfs wonen als ik de kans kreeg. Zou je niet verwachten van mij, als natuurliefhebber, maar ik droom er al heel mijn leven van... Maar inderdaad, sinds 9/11 zijn ze helemaal doorgeslagen in de VS, tot op het griezelige af... Maar goed, dat gesnuffel in privé gegevens boeit mij persoonlijk niet zo heel erg veel. Ben vrij open-minded en iedereen mag alles van me weten. Ze hebben er toch helemaal niks aan. Maar ik kan me voorstellen dat anderen daar wel problemen mee hebben, en dus is het wel verkeerd wat ze doen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Lindsay schreef: Het visum voor Turkije wat je online moet aanvragen is €20,00 of $20,00 het is nog steeds 90 dagen verblijf in Turkije met een houdbaarheidsperiode van 180 dagen. De prijs heeft mijn collega wel gezegd weet alleen niet of de betaling in $ of € is geweest
Denk $20,00, laatste dat ik heb gehoord was dat het via internet nog steeds €15,00 was.
Afbeelding