Ik wil even kwijt dat ik...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180501

Re: Ik wil even kwijt dat ik...

Bericht door Anon20180501 »

Ik zeg het nog maar een keer...
Ons brein is niet te bevatten soms.

Ik wilde er niet mee insinueren dat jij geen empathie zou kunnen opbrengen voor anderen maar dat ons gedrag onvoorspelbaar is.
Dat geldt voor ieder van ons en daar kan een ander je niet voor veroordelen.

Ik begrijp je 'probleem' wel. Ik ken je goed genoeg en ik weet dat jij heel vaak in nare situaties terecht ben gekomen en dat je daardoor
preventief wilt wapenen om nog meer narigheid te voorkomen, dat begrijp ik heel goed maar elk mens zit anders in elkaar en je zou jezelf
beperken als je constant maar bedacht bent op 'foute mensen' die weliswaar bestaan maar geen maatstaf zijn voor de gehele mensheid.

Ik hoop dat je je antwoorden vind, meer kan ik er niet van maken en dat spijt me heel erg voor jou want ik snap je heel goed.
Misschien dat anderen je op ideeën kunnen brengen of je de gouden tip kunnen geven, ik hoop van ganse harte van wel.

Sorry merel...

x Daniéla
Merel77

Bericht door Merel77 »

Melany schreef:Dit is geen suffe discussie Merel...
Hmmm... ik zal al je vragen beantwoorden en volgens mij is het dan toch vrij obvious hoe lame het is.
Ga jij al je kinderfoto's heel je verleden verbranden?
Heeft hier helemaal niets mee te maken.
Ga je alle mensen die je nu kent achter je laten?
Ik ben al 14 jaar klaar dus ik ga 'nu' niemand achter me laten. Ik was een van de eerste gender kindjes namelijk.
want straks heb je een jarenlange relatie, en komt er opeens een of andere oud bekende of een oud papiertje naar boven die je oude ik verraad...
Nou dan heb je pas wat uit te leggen... en denk je niet dat je levenspartner dan zich bedrogen voelt?
Niemand hier heeft het gehad over jarenlang niet aan je partner vertellen.

Die verhalen die ik hier geplaatst heb is ook niet te vergelijken met dit. Mijn ex had het geaccepteerd, iemand die ik kende heeft roet in het eten proberen te gooien.

Ik zal ook niet zeggen dat er geen reden is om het niet te vertellen. Maar ik zeg wel dat je het hele idee van 'moeten' maar beter los kan laten.

Hopelijk heb ik bij deze aangetoond dat ik je reactie nou niet bepaald vindt getuigen van een intellectueel hoogstandje.
Merel77

Bericht door Merel77 »

Merel77 schreef:
Ga je alle mensen die je nu kent achter je laten?
Ik ben al 14 jaar klaar dus ik ga 'nu' niemand achter me laten. Ik was een van de eerste gender kindjes namelijk.
Pardon. 15
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Merel77 schreef: Hopelijk heb ik bij deze aangetoond dat ik je reactie nou niet bepaald vindt getuigen van een intellectueel hoogstandje.
Je hebt genoeg rechten om te vinden wat je wil, hoogstwaarschijnlijk heb je nog gelijk ook.

X Melany
“good enough”
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Merel77 schreef:@Sasha, hoe zit het dan met mijn hond en kat? Ze zijn allebei heel erg lief en het zijn allebei diertjes. Kunnen 'mensdiertjes' soms niet lief zijn?

Maar ik zie je punt ook wel. Vaak hebben mensen motieven en te vaak lijken ze dan net intelligent genoeg te zijn om allerlei excuusjes te verzinnen waarmee ze hun intenties verhevener laten lijken. Met nadruk op 'ze'. Wij doen dat n.l. niet. :mrgreen:
Ik ben net zo schuldig als ieder ander, maar je moet wel tot op zekere hoogte... :P

Huisdieren? nou, hun motivatie wordt snel duidelijk met een handje vol met brekkies of koekjes...

Op zich leven ze in symbiose, net als alle andere gedomesticeerde dieren die dan voor voedsel dienen in plaats van gezelschap. Als veganist zie je natuurlijk liever dat dieren met rust worden gelaten, maar hun genen hebben besloten dat de prijs voor een redelijk comfortabel leven, met voldoende voedsel en zonder natuurlijke vijanden het waard is om na een voldaan leven bij iemand op het bord te belanden, respectievelijk gezelschap en affectie te bieden... maar ik drijf af...wat een grappig draadje is dit toch.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben altijd verbaasd geweest dat een koe - ondanks hun lange gedomesticeerde levensstijl - de lange weg der Evolutie (ieder mag het zijne 'geloven') heelhuids heeft doorlopen. Tenminste als ik kijk naar de moderne koe. Het kwartje viel bij mij vrij laat want ik was hun doldrieste partners 'De Stier' even vergeten.
Met zulkse woeste bodyguards kunnen de koeien natuurlijk makkelijk overleven als een mak lammetje ...die op zich ook wel zo'n Bully in hun midden zouden kunnen gebruiken. Een Ram is nou ook weer niet wat je noemt een angstaanjagend 'monster' en dan hebben we het nog niet eens gehad over een dier dat zijn titel eigenlijk onterecht toegekend heeft gekregen, nl; 'Haantje de voorste' .. O nee, dat is een exemplaar van de heersende soort op aarde. :)

X Daniéla
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ik wil even kwijt dat ik... baal van die harde wind... het waait hier al maanden stevig, wanneer gaat die wind eens liggen? stomme rotwind... :(
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
jacqueline

Bericht door jacqueline »

behalve die wind.....het was droog.....het zonnetje schijnt....en het was ook nog eens meer dan 10 graden. Mij hoor je niet klagen als postbezorger..... :mrgreen:
Veronica

Bericht door Veronica »

Veel stress voor morgen dus, onze school heeft 12 leerlingen uitgekozen om cursus (6 weken lang) iPad aan 70 plussers te geven.

Dus het zijn 12 uit onze klas verdeeld in 2 groepen 1 naar Alkmaar en 1 naar Castricum (daar zit ik bij).

Dus ik moet voor de Rabobank directeur (de boel is mede mogelijk gemaakt door de Rabobank) en de lokale? (hopelijk niet de landelijke, anders wordt het helemaal stressen) pers en die groep ouderen een powerpoint presentatie geven en korte uitleg over wat wij gaan doen.

Dus stressvol, spannend en NIET LEUK, mijn mentor koos mij en die dingen als wie er erbij is zei ze pas vrijdag na school ( WHAAAAH!) en ik daartegen ben erg slecht in presentaties, ik improviseer door stress altijd en er is maar 1 minuscule fout voor nodig dat ik compleet stil val als een lijk.

.......*zucht*.......
Afbeelding
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Veel sucses Veronica

Barbarella
Na mij de zondvloed!