Relaties

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka

Re: Relaties

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:Voor wat het waard is mijn mening hierover. Mensen die heel dicht bij mij staan mogen op het geschikte moment weten van mijn voorgeschiedenis. Ik ben dus geen stadsomroepster. :)
En dat doe ik voor mezelf want het is aan de geadresseerde of die mij accepteert zoals ik nu eenmaal ben, ...een herboren vrouw.
Ik zal me nooit laten leiden door ervaringen en tips van anderen maar neem die wel ter harte, zo ook de vervelende gevolgen die zich kunnen voordoen als een partner dacht met een biovrouw van doen te hebben voordat de relatie 2 mensen 1 deed worden in al haar facetten.

x Daniéla

Ps. ieder heeft eigen ideeën hierover en ongeacht welke, ik respecteer die.
Ik vind jouw mening zeker wat waard omdat de discussie "wat wel en niet vertellen" heel moeilijk is,iedereen heeft daar zo zijn/haar eigen ideeën over en het is altijd verstandig om naar verschillende standpunten te luisteren.In deze discussie is geen waarheid en in het draadje over seperatisme ook niet.Helaas willen mensen elkaars meningen ideeën altijd opdringen.Ik heb alleen mijn mening/ideeën gegeven omdat ik een stuk ouder ben dan intrans en veel meer van de wereld ( lees meegemaakt) heb gezien en het is aan intrans wat ze er mee doet.Doet ze er niets mee prima.Op haar leeftijd sloeg ik ook vaak het advies van ouderen in de wind maar het leven is soms een harde leerschool en ik ben van mening dat je met liefde en relaties niet mee moet spotten door onwaarheden voor waarheden aan te nemen ook al zwijg je er over.

Dit is enkel mijn bescheiden mening en ik vind het jammer dat mensen het recht denken te hebben om mij persoonlijk aan te vallen dan wel te beledigen in het openbaar terwijl ik altijd correct blijf naar een ander toe.Soms gaat een discussie op het randje maar ik blijf altijd correct naar een ander maar helaas kunnen veel mensen niet lezen en luisteren naar een ander en denken dat wat ik zeg hen beledig wat helemaal niet zo is.Mijn advies is ook lees iets wat je niet begrijpt een paar keer,dat doe ik ook voor ik iets zeg of post of ergens op reageer omdat ik wel de juiste dingen wil zeggen.Begrijp ik het dan nog niet dan onthoud ik mij van tekst omdat dat niks toevoegt aan een discussie.Dat doe ik ook als ik ergens te veel emotioneel bij betrokken ben.Reageren vanuit emoties is het stomste wat je kan doen omdat emoties je brein en verstand beïnvloeden en je verleid tot uitspraken die je wellicht anders nooit zou hebben gedaan.Dus soms trek ik mij terug uit een discussie en dit geef ik duidelijk aan - in dit draadje maar ook in het seperatisme draadje - maar helaas word dat ook niet begrepen en of gelezen.Vaak mis ik het respect van anderen dat er ook mensen zijn met een andere mening of een andere inzicht hebben in een bepaalde discussie/situatie.Omdat veel mensen denken mij persoonlijk te mogen beledigen heb ik de mogelijkheid tot mij persoonlijk te benaderen ook uitgeschakeld op dit forum tot spijt voor anderen die wel oprecht met mij willen spreken/ Discussiëren.Dit verhaaltje is voor mij ook een mede reden om niet op de BBQ van Melany te komen omdat ik het niet wil verpesten voor haar en anderen want als ik zou komen liep ik gelijk op de personen af die mij persoonlijk hebben beledigt.Mijn excuses voor het vervuilen van dit draadje
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Misschien moet eens duidelijk leren schrijven voor tegen anderen zegt dat ze goed moeten lezen.

Het is overduidlijk dat je een erg dominante houding aanneemt naar andere forumleden. Daar kan ik geen respect voor opbrengen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Venka

Bericht door Venka »

Barbarella schreef:Misschien moet eens duidelijk leren schrijven voor tegen anderen zegt dat ze goed moeten lezen.

Het is overduidlijk dat je een erg dominante houding aanneemt naar andere forumleden. Daar kan ik geen respect voor opbrengen.

Barbarella
Do i need to say more............!
Barbarella

Please don't

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Misschien moet eens duidelijk leren schrijven voor tegen anderen zegt dat ze goed moeten lezen.
De waarheid ligt - hoe kan het ook anders ;) - weer in het midden. Iedereen is verantwoordelijk voor haar/zijn eigen geschreven woord, NIET voor hoe anderen deze interpreteert. (Wetboek van spreekrecht, art; "Vanzelfsprekendheidjes'')

Laten we het leerzaam en gezellig houden aub. :wship:

x Daniéla
Barbarella

Daniéla schreef:
De waarheid ligt - hoe kan het ook anders ;) - weer in het midden. Iedereen is verantwoordelijk voor haar/zijn eigen geschreven woord, NIET voor hoe anderen deze interpreteert. (Wetboek van spreekrecht, art; "Vanzelfsprekendheidjes'')

Laten we het leerzaam en gezellig houden aub. :wship:

x Daniéla
Ik wordt helaas erg ongezellig als iemand die erg onduidelijk schrijft, mij gaat vertellen dat ik goed moet gaan lezen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Merel77

Bericht door Merel77 »

Nou sorry hoor, maar ik vind ook wel dat je best mag proberen om dingen zo te schrijven dat een ander er geen aanstoot aan hoeft te nemen. Je bent wel degelijk verantwoordelijk voor wat je zelf schrijft. Het vervelende is dat het helemaal niet zo multi interpretabel is als dat Aafke nu probeert te suggereren. Sommige teksten van Aafke vind ik ook erg stellig, dwingend, dominant en zelfs pesterig. Als dat niet zo bedoeld is dan kan ze beter haar woorden terugnemen. We zeggen allemaal wel eens iets wat we niet zo bedoelen, of waar je later spijt van krijgt. Maar zij verdedigt zich niet door haar woorden terug te nemen, maar door ze met ferve te herhalen. Dan krijg ik ook het gevoel van: de nare mensen komen overal maar mee weg.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

jee.. geef toch a.u.b. niet zo af op Aafke. Ze beledigt niemand en ze mag haar mening toch luid en duidelijk geven, of je het er nu wel of niet mee eens bent.. 8-)
Dan geef je repliek. Punt. Iedereen verdient dat hier..
Barbarella

Aafke deelt bevelen uit , dat is wat anders dan een mening geven.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Barbarella

Wanneer men elkaar niet helemaal goed begrijpt moet men dat natuurlijk aangeven om misverstanden te voorkomen.
Regel 1 van ''spreekrecht'' omschrijft de manier waarop men dit kenbaar maakt en hier ging het even mis in mijn ogen.
Waar het voor mij precies misging in deze discussie houd ik voor mezelf maar wie de discussie goed gevolgd heeft kan
wel raden wat ik bedoel.

Hier wil ik het bij laten wat dit betreft en doorgaan op de inhoud maar voel je vrij om mij op andere manieren hierop aan te spreken. :hug:

x Daniéla