Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Eva »

Eigenlijk heb ik nooit zoveel hobby's gehad. Winkelen is altijd wel favoriet geweest. Dameskleding, damesschoeisel, maar voorheen altijd alleen voor m'n meissie. Ik heb er wel van genoten. Achteraf denk ik dat het een beetje plaatsvervangend was.
Toen ik heel jong was breide ik graag. Ik had daar beter m'n mond over kunnen houden want toen ik daarover sprak was ik gelijk de idioot van de buurt. Ik ben er onmiddellijk mee gestopt. Stom, achteraf, maar ik voelde me gewetst.
Poppenhuizen heb ik altijd fascinerend gevonden. Vroeger wel met de gedachte dat dit een beetje vreemd was. Weggedrukt dus. Inmiddels hebben we een schitterend poppenhuis met al heel wat interieur. Helaas maak ik te weinig tijd vrij om er mee aan de slag te gaan. Vannacht heb ik er nota bene van gedroomd. Gedroomd over de inrichting vooral. Die is jaren 50. Een Jaarsma-haard hebben we al, bijvoorbeeld. Misschien is dat hele poppenhuis-gedoe wel een poging om mijn verloren jeugd alsnog te beleven.
Nu in miniatuur :mrgreen:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Ik was als klein kind altijd fan van het poppenhuis dat mijn moeder had staan. Ze heeft het, toen ze haar eerste grijze haar ontdekte, mij beloofd in de erfenis. Dat was in de tijd dat ik toch mijn best deed een hele kerel te zijn (min of meer). Pas nu vind ik poppenhuizen (ook die van Eva) weer leuk.

De "vrouwenboeken" zijn "literaire thrillers" en wat in de bieb een "psychologisch drama" heet, uiteraard voor en door vrouwen. Ik heb nog nooit chicklits gelezen. Daartoe heb ik me nog niet verlaagd :mrgreen: , maar wie weet wat de dag van morgen gaat brengen.

Tja... vroeger las ik Ludwig Wittgenstein :ugeek: op de plee. pfff... :roll:
Aster

Bericht door Aster »

@Eva en Hedwich:

zijn jullie ook fanatiek verzamelaars van de AH mini's? ;)
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Dat dan weer niet. Eigenlijk wist ik niet van het bestaan doordat ik altijd de zelfscan gebruik. Ik zag wel kinderen bij de uitgang staan bedelen, maar dat gebeurt wel vaker...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Nee, ik vermijd supermarkten zoveel mogelijk eigenlijk en ik doe niet aan extra's bij de kassa. Ik heb eens gevraagd of ik in plaats van Eftelingzegels 5% extra kassakorting kon krijgen... kon helaas niet...
jocyn

Bericht door jocyn »

Ik verzamel ze wel want ik vind ze leuk.
Kitty

Bericht door Kitty »

Raisa schreef:Ik zat te denken, zou er iets te zeggen zijn voor het idee dat transvrouwen gemiddeld genomen wat meer 'mannelijke' (brrr, die indeling weer) hobbies hebben simpelweg omdat ze er als kind meer mee in contact zijn gekomen?
Ik geloof ook dat het aangeboren is want hoe komt het dan dat ik 0 interesse heb voor auto's, voetbal, computers, techniek enz enz ondanks dat ik als n jongen ben grootgebracht

Dat vrouwelijkheid is/wordt aangeboren is n inconvenient truth voor diegenen die zich niet in het rolpatroon kunnen herkennen maar zich desondanks toch man of vrouw voelen...

Dus bij n vrouw die mannelijke interesses heeft denkt vaak dat stereotypen worden opgedrongen ipv aangeboren omdat ze niet wil dat aan haar vrouwelijkheid getwijfeld wordt...past niet in haar straatje om te denken dat het aangeboren is...

Net als lesbische male 2 females mannelijke interesses afdoen als emancipatie...maar dat is het niet...het is gewoon de aangeboren natuur...

Dit denk ik 100% zeker te weten
Arike

Bericht door Arike »

Kitty schreef: Dus bij n vrouw die mannelijke interesses heeft denkt vaak dat stereotypen worden opgedrongen ipv aangeboren omdat ze niet wil dat aan haar vrouwelijkheid getwijfeld wordt...past niet in haar straatje om te denken dat het aangeboren is...
Dan hebben we het over de stereotype vrouwelijke autocoureur, zeg maar??? ;)

Of snap ik het nou helemaal niet ;) ;) 8-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana

Bericht door Judiana »

vrouwen die de mannen het stof in de ogen rijden zijn wat mij betreft stoer :)

denk aan Vicky Butler Henderson
https://en.wikipedia.org/wiki/Vicki_Butler-Henderson" target="_blank
Aster

Bericht door Aster »

Kitty schreef:
Ik geloof ook dat het aangeboren is want hoe komt het dan dat ik 0 interesse heb voor auto's, voetbal, computers, techniek enz enz ondanks dat ik als n jongen ben grootgebracht
Idem hier...met een machovader en 4 machobroers, geen zussen.

En ik heb het geweten.