Nieuwe chat! Zie dit topic.

Handtekening !

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Handtekening !

Bericht door Alexandra »

Vorig jaar kwam ik tot het besef dat ik eigenlijk nooit een "echte" handtekening heb gehad, omdat ik mijn naam maar niks vond. Heb altijd een hekel aan die naam gehad. Het klopte gewoon allemaal niet, en ik heb wel 10 verschillende krabbeltjes gehad, en geen een waarvan ik toen dacht: die past bij mij... mede door depressies in mijn jeugd, interesseerde het me ook niet.

Maar vorig jaar besloot ik eindelijk om er een te gaan maken, een die echt bij me past en waar mijn nieuwe naam in verwerkt zit. Ben er zelf wel trots op, want het is nu voor het eerst dat ik kan zeggen: Ja, dat is mijn handtekening! ondertussen staat die handtekening op elk document, wat wel prettig is.

Hoe ging dat bij jullie?
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Handtekening !

Bericht door Veronica »

Mijn handtekening was mijn voornaam en achternaam maar ik heb bewust sinds 2 jaar alleen mijn achternaam als handtekening.

Simpel en mijn achternaam blijft zo dus hoef ik straks niet opnieuw de boel te leren. ;)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Handtekening !

Bericht door Anon20180501 »

2 dagen voordat ik mijn paspoort ging ophalen - mijn eerste eigen paspoort - begon ik me te beseffen dat ik dan ook een handtekening moest hebben. In die 2 dagen heb ik een krabbel zitten uitvogelen met als basis de eerste letter van mijn voornaam met daar achteraan een steeds 'vlakker' wordende schrijfwijze van mijn achternaam die eindige in een bijna rechte lijn. Hoewel het altijd een vrij krampachtige 'handeling' bleef, die handtekening zetten, ontwikkelde mijn achternaam zich meer en meer tot een lange licht golvende lijn.
Maar die eerste letter van mijn voornaam bleef hoekig en leek eerder op een D dan een 'P'. Niet dat ik daarom nu Daniéla heet maar toen ik als zodanig ging leven vloeide mijn handtekening - inclusief de 'D' - steeds makkelijker uit mijn hand en oogde steeds sierlijker...

Was ondertekend door Daniéla.
x :)
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 16 feb 2014, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Handtekening !

Bericht door diederique »

Na jaren een korte hoekige onleesbare overmannelijke -schiet op, ik moet nog honderden brieven tekenen vandaag- handtekening te hebben gehad, ben ik een aantal maanden geleden begonnen te oefenen op een sierlijker, leesbare, vrouwelijker versie -ik neem er nu de tijd voor. Ik heb nu twee handtekeningen, de korte hoekige die ik helaas gedachteloos zet en de vrouwelijker versie waarover ik na moet denken. Lastig als je je nieuwe ID-kaart met vrouwelijke handtekening haalt en je moet legitimeren met je paspoort met korte en krachtige krabbel. Ik heb ze allebei maar gezet.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Handtekening !

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn handtekening is in de loop der jaren dusdanig rudimentair geworden, dat het niet veel uit zal maken.
Irene
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Handtekening !

Bericht door J1nny »

Ik gebruik al 35 jaar dezelfde handtekening.
Mijn voorletters veranderen niet (heeft me qua rijbewijs al eens gered) en mijn meisje maakt hem zonder problemen na.
Zelfs met links.... :mrgreen:
De hare is nogal hoekig overigens, dat is me nog nooit gelukt...
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Handtekening !

Bericht door Freetouch »

Mijn handtekening is onleesbaar voor leken, en heeft 1e prioriteit onvervalsbaar.
“good enough”
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Handtekening !

Bericht door Veronica »

Melany schreef:Mijn handtekening is onleesbaar voor leken, en heeft 1e prioriteit onvervalsbaar.
Maar als het onleesbaar is, dan is hij toch juist makkelijker te vervalsen omdat hij onleesbaar is :lol: (ochtend humeur)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Handtekening !

Bericht door Freetouch »

Veronica schreef:
Melany schreef:Mijn handtekening is onleesbaar voor leken, en heeft 1e prioriteit onvervalsbaar.
Maar als het onleesbaar is, dan is hij toch juist makkelijker te vervalsen omdat hij onleesbaar is :lol: (ochtend humeur)
Onleesbaar kan ook een piece of art zijn...

Goede Morgen Veronica!, maak er een leuke dag van!

X Melany
“good enough”
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Handtekening !

Bericht door Veronica »

Melany schreef:
Veronica schreef:
Melany schreef:Mijn handtekening is onleesbaar voor leken, en heeft 1e prioriteit onvervalsbaar.
Maar als het onleesbaar is, dan is hij toch juist makkelijker te vervalsen omdat hij onleesbaar is :lol: (ochtend humeur)

Onleesbaar kan ook een piece of art zijn...

Goede Morgen Veronica!, maak er een leuke dag van!

X Melany
True :lol:

Ook een hele fijne dag gewenst ;)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding