Effect van hormonen

Venka

Re: Effect van hormonen

Bericht door Venka »

Veronica schreef: Tussen welke grens zou eigenlijk gezond gewicht moeten zijn voor mij met hormonen (ik ben 1.78)? dat wisten ze bij het VU niet (*zucht*)..

Ik heb namelijk geen zin in om ongezond zwaar of licht te zijn.
Ik ben 1.74 en weeg nu 72 kg,ik was ook altijd 62 kg en ik kon ook eten wat ik wilde maar nu let ik wel op want ik wil graag weer onder de 70.Volgens mijn arts is 72 juist een gezond gewicht voor mij.
Veronica

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:
Veronica schreef: Tussen welke grens zou eigenlijk gezond gewicht moeten zijn voor mij met hormonen (ik ben 1.78)? dat wisten ze bij het VU niet (*zucht*)..

Ik ben 1.74 en weeg nu 72 kg,ik was ook altijd 62 kg en ik kon ook eten wat ik wilde maar nu let ik wel op want ik wil graag weer onder de 70.Volgens mijn arts is 72 juist een gezond gewicht voor mij.
Kan kloppen, net een lijstje gevonden waar tussen staat dat mijn ideale gewicht tussen 59 en 72kg is.

Als ik maar onder de 65 blijf vind ik prima.
Afbeelding
Joyce

Bericht door Joyce »

Veronica schreef:een trek, echt honger).

Tussen welke grens zou eigenlijk gezond gewicht moeten zijn voor mij met hormonen (ik ben 1.78)? dat wisten ze bij het VU niet (*zucht*)..

Zoek een BMI waarde tabel op, kijk bij je lengte wat de ideale BMI waarde is en bepaal dan je ideale gewicht.
Een juiste BMI waarde is een van de eisen voor de operatie.

Effecten van de hormonen zijn bij mij (na twee maanden)

- Koud
- Honger
- Veel getintel in de borsten (Nu een volle A-cup)
- De weinige haartjes op mijn armen en benen worden lichter van kleur

Ondanks mijn leeftijd had ik geen haaruitval, dus kan ik geen invloed van zien

Groetjes
Venka

Bericht door Venka »

Ik ben nu bijna (officieel) 5 maanden aan de hormonen en de veranderingen zijn een beetje hetzelfde als hier boven vermeld.

- ik heb mooie vrouwelijke tepels gekregen
-dikkere vrouwelijke benen
-lekker dikkere billen
-meer vet op de heupen
-A cupje borsten
-minder spieren en meer onderhuids vet
-haar is voller en mooier en langer geworden
-meer vrouwelijk uitziende handen
-kleine (duim breedte) inhammen die nu weer aan het vol groeien zijn
-vollere en een ronde gezicht
-kleinere testikels
-(bijna) geen erectie,s meer
-Ik was ook veel moe maar dat is nu minder omdat ik al langer androcur gebruik dan 5 maanden
-emotionaliteit is toegenomen en zo nu en dan moet ik gewoon even een half uurtje huilen zonder een duidelijke reden
-meer plassen
-sneller koud
-zachtere en schonere uitziende huid

Ik wil niet alles toeschrijven aan hormoon gebruik maar ook aan innerlijke en uiterlijke verzorging.Zo gebruik ik veel lijnzaad omdat die net als finasteride het alpha 5 enzym blokkeert omdat er fyto-oestrogeen in zit.Lijnzaad is ook goed voor je stoelgang en schoonhouden van de darmen en voor het terug dringen van je cholesterol in je bloed en voor je haar en nagels.Ik gebruik ook heel weinig koemelk en drink nu enkel soja-melk waar ook een fyto-oestrogeen in zit wel een andere vorm dan in lijnzaad.Soja-melk gebruik voornamelijk om de cholesterol (vetten) inname te verminderen.Het is de bedoeling om dadelijk helemaal geen dierlijke vetten/producten meer te gebruiken.

Verder drink ik heel veel water en beperk ik suiker/zout inname tot een minimum.Bronwater zorgt voor een goede doorstroming en het afvoeren van afval stoffen via de nieren.Ik rook niet,drink niet en gebruik geen koffie,wel thee.Enige dat ik nog wel eens wil drinken (weekend) is een glas cola maar voor de rest helemaal niets meer.Ik zorg voor voldoende inname van verse groente alleen fruit niet,om de een of andere manier verdraag ik dat niet meer.Ik eet voldoende vezels (lijnzaad,bruin/donker brood).

Ik vind ook uiterlijke verzorging belangrijk,1 keer in de 2 dagen was ik mijn haren en elke dag doe ik er een kuurtje in voor extra verzorging en voeding en borstel (ik heb meerder borstels) ik mijn haren veel en 1 keer in de week een haar masker er in.Elke dag doe ik make-up op en elke dag heb ik mijn eigen ritueel ( verzachtende tonic,reinigingsmelk,make-up doekjes,oogmake-up reiniger) om het er weer af te halen en zorg voor voldoende voeding voor mijn huid d.m.v. een dag en nacht crème en 2 keer in de week een voedende masker.Daar naast heb ik een apparaatje om mijn huid extra te reinigen en te masseren voor een goede doorbloeding van mijn gezicht huid.Ook smeer ik elke dag mijn huid in mijn goede lotions alleen op mijn pleister wissel dag niet.

Naast voeding en andere verzorging vind ik voldoende rust belangrijk,zo ga ik meestal rond 10 uur naar bed en om 6 uur weer wakker.Verder fiets en wandel ik graag voor de nodige beweging.Maar ook algehele positieve instelling vind ik belangrijk om mij goed te voelen en om op de juiste manier in het leven te staan maar de hormonen hebben hier weer invloed op,helaas.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik merk dat sinds eergisteren mijn tepels gevoelig zijn geworden, kwam op een niet bepaald fijne manier achter :P

Verder ben ik dus vaak moe, ik wist wel dat dat zal gaan gebeuren maar omdat ik voor de hormonen altijd al moe en slaperig was is dit niet altijd even handig.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Mijn tegenovergestelde duit, je maakt wat mee als je besluit je hrt stop te zetten

Ik voel me dus ongelooflijk kut en man, kijk in de spiegel en denk, sjah, daar staan we dan weer

Na 4 weken lijk ik voor 70 % weer op de oude persoon, het gaat hard, beharing komt snel terug, haar vetter, vrouwelijke accenten verdwijnen als sneeuw voor de zon, en ik voel me enorm opgejaagd zoals ik me voorheen altijd heb gevoelt, als een gek naar de eindstreep zegt mijn psyche,naar het einde van mijn leven, datum , tijd en plaats nog niet bepaald

In mijn achterhoofd, veel hoop, dezelfde hoop als die ik als kind had, dat het niet zo is als werkelijk is, vreemd dat je psyche een soort verborgen ruimte kan ontwikkelen waar je je mentaal achter verschuilt, de ruimte van ontkenning van je totale ik, zelf, daar is het veilig, daar is weten, maar niet hoeven/kunnen voelen

Doorstarten, maar wanneer, ook die datum tijd en plaats nog niet bepaald

Niemandsland, ik gun deze situatie niemand

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:Mijn tegenovergestelde duit, je maakt wat mee als je besluit je hrt stop te zetten

Ik voel me dus ongelooflijk kut en man, kijk in de spiegel en denk, sjah, daar staan we dan weer

Na 4 weken lijk ik voor 70 % weer op de oude persoon, het gaat hard, beharing komt snel terug, haar vetter, vrouwelijke accenten verdwijnen als sneeuw voor de zon, en ik voel me enorm opgejaagd zoals ik me voorheen altijd heb gevoelt, als een gek naar de eindstreep zegt mijn psyche,naar het einde van mijn leven, datum , tijd en plaats nog niet bepaald

In mijn achterhoofd, veel hoop, dezelfde hoop als die ik als kind had, dat het niet zo is als werkelijk is, vreemd dat je psyche een soort verborgen ruimte kan ontwikkelen waar je je mentaal achter verschuilt, de ruimte van ontkenning van je totale ik, zelf, daar is het veilig, daar is weten, maar niet hoeven/kunnen voelen

Doorstarten, maar wanneer, ook die datum tijd en plaats nog niet bepaald

Niemandsland, ik gun deze situatie niemand

Fay
Hoezo ben je met de HRT gestopt dan?
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Ik ben gestopt omdat ik 10 maanden in een diep depressie heb gezeten, de keus om te stoppen ging niet van harte, het was kiezen tussen 2 kwaden en ik koos de minst kwade, althans vanuit mijn beleving op dat moment

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Begrijpelijk, sterkte gewenst :)
Afbeelding
Samantha

Bericht door Samantha »

Dus na alle gedoe mocht ik vorige week aan de hormonenen, dit omdat ze bloedonderzoek moesten herhalen omdat er iets mis ging.

Dus hoe voelt het? ik voel nog niks, ik heb nog steeds iedere ochtend een erectie, ben niet meer moe of zo maar toch voelt er iets anders aan mij.

Gewoon Progynova en Androgen.