Houden jullie rekening met alcohol i.v.m. de medicijnen?

Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Houden jullie rekening met alcohol i.v.m. de medicijnen?

Bericht door Jeste »

Houden jullie rekening met alcoholgebruik vanwege de medicijnen die de lever nogal belasten?
Dat doe ik wel. Het kan nooit kwaad. Vroeger kon ik soms best wel wat drinken. Wel was het zo dat ik altijd dagenlang niets dronk, maar vooral als ik uitging was het soms behoorlijk raak.
Toen ik de bijsluiters had gelezen van cyproteronacetaat was de lol daar wel vanaf.

Eigenlijk was m'n alcoholgebruik al geleidelijk minder geworden, omdat ik in Duitsland allerlei bijzondere alcoholvrije drankjes leerde kennen. Daar zijn ze namelijk heel goed in, in Duitsland. Als ik daar was ging ik vaker op 0% uit, maar omdat het in Nederland nogal slecht is gesteld met de verkrijgbaar van echt lekkere alcoholvrije drankjes (en daarmee bedoel ik geen cola of sinas) in bars en clubs dronk ik dan toch maar weer bier (dus met alcohol). De traditionale frisdranken vind ik namelijk niet lekker en het komt regelmatig voor dat ze in een horecagelegenheid niet eens fatsoenlijk alcoholvrij bier hebben.
Buiten dat de traditionele frisdrank niet lekker is, vind ik het verschrikkelijk vervelend dat het in van die kleine glaasjes of flesjes van 0,2 liter zit. In een paar slokken is het op. Dan zijn die speciale Duitse drankjes veel beter, want die zitten gewoon in een bierfles van 0,33 liter.

Tegenwoordig ben ik dus behoorlijk uitgekeken op alcohol. Jammer genoeg ga ik niet zo vaak meer uit, maar als het gebeurd, dan houd ik het bijna altijd op 0%. Voor het geval dat er weer eens niets lekkers is zonder alcohol neem ik gewoon m'n eigen waterfles mee.
Alcohol drink ik nu voornamelijk thuis. Af en toe eens rustig ontspannen genieten van, bijvoorbeeld, een speciaalbier.
Bij uitgaan merk ik dat wanneer het ergens gewoon leuk is, het ook leuk is zonder alcohol. Ik vind het dan ook jammer dat er zoveel mensen zijn die vinden dat alcohol drinken er gewoon bij hoort, omdat er anders niks aan is.

En dan ga ik nu genieten van een heerlijke kruidenthee.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Barbarella

Re: Houden jullie rekening met alcohol i.v.m. de medicijnen?

Bericht door Barbarella »

Zoals ik je ooit verteld heb, dronk ik pre transitie heel zwaar. Ik heb mezelf bijna dood gedronken.

Nu wil het nog wel eens uit de hand lopen en probeer te stoppen. maar het is nog niet de helft van wat het was en mijn lever voelt ook niet meer aan als een oude gymschoen. Ik kan er erg goed vanaf blijven maar als ik een alcoholische versnapering nuttig dan leidt dat bijna zeker tot flink drinken.

Wat betreft de drankjes zonder alcohol ben ik het met je eens. Tonic met veel citroen en ijs is wel te doen, Cola vind ik bij vlagen lekker maar je moet er een bui voor hebben. OOit kwam ik in een coffee shop waar ze naast erg veel thee ook grote glazen aanleng limonade, van een beter merk verkochten, met heel veel ijs. Ik vind eigenlijk fris zonder heel veel ijs vies.

Koffie is ook vaak een ramp in de horeca, en die magnetron meuk die tegewoordig als eten durven te verkopen.

Maar goed back on topic.

Ik drink niet alleen in de horeca maar ook thuis.
Houd ik rekening met mijn lever? Het is in mijn achterhoofd aanwezig.
Wil ik echt stoppen? Ik wil een leven dat het waard is nuchter voor te blijven.

De middelen koffie en suiker zijn eigenlijk grotere fuck-uppers voor me, en echt een verslaving. Om over roken maar te zwijgen.

En dan heb ik nog wat hobbie's

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

Heb vorig jaar behoorlijk wat gedronken tijdens hrt, inmiddels weet ik dat ik dat beter niet meer kan doen en het dan ook heel beperkt houdt(als is barbarella hierin een stimulerende factor maar dat terzijde ;) grapje barb:)

Kan er ook veel minder tegen en heb er ook niet meer plezier van, ook geen zin meer in de dag er na brakkie, dus ik minimaliseer het en sluit nie uit dat ik het tot bijna nul elimineer

andere drankjes, nooit behoefte aan gehad, dwz cola fanta red bull rotzooi, nee,glaasje sju en appellesap bevallen me goed, 2 liter water per dag btw ook, en veel thee, koffie minimaal

Fay
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ja, ik ben twee jaar gestopt. Nu geen druppel meer. Voel me een stuk stabieler in elk geval, en heb niks gemerkt van ontwenning of zo. Zelfde met roken, verlang er totaal niet meer naar, terwijl ik toch een zware roker ben geweest. Het zijn gewoon allemaal slechte (aangeleerde) gewoontes. Ik ben er trots op dat ik het zelf heb overwonnen. Mind over matter, echt wel.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik ben nooit een drinker geweest, sterke drank vond ik eens per halfjaar wel lekker maar bier vond ik niks.

De laatste jaren alleen nog 1 á 2 glazen champagne met het nieuwe jaar.

Het blijft mij altijd verbazen, al die jongeren van 16 of ouder die zich kapot zuipen op feestjes, omdat het erbij hoort vinden ze, je hebt meer lol zonder jezelf kapot te zuipen.
Afbeelding
Jennifer19

Bericht door Jennifer19 »

Veronica schreef:Ik ben nooit een drinker geweest, sterke drank vond ik eens per halfjaar wel lekker maar bier vond ik niks.

De laatste jaren alleen nog 1 á 2 glazen champagne met het nieuwe jaar.

Het blijft mij altijd verbazen, al die jongeren van 16 of ouder die zich kapot zuipen op feestjes, omdat het erbij hoort vinden ze, je hebt meer lol zonder jezelf kapot te zuipen.
Ja dit heb ik ook zelfs voordat de behandeling begon heb ik 1 glas per jaar en dan enkel een baco maar bier , wijn en eventuele andere alcoholische dranken nee dank je vind het allemaal een vreselijke smaak hebben.

Kruidenthee klinkt mij wel goed in de oren als is thee wel zeldzaam bij mij hihi
Afbeelding

Afbeelding
Elizabeth

Bericht door Elizabeth »

Ik drink graag een glas wijn. Alleen doe ik dit bij het eten 's avonds en verder niet.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

oh.. ik heb bij tijd en wijle ;) dat ik ´n halve fles of zelfs tot 750ml wijn drink. Rode dan, want witte gaat eigenlijk nog beter. Het bevalt me helemaal niet zo goed met de hrt, ik probeer het dus te minderen.. en dat lukt wel, maar ja.. ´t blijft wijn hé.. die verrekte Romeinen ook met hun wijn cultivatie :D
Raisa

Bericht door Raisa »

Wij houden er niet echt rekening mee, behalve dat we thuis vaak een biertje delen ipv elk een eigen nemen omdat alcohol nu een veel sterkere impact op ons heeft.
Veronica

Bericht door Veronica »

bliemm schreef:
Ja dit heb ik ook zelfs voordat de behandeling begon heb ik 1 glas per jaar en dan enkel een baco maar bier , wijn en eventuele andere alcoholische dranken nee dank je vind het allemaal een vreselijke smaak hebben.

Kruidenthee klinkt mij wel goed in de oren als is thee wel zeldzaam bij mij hihi
Ik drink heel vaak thee, minimaal 2 a 3 keer per dag, vaker in de avond dan voor de laptop.

Vaak citroen thee of kamille.
Raisa schreef:Wij houden er niet echt rekening mee, behalve dat we thuis vaak een biertje delen ipv elk een eigen nemen omdat alcohol nu een veel sterkere impact op ons heeft.
Waarom heeft dat grotere impact dan?
Afbeelding