Homohaat is een westers exportproduct

Nieuwsberichten
Veronica

Re: Homohaat is een westers exportproduct

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Zoals ik heb begrepen, ligt de frustratie van de cis-mens vooral bij het feit dat er constant over gepraat moet worden. Overal lezen ze homo verhalen, homo dit, homo dat. Homoles op basischolen. Dat stoort ze. De gay parade stoort ze. Doe gewoon normaal, vinden ze. En hoe meer je erover wilt praten, hoe meer men het gaat zien als "propaganda". Misschien is het wel beter om er niet zo'n issue van te maken. Niemand geeft er iets om of je toevallig op een man of vrouw valt, doe je ding en zo, maar als je constant uitgebreid in de schijnwerpers wilt staan en jezelf wilt gaan onderscheiden, dan kun je rekenen op aandacht van de cis-mens die overal een bedreiging in ziet. Ik denk dat ze die aandacht nu eindelijk krijgen, alleen niet op een positieve manier.

Be careful what you wish for...and may you live in interesting times... so they say.
Klopt, maar hun eigen gedrag zorg ervoor dat "wij" in de schijnwerpers staan, als een deel van de wereldbevolking eens normaal deed was al die aandacht overbodig.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Het gaat eeuwig nergens over, de een vind dit de ander dat, smensch grootste probleem lijkt eigen waarden projecteren op de ander

Zoals Midas Dekkers mooi zei, ho he of bi, het komt allemaal uit het hart en dat is de gemeenschappelijk deler, liefde, en dat schijnen maar weinig mensen te begrijpen dan wel te willen respecteren

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

True Afbeelding
Afbeelding
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Veronica schreef: Klopt, maar hun eigen gedrag zorg ervoor dat "wij" in de schijnwerpers staan, als een deel van de wereldbevolking eens normaal deed was al die aandacht overbodig.
...en dat is dus het probleem. Nu krijg je dus het "Wij en Zij" probleem. Als je een groep gaat vormen, zal er een andere groep opstaan die tegen de andere groep is. Zo krijg je voetbal, religieus geweld en oorlog.

En daarom denk ik dat het beter is om er niet zo'n issue van te maken. Niemand heeft er iets aan om te weten dat je trans bent. Net zo min heeft niemand er iets aan wat iemand uitvreet in de slaapkamer. Daarom ben ik zo bang dat we dit ook met transgenders gaan zien. Ik durf er om te wedden dat we dit nog gaan meemaken. Ik hoop dat we de "fouten" van het COC en dergelijke niet gaan herhalen, met termen zoals "gaypride" en met vlaggen gaan zitten zwaaien, wat je kunt nu al voorspellen dat er negatief op gereageerd zal worden. Als je met de vlag van Ajax gaat zitten zwaaien in Rotterdam, krijg je problemen. Ja, het slaat nergens op, maar zo werkt dat nu eenmaal. Als je jezelf gaat afscheiden en jezelf in een hokje stopt, zul je er een tegenreactie op krijgen. Dit is gewoon een stukje mensenkennis en heeft helemaal niks met wel of geen acceptatie te maken.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Veronica

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:
Veronica schreef: Klopt, maar hun eigen gedrag zorg ervoor dat "wij" in de schijnwerpers staan, als een deel van de wereldbevolking eens normaal deed was al die aandacht overbodig.
...en dat is dus het probleem. Nu krijg je dus het "Wij en Zij" probleem. Als je een groep gaat vormen, zal er een andere groep opstaan die tegen de andere groep is. Zo krijg je voetbal, religieus geweld en oorlog.

En daarom denk ik dat het beter is om er niet zo'n issue van te maken. Niemand heeft er iets aan om te weten dat je trans bent. Net zo min heeft niemand er iets aan wat iemand uitvreet in de slaapkamer. Daarom ben ik zo bang dat we dit ook met transgenders gaan zien. Ik durf er om te wedden dat we dit nog gaan meemaken. Ik hoop dat we de "fouten" van het COC en dergelijke niet gaan herhalen, met termen zoals "gaypride" en met vlaggen gaan zitten zwaaien, wat je kunt nu al voorspellen dat er negatief op gereageerd zal worden. Als je met de vlag van Ajax gaat zitten zwaaien in Rotterdam, krijg je problemen. Ja, het slaat nergens op, maar zo werkt dat nu eenmaal. Als je jezelf gaat afscheiden en jezelf in een hokje stopt, zul je er een tegenreactie op krijgen. Dit is gewoon een stukje mensenkennis en heeft helemaal niks met wel of geen acceptatie te maken.
Dat is waar, nu weet mijn wereldje wel dat ik trans ben, maar met de loop der jaren veranderd dat, de eerste volgende stap is school, als ik over 1,5 jaar (hopelijk) mijn diploma haal wil ik verder, wel op dezelfde school maar andere locatie want waar ik nu zit weet de hele klas het, weten de leraren het en andere mensen die het verhaal niet weten vinden mij een freak, mensen die het weten hebben geen problemen mee.

Maar als ik over 1,5 jaar op een andere locatie begin ben ik een flink stuk verder, dan ben ik inmiddels dik 1,5 jaar aan de hormonen en hopelijk hebben die de meeste dan al gedaan, dan zou het fijn zijn om het verleden achter zich te laten en als Veronica verder te gaan.
Afbeelding
Samantha

Bericht door Samantha »

Wow, heel wat zieke mensen in Polen (sorry Veronica :oops: ) het is hun mening maar wat hun doen kun je absoluut niet goedkeuren, laat elkaar gewoon met rust.
elke

Bericht door elke »

Fay schreef: Of het aangeleerd is of aangeboren,
Nou aangeleerd zeker niet. Eerder afgeleerd.

En als je zo eens de transpopulatie als voorbeeld neemt... en ook de homopopulatie.... zie je toch veel aangeleerde heteroseksualiteit...
Geef eens 1 voorbeeld van aangeleerde homoseksualiteit? En wie dat kinderen/jongvolwassenen dan "aanleren"?
Fay

Bericht door Fay »

Wat ik daar mee wil zeggen is dat er geen sluitend bewijs bestaat dat het aangeboren is, Swaab schiet tekort, andere onderzoeken halen zijn oude theorie onderuit, wetenschap houdt zich vast aan Swaabs conclusie,want wel zo makkelijk, eea aan conclusies is blijkbaar te betwisten

Ik heb geen voorbeelden, daar gaat het ook niet om, gaat erom dat er mbt homoseksualiteit anno 2014 geen sluitende aanwijsbare oorzaak is gevonden

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 27 feb 2014, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
elke

Bericht door elke »

Sasha schreef:
Je draait het om Sasha. Het feit dat homo-emancipatie nodig is, is omdat ze op de eerste plaats werden buitengesloten en belachelijk gemaakt, niet andersom.
Je hoort veel mensen zeuren over de gay pride, maar ik hoor heel vaak dat veel hetero's ook de pride bezoeken, omdat ze de sfeer gezellig vinden. Als je het mij vraagt zit daar veel huichelarij en afgunst onder verstopt... onder al die gay pride haat. Je viert wel met zn allen de vrijheid om te mogen zijn wie je bent en te mogen houden van wie je wil. Doordat ook transen meer in de media komen wordt hopelijk ook langzaam duidelijk dan de ene trans de andere niet is. En de ene homo is de andere niet.

Iedereen weet immers wel dat de ene vrouw de andere niet is. En dat mannen onder elkaar ook verschillen. Dat is met transen en homo's lesbiennes helaas nog steeds anders. Daarom is het goed om diversiteit te laten zien. Er zijn in wezen geen "hokjes". Er is geen "wij" vs "zij". Wij verschillen allemaal van elkaar. En dat ik dan toevallig "trans" wordt genoemd... betekent nog niet dat ik iets gemeen heb met een andere trans.

Uiteindelijk denk ik dat het vooroordelen tegen zal gaan.
En mensen die zeuren over de pride. Vaak is dat heel hypocriet hoor... soort misplaatste jaloezie... als je zelf lekker in je (seksuele) velletje zit, gun je een ander dat toch ook?

De "transpopulatie" is nog veel meer divers...en eer dat wij een eenduidige groep gaan vormen, zijn ook alle oorlogen uit de wereld denk ik 8-)
Laatst gewijzigd door elke op 27 feb 2014, 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
elke

Bericht door elke »

Fay schreef: Ik heb geen voorbeelden, daar gaat het ook niet om, gaat erom dat er mbt homoseksualiteit anno 2014 geen sluitende aanwijsbare oorzaak is gevonden
Fay
Ja alleen je maakt naar mijn mening dan de vergissing om de theorie van nurture er weer bij te gaan halen. Terwijl de meeste wetenschappelijke onderzoeken toch richting nature neigen.