Landelijk tekort aan Sustanon

Holden

Landelijk tekort aan Sustanon

Bericht door Holden »

Het is weer zover.

Er is een landelijk tekort aan Sustanon. Dat betekend dus dat we of de gel moeten gebruiken (die wel vergoed wordt maar die je dan elke dag moet gebruiken) of dat je voor Nebido gaat (niet vergoed maar een spuitje die 3 maanden blijft werken). Gebruik je Sustanon en is die bijna op dan is het mss een goed idee om met je endo contact op te nemen om een recept te krijgen voor 1 van de andere varianten. Bij het VU werdt mij verteld dat het probleem rond week 10 zou moeten zijn opgelost maar dat is natuurlijk niet te voorspellen.

http://farmanco.knmp.nl/tekortgeneesmid ... estosteron
FabianGZ

Re: Landelijk tekort aan Sustanon

Bericht door FabianGZ »

Bedankt voor je bericht, gelukkig heb ik nog wat in huis.
Maar ik hou het in de gaten...

Fabian
Alice

Bericht door Alice »

Ik herinnerde mij dat er in een ander draadje geklaagd is over huidirritatie bij gebruik gel die mogelijk veroorzaakt werd door het bestanddeel alcohol.

Een overdenkertje. Als je een tijd testo gebuikt, heb je bemerkt dat je huid vetter is geworden ook je huid is verhard (hoornlaag) en heb je grovere poriën gekregen.
Dit kan betekenen dat je nu geen last meer, of minder, krijgt van huidirritatie bij gel gebruik
Ook kan helpen dat je na het insmeren en na een wachttijd de plek licht insmeert met een niet vette cream bv. Aloe-Vera Bodylotion van de Action (goed en goedkoop).

Het is echt zo, vrouwen bemoeien zich overal mee ook bij mannen dingen. :)
Laatst gewijzigd door Alice op 18 feb 2014, 04:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Al betwijfel ik dat iemand die gel gebruikt er nog meer tijd aan kwijt wil zijn door eerst iets anders op te moeten smeren enrte wachten ;)

Hé maar voordeel van sustanon tekort, goed moment om een ampul nebido vergoed te krijgen van je verzekering! ;) Zou moeten lukken als de andere injectie methode er niet is. Was een of twee jaar terug ook zo.
Alice

Bericht door Alice »

Nathan90 schreef:Al betwijfel ik dat iemand die gel gebruikt er nog meer tijd aan kwijt wil zijn door eerst iets anders op te moeten smeren enrte wachten ;)
Ik ben ook iemand die gel gebruikt zij het dat de samenstelling iets anders is (testo v estradiol) maar waarvan ook de hulpstof, 90%+ alcohol is. Mij lijkt het niet echt nuttig als je de gel op je lichaam gesmeerd hebt het daarna gelijk te bedekken met kleding die mogelijk de gel kan absorberen. Op de bijsluiter wordt, bij mij, aangegeven dat wassen, douchen de filmlaag van de gel kan verwijderen binnen een tijd van 2 uur (niet dat ik dit geloof maar even wachten lijkt mij verstandig).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Holden

Bericht door Holden »

Ik ga bij mijn vezekering kijken dan of ik Nebido vergoed kan krijgen. Dat zou wel heeeel fijn zijn :). ik neem morgen wel contact met ze op en als het positief is dan ga ik meteen bij VU om een recept vragen voor nebido. we zullen zien
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Alice schreef:Ook kan helpen dat je na het insmeren en na een wachttijd de plek licht insmeert met een niet vette cream bv. Aloe-Vera Bodylotion van de Action (goed en goedkoop).
Ik bedoelde dit Alice, zoals ik je zin begrijp, geef je aan dat je na het insmeren een bepaalde tijd moet wachten en dan een spulletje er op smeert.

Zoveel ik afweet van Androgel is dat je het na het smeren een minuut of 5 tot 10 moet laten opdrogen. Daarna kan je je gewoon aankleden maar inderdaad voor enkele uren niet douchen. Ik zie niet in hoe het dan extra nut heeft om na die wachttijd alsnog iets over de gel te smeren? (buiten het verzorgen en uitdroging tegengaan)
Holden

Bericht door Holden »

Gister belde ik ff m'n apotheek om te horen of ze wat meer wisten van de sustanon situatie. Er is nog steeds een tekort en de leverancier weet ook niet wanneer het weer leverbaar is. Ik heb dus VU gemailed om een recept te krijgen voor nebido (eigen bijdrage wordt gelukkig vergoed via m'n aanvullende verzekering). Kan me niet voorstellen dat tegen de tijd dat ik weer een injectie nodig heb (over 3 maanden dan nadat ik de Nebido injectie volgende week zaterdag in zet) er nog steeds een tekort is. Zal dan weer terug gaan naar sustanon denk ik (als ik tegen die tijd nog geen baan heb).
Jake

Bericht door Jake »

Mijn apotheek kon ze nog gewoon bestellen... Misschien een andere leverancier?
biaszu

Bericht door biaszu »

Goed mogelijk. Ik heb ook regelmatig Spaanse sustanon :D