Zal ik het dan maar weer terug sturen naar waar het oorspronkelijk over ging?
Ik ben enorm fanatiek in de sportschool. Ik sport gemiddeld 2 uur per dag. Krachttraining, BodyPump, BodyCombat, diverse soorten yoga en nog zo het een en ander. Ik ben op dit moment aan het mikken op een wasbordje voor mijn verjaardag eind juli.
Maar verder... houd ik enorm van koken en bakken. Dat zal ik ook gewoon lekker blijven doen ondanks dat ik tegenwoordig geen granen en zuivel meer eet (voor mijn wasbordje). Ik kan er een heleboel mensen heel blij mee maken dus waarom niet.
Rolbevestigende hobby's
-
Tyler
-
Raisa
Re: Rolbevestigende hobby's
Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je als vrouw meer met 'mannelijke' hobbies in aanraking komt, er de kans bestaat dat je daar iets tegenkomt wat je leuk vind. Ik zeg er niet mee dat je geïndoctrineerd wordt bepaalde dingen leuk te vinden.Kitty schreef:Ik geloof ook dat het aangeboren is want hoe komt het dan dat ik 0 interesse heb voor auto's, voetbal, computers, techniek enz enz ondanks dat ik als n jongen ben grootgebrachtRaisa schreef:Ik zat te denken, zou er iets te zeggen zijn voor het idee dat transvrouwen gemiddeld genomen wat meer 'mannelijke' (brrr, die indeling weer) hobbies hebben simpelweg omdat ze er als kind meer mee in contact zijn gekomen?
Dat vrouwelijkheid is/wordt aangeboren is n inconvenient truth voor diegenen die zich niet in het rolpatroon kunnen herkennen maar zich desondanks toch man of vrouw voelen...
Dus bij n vrouw die mannelijke interesses heeft denkt vaak dat stereotypen worden opgedrongen ipv aangeboren omdat ze niet wil dat aan haar vrouwelijkheid getwijfeld wordt...past niet in haar straatje om te denken dat het aangeboren is...
Dit denk ik 100% zeker te weten
Ik ben handig met computers omdat ik daar als jongen mee in aanraking ben gekomen en het leuk vond. Als ik hier niets van meekreeg had ik die interesse misschien wel nooit ontdekt. Ik heb een hekel aan voetbal, krachtsport en auto's omdat ik daar als jongen mee in aanraking kwam en het duidelijk niet leuk vond.
Ik ken genoeg vrouwen met 'mannelijke' interesses zoals vliegen, motorrijden, klussen, monumentenzorg die dit doen omdat ze het waarlijk leuk vinden en niet omdat het wordt opgedrongen.
-
Madeleine
Ik vind het anno 2012 sowieso wel verbazingwekkend al die ouderwetse denkbeelden over hoe kinderen spelen.
De generatie van mijn neefjes en nichtjes zou volgens de stereotypen die ik hier lees zo genderdysfoor zijn dat 4 van de 6 per direct aan de hormoonremmers zou mogen..
Dan vind ik de stelling van Raisa dat je nu eenmaal speelt met wat er beschikbaar is een stuk meer van deze tijd
Overigens zijn computers al 20 jaar geen mannendomein meer...
De generatie van mijn neefjes en nichtjes zou volgens de stereotypen die ik hier lees zo genderdysfoor zijn dat 4 van de 6 per direct aan de hormoonremmers zou mogen..
Dan vind ik de stelling van Raisa dat je nu eenmaal speelt met wat er beschikbaar is een stuk meer van deze tijd
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..
-
NaomiClareNL
Interessant vind ik hoe men in diverse culturen met dingen omgaat. Ik heb een Filippijnse schoonzus en nu een nichtje en een neefje. Roze en blauw en zo was duidelijk de voorkeur bij haar evenals stereotype prinsessekleertjes voor mijn nichtje. Mijn 2,5 jaar oude nichtje toonde al eens belangstelling voor mijn treinenhobby. Misschien toch maar eens een testje doen en kijken of Duplo een trein heeft?Madeleine schreef:Ik vind het anno 2012 sowieso wel verbazingwekkend al die ouderwetse denkbeelden over hoe kinderen spelen.
(mist een smiley die zich verlekkerd in de handen wrijft....)
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Aster
En met een rolbevestigende hobby kun je nog succesvol zijn en goed verdienen ook, zoals deze 'moeder' van drie en ex draaideur bajesklant:
http://www.advocate.com/comedy/2012/05/ ... cured-fist" target="_blank
Ook erg leuk, grappig EN rolbevestigend: Tante Patent.
http://tantepatent.blogspot.com/2010/08 ... taire.html" target="_blank
Leuk onderdeel van Tante's blog: 'hoge hakken: Tips van Tante' (de pumps zijn mijn smaak niet trouwens, ik ga voor slee of naaldhakken)
En eronder: 'hoe te zitten als een dame'. De foto van Cecil Beaton helemaal onderaan de pagina is een waar kunstwerk in elegante vrouwelijkheid.
http://tantepatent.blogspot.com/search?q=hoge+hakken" target="_blank
http://www.advocate.com/comedy/2012/05/ ... cured-fist" target="_blank
Ook erg leuk, grappig EN rolbevestigend: Tante Patent.
http://tantepatent.blogspot.com/2010/08 ... taire.html" target="_blank
Leuk onderdeel van Tante's blog: 'hoge hakken: Tips van Tante' (de pumps zijn mijn smaak niet trouwens, ik ga voor slee of naaldhakken)
En eronder: 'hoe te zitten als een dame'. De foto van Cecil Beaton helemaal onderaan de pagina is een waar kunstwerk in elegante vrouwelijkheid.
http://tantepatent.blogspot.com/search?q=hoge+hakken" target="_blank
-
Arike
Hmmm mijn (oudere) zus had als kind een treinbaan
... Met autotransporter 
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
MissJoan
Ja komt toch wel meer voor, je hebt tenminste ook vrouwen die autocoureur zijn en ook niet altijd lesbisch , trans-man of gevoelens van een man willen zijn.
Daarom, soms slaat het helemaal nergens op.
Al heb ik zelf wel aardig wat vrouwelijke hobby's en kan ook nog best wel stoer zijn' niks mis mee.
Al heb ik zelf wel aardig wat vrouwelijke hobby's en kan ook nog best wel stoer zijn' niks mis mee.
Arike schreef:Hmmm mijn (oudere) zus had als kind een treinbaan... Met autotransporter
-
Kitty
op dit forum zie je meer lesbiennes dan heteros en je moet toch toegeven dat dat typisch is....MissJoan schreef:Ja komt toch wel meer voor, je hebt tenminste ook vrouwen die autocoureur zijn en ook niet altijd lesbisch , trans-man of gevoelens van een man willen zijn.
Al heb ik zelf wel aardig wat vrouwelijke hobby's en kan ook nog best wel stoer zijn' niks mis mee.Arike schreef:Hmmm mijn (oudere) zus had als kind een treinbaan... Met autotransporter
-
Aster
Dat is op alle EU/USA fora zo. Het gros van de leden, zo'n 80 a 85% is lesbisch.Kitty schreef:op dit forum zie je meer lesbiennes dan heteros en je moet toch toegeven dat dat typisch is....
-
Aster
Hahahahahahahahaha! Lolllllllllllllllllll!!! En de commentaren! LOL!
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" target="_blank
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" target="_blank