Vice heeft een docu over LGBT rechten is Rusland. We weten het ondertussen wel en er zijn al meerdere topics aan besteed.
Ik ben deze nu aan het kijken en het is echt heel erg schokkend.
Rechts onder het scherm zit een knopje met CC erop. als je dat aanklikt kun je engelse ondertiteling selecteren.
http://www.vice.com/nl/vice-news/young- ... ength-vice" target="_blank
Barbarella
En dan nog een keertje Rusland.
-
Barbarella
En dan nog een keertje Rusland.
Na mij de zondvloed!
-
Anon20180501
Re: En dan nog een keertje Rusland.
Ik weet niet hoor Barbarella, maar ons eigen kikkerlandje (ja, daar gaat ze weer) wordt doorsneden door conservatieve dwarsliggers (of zijn wij dat?) die homoseksuelen en transgenders nog dwarser vinden liggen. Laten we eerst dit 'probleempje' maar eens oplossen voordat we op 7-mijlslaarzen de rest van de wereld ter verantwoording gaan roepen ...omdat ze bv problemen hebben met openbare homo-propaganda t.a.v. kleine kinderen.
Dezelfde russen die gemiddeld echt wel homofoob is te noemen en die zich daarin door de overheid wellicht gesteund voelen en gevoed worden zullen nog meer gas gaan geven als ze door hypocriete buitenlanders becommentarieerd worden. Dan is geen enkele homo of transgender meer veilig in dat land.
Hier laat ik het bij wat dit onderwerp betreft, of er moet met respect en zonder latent aanwezige Rusland-nijd over gesproken worden.
x Daniéla
Dezelfde russen die gemiddeld echt wel homofoob is te noemen en die zich daarin door de overheid wellicht gesteund voelen en gevoed worden zullen nog meer gas gaan geven als ze door hypocriete buitenlanders becommentarieerd worden. Dan is geen enkele homo of transgender meer veilig in dat land.
Hier laat ik het bij wat dit onderwerp betreft, of er moet met respect en zonder latent aanwezige Rusland-nijd over gesproken worden.
x Daniéla
-
Barbarella
Hoi Daniéla
Ik wil toch nog even reageren, Ik heb je reactie even inlaten werken en laten sudderen. Ik kan niet ontkennen dat je in grote lijnen gelijk hebt.
Er zijn binnen Nederland een hoop stromingen die niet erg dol zijn op homo's en transen en ander volk dat afwijkt van de norm, Tevens zijn er een hoop landen waar het net zo slecht is of slechter dan in Rusland. Het probleem is dat landsgrenzen vervoer van personen en goederen redelijk kunnen beheersen maar dat gedachtegoed landsgrenzen gemakkelijk overschrijd.
De verzameling van LGBT-fobe landen voelt zich waarschijnlijk gesteund door het feit dat Rusland onbestraft een groots evenement mag organiseren. De LGBT-fobe stromingen binnen de landen die zich niet LGBT-foob opstellen zullen zich ook gesteund voelen.
De sporters die mee doen de olympische spelen worden helaas niet alleen gescreened op hun sport prestaties. Het IOC heeft vrij strengen richtlijnen voor hoe sporters zich dienen te gedragen. Het IOC heeft zich uitermate lafhartig opgesteld tot nu toe. Hier uit volgt dat LGBT-sporters gedemotiveerd worden mee te dingen naar een plekje op de olympische spelen.
Dit geld ook voor sporters uit Nederland omdat zij er niet op kunnen rekenen dat zij, nu of in de toekomst, deel kunnen nemen aan de Olympische spelen en tevens voor hun geaardheid of geboorte geslacht uit kunnen komen.
De wet die in Rusland is aangenomen zit erg vernuftig in elkaar en komt er op neer dat je het bestaan van alles dat anders is dan de hetro- cis norm niet mag noemen als de mogenlijkheid bestaat dat iemand van onder de zestien het hoort. Dat komt er op neer dat alles dat wat ook maar riekt naar LGBT, uit het publieke domein verbannen raakt. De uitspraken die de leiders in Rusland doen stellen alles dat anders is gelijk aan pedofilie. Pedofilie is een enorm taboo onderwerp maar het staat hier in Nederland niet geheel gelijk met kindermisbruik. In Rusland wel. De wet en de uitspraken te samen vormen niets anders dan een haat campangne en het IOC en de sponsers van de olympische spelen geven hier een vrijbrief voor.
Een groep beschuldigen van het schaden van kinderen is een beproefd middel om een bevolking op te zetten tegen een groep binnen die bevolking. Het is dus bepaald niet uit te sluiten dat de sucses formule die in Rusland ontstaan is navolging zal krijgen in andere landen. Ik kan dus niets anders doen dan me voor , tijdens en na de spelen uit te blijven spreken tegen wat er in Rusland gebeurd.
Barbarella
Ik wil toch nog even reageren, Ik heb je reactie even inlaten werken en laten sudderen. Ik kan niet ontkennen dat je in grote lijnen gelijk hebt.
Er zijn binnen Nederland een hoop stromingen die niet erg dol zijn op homo's en transen en ander volk dat afwijkt van de norm, Tevens zijn er een hoop landen waar het net zo slecht is of slechter dan in Rusland. Het probleem is dat landsgrenzen vervoer van personen en goederen redelijk kunnen beheersen maar dat gedachtegoed landsgrenzen gemakkelijk overschrijd.
De verzameling van LGBT-fobe landen voelt zich waarschijnlijk gesteund door het feit dat Rusland onbestraft een groots evenement mag organiseren. De LGBT-fobe stromingen binnen de landen die zich niet LGBT-foob opstellen zullen zich ook gesteund voelen.
De sporters die mee doen de olympische spelen worden helaas niet alleen gescreened op hun sport prestaties. Het IOC heeft vrij strengen richtlijnen voor hoe sporters zich dienen te gedragen. Het IOC heeft zich uitermate lafhartig opgesteld tot nu toe. Hier uit volgt dat LGBT-sporters gedemotiveerd worden mee te dingen naar een plekje op de olympische spelen.
Dit geld ook voor sporters uit Nederland omdat zij er niet op kunnen rekenen dat zij, nu of in de toekomst, deel kunnen nemen aan de Olympische spelen en tevens voor hun geaardheid of geboorte geslacht uit kunnen komen.
De wet die in Rusland is aangenomen zit erg vernuftig in elkaar en komt er op neer dat je het bestaan van alles dat anders is dan de hetro- cis norm niet mag noemen als de mogenlijkheid bestaat dat iemand van onder de zestien het hoort. Dat komt er op neer dat alles dat wat ook maar riekt naar LGBT, uit het publieke domein verbannen raakt. De uitspraken die de leiders in Rusland doen stellen alles dat anders is gelijk aan pedofilie. Pedofilie is een enorm taboo onderwerp maar het staat hier in Nederland niet geheel gelijk met kindermisbruik. In Rusland wel. De wet en de uitspraken te samen vormen niets anders dan een haat campangne en het IOC en de sponsers van de olympische spelen geven hier een vrijbrief voor.
Een groep beschuldigen van het schaden van kinderen is een beproefd middel om een bevolking op te zetten tegen een groep binnen die bevolking. Het is dus bepaald niet uit te sluiten dat de sucses formule die in Rusland ontstaan is navolging zal krijgen in andere landen. Ik kan dus niets anders doen dan me voor , tijdens en na de spelen uit te blijven spreken tegen wat er in Rusland gebeurd.
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Anon20180501
En daar doe je heel goed aan Barbarella.Ik kan dus niets anders doen dan me voor , tijdens en na de spelen uit te blijven spreken tegen wat er in Rusland gebeurd.
Ik ben het niet met alles eens wat je schrijft maar in essentie ben ik het wel. Ik denk dat we voornamelijk in mening verschillen hoe Rusland 'op de knieën te krijgen'. (is geen metafoor...) Net zoals je russen niet makkelijk onder tafel kan drinken krijg je ze aan de tafel voor een constructief gesprek. Het is dan ook een gigantisch machtig land dat al eeuwen haar eigen cultuur en politiek beleid heeft, vrij van 'westerse' invloed en zich daar regelmatig tegen afzettend.
Sinds "Glasnost en Perestrojka' haar intrede deden heeft Rusland zich wel toegankelijker opgesteld voor het westen en westerse waarden en normen en heeft het de internationale mensenrechtenverdragen ondertekend maar het partnership is nog heel fragiel. Mede door de superieure houding van 'het westen' en hoe 'wij' onze idealen, democratie en vrijheid opdringen (dan wel afdwingen met geweld) aan andere landen zet kwaad bloed in veel landen zoals Rusland.
Ik weet niet hoeveel pedofiele homo's er ter wereld zijn maar vaak en niet geheel toevallig zijn pedo's wel vaak homoseksueel. Een achterstand in sociale ontwikkeling - ontstaan door hun afwijkende seksuele geaardheid tijdens hun kindertijd - is m.i. hier deels debet aan. Vaak zie je dan dat ze op volwassen leeftijd een teruggetrokken leven leiden, niet in staat met andere dan hun gelijke op gelijk(w)aardig niveau te communiceren dan wel een (vriendschappelijke) relatie mee aan te gaan.
Het beeld dat in Rusland is ontstaan dat alle homo's pedofielen zouden zijn is natuurlijk omdat men niet openlijk haar/zijn seksuele geaardheid mag vertonen en dan ontstaat er al snel een geheimzinnige lugubere sfeer rond homoseksuelen die mede gevoed door doorgeschoten openheid - zoals te zien is tijdens gay-parades - nog eens versterkt wordt.
Ik denk dat goede voorlichting het belangrijkste is zodat zij het kaf van het koren kunnen scheiden. Een internationaal podium zoals de olympische spelen zou daar natuurlijk uitermate geschikt voor zijn maar politiek en cultureel verbroederen begint met respect voor elkaars eigenaardigheden en onderlinge verschil in visies.
Als dat eenmaal bereikt is, dan pas kan men - buiten het voor Poetin's persoonlijke prestigieuze olympische project om - de dialoog aangaan en zal men wellicht ook bereid zijn te luisteren en de eigen inzichten bij te stellen.
x Daniéla
-
Anon20180501
Hai Barbarella
Het zal geen geheim zijn dat ik eigenlijk vind dat sport en politiek niet samen kunnen - maar ik moet toegeven - op deze OS is er bijna niet onderuit te komen.
En dan vind ik dit weer vreselijk jammer...
the Guardian
52 met medailles behangen sporters roepen op tot afschaffen van de anti-homowet, maar daar zit geen enkele Mederlander bij.
Wij doen het met 'Roze klanken' van Kleintje Pils. Blowmuziek en inhaken maar. Indrukwekkend!?
x Daniéla
Het zal geen geheim zijn dat ik eigenlijk vind dat sport en politiek niet samen kunnen - maar ik moet toegeven - op deze OS is er bijna niet onderuit te komen.
En dan vind ik dit weer vreselijk jammer...
the Guardian
52 met medailles behangen sporters roepen op tot afschaffen van de anti-homowet, maar daar zit geen enkele Mederlander bij.
Wij doen het met 'Roze klanken' van Kleintje Pils. Blowmuziek en inhaken maar. Indrukwekkend!?
x Daniéla
-
Barbarella
Onder het mom: "Snelle reactie. "
Ik kom er later op terug.
Barbarella die ofwel naar de barbier gaat, ofwel naar de bar voor bier tot ze er onwel van wordt.
Ik kom er later op terug.
Barbarella die ofwel naar de barbier gaat, ofwel naar de bar voor bier tot ze er onwel van wordt.
Na mij de zondvloed!
-
Alexandra
Het fascisme ligt continu op de loer in het onderbewustzijn van de massa. Wat je vandaag hebt, kan morgen plots weg zijn.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Jacky
Handelen en lobbyen zit Nederlanders in het bloed, dat begon al in de Gouden Eeuw...
Tuurlijk houdt onze Koning van schaatsen en spreekt Rutte over de homo-wet, vriendelijk weggewuifd door Poetin,
want hij weet wel 'hoe wij hier daarover denken'.
Onze delegatie doet "het uitstekend", is positief en ongevaarlijk geheel in de lijn van economische verbondenheid met Rusland.
De docu van gisterenavond "Putin's kiss" maakte voor mij weer eens duidelijk wat er echt aan de hand is,
enerzijds het 'politieke bewustzijn van een belangrijke jongeren-groepering,
maar vooral mbt wat er met je gebeurt als je 'vijand van Rusland' bent, en dat ben je snel.
Onze lobby'ers (en sporters) zijn goed geïnformeerd en geïnstrueerd toch? vandaar....de juiste houding.
Tuurlijk houdt onze Koning van schaatsen en spreekt Rutte over de homo-wet, vriendelijk weggewuifd door Poetin,
want hij weet wel 'hoe wij hier daarover denken'.
Onze delegatie doet "het uitstekend", is positief en ongevaarlijk geheel in de lijn van economische verbondenheid met Rusland.
De docu van gisterenavond "Putin's kiss" maakte voor mij weer eens duidelijk wat er echt aan de hand is,
enerzijds het 'politieke bewustzijn van een belangrijke jongeren-groepering,
maar vooral mbt wat er met je gebeurt als je 'vijand van Rusland' bent, en dat ben je snel.
Onze lobby'ers (en sporters) zijn goed geïnformeerd en geïnstrueerd toch? vandaar....de juiste houding.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.