Ik haal er geen enkele theorie bij, ik zeg alleen dat er geen sluitend bewijs is
Als 8 onderzoeken iets aannemeiljk vinden, betekend dat nog niet dat het zo is, ook wetenschap kent zijn tekortkomingen
Fay
Homohaat is een westers exportproduct
-
Fay
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Re: Homohaat is een westers exportproduct
In NRC Handelsblad van 27 februari stond ook een uitgebreid artikel over dit onderwerp.
Helaas kan ik het niet scannen, want de tekst is niet meer goed leesbaar door vetvlekken. Tijdens het lezen zat ik namelijk in een snackbar te eten en dat deed ik niet netjes vanaf een bord met vork en mes.
Voor wie het interessant vind om te lezen biedt de bibliotheek misschien nog wel een mogelijkheid.
Helaas kan ik het niet scannen, want de tekst is niet meer goed leesbaar door vetvlekken. Tijdens het lezen zat ik namelijk in een snackbar te eten en dat deed ik niet netjes vanaf een bord met vork en mes.
Voor wie het interessant vind om te lezen biedt de bibliotheek misschien nog wel een mogelijkheid.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
J1nny
Homofilie is aangeboren.
Punt.
Net als transseksualiteit.
Punt.
Wat anderen ervan maken met de bijbel of de koran in hun kontzak interesseert mij geen donder en valt wat mij betreft onder 'gecultiveerde domheid'.
Jammer maar helaas voor die mensen, maar die vallen af als serieus te nemen gesprekspartner.
Punt.
Net als transseksualiteit.
Punt.
Wat anderen ervan maken met de bijbel of de koran in hun kontzak interesseert mij geen donder en valt wat mij betreft onder 'gecultiveerde domheid'.
Jammer maar helaas voor die mensen, maar die vallen af als serieus te nemen gesprekspartner.
-
Fay
Zo, mag je dan ook wel ff onderbouwen, bronnen>?
Fay
Fay
-
Alexandra
Haha ik zie dat echt helemaal voor me....Jeste schreef:In NRC Handelsblad van 27 februari stond ook een uitgebreid artikel over dit onderwerp.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
J1nny
Geef maar een voorbeeld dat homofilie aangeleerd is...
Vooralsnog is het ook met regelmaat in het dierenrijk waargenomen.
Ergo, aangeboren.
Twee, de Joodse, christelijke en islamitische 'heilige' geschriften staan bomvol homofobie.
Het is dus een religieus exportproduct.
Vooralsnog is het ook met regelmaat in het dierenrijk waargenomen.
Ergo, aangeboren.
Twee, de Joodse, christelijke en islamitische 'heilige' geschriften staan bomvol homofobie.
Het is dus een religieus exportproduct.
-
Fay
Misschien wel beide, en en plus plus y en y y plus x, etc
Het een sluit het ander niet uit maar men heeft over het algemeen behoefte aan waarheden, ook al zijn die niet waterdicht stelt mensen gerust en kunnen ze moord en brand schreeuwen als nodig
iig, dergelijke materie is iets te complex om eenduidig een oorzaak aan te wijzen,dan wel conclusie te trekken, en oorzaak zou dan weer kunnen impliceren dat er iets mis met je is, maar geruststelling wil iedereen links of rechtsom, religie lijkt me niet relevant in deze
Fay
Het een sluit het ander niet uit maar men heeft over het algemeen behoefte aan waarheden, ook al zijn die niet waterdicht stelt mensen gerust en kunnen ze moord en brand schreeuwen als nodig
iig, dergelijke materie is iets te complex om eenduidig een oorzaak aan te wijzen,dan wel conclusie te trekken, en oorzaak zou dan weer kunnen impliceren dat er iets mis met je is, maar geruststelling wil iedereen links of rechtsom, religie lijkt me niet relevant in deze
Fay
-
Lise
Waarom is het per definitie aangeboren als het ook bij dieren voorkomt? Dieren kunnen toch ook leren?Jinny schreef:Vooralsnog is het ook met regelmaat in het dierenrijk waargenomen.
Ergo, aangeboren.
-
Veronica
Er zijn ook mensen die stellen dat transgender ook aangeleerd is en anderen zeggen dat het een ziekte is.
Zullen wij het gewoon bij houden dat het er is? Maakt niet uit op welke manier het ontstaat, wie weet komt nooit iemand erachter.
1 ding is zeker, homoseksualiteit kun je niet genezen, transseksualiteit kun je deels genezen door te worden wie jij je voelt, maar dan deels want zo zijn er dingen die ik nooit zal kunnen hebben.
Zullen wij het gewoon bij houden dat het er is? Maakt niet uit op welke manier het ontstaat, wie weet komt nooit iemand erachter.
1 ding is zeker, homoseksualiteit kun je niet genezen, transseksualiteit kun je deels genezen door te worden wie jij je voelt, maar dan deels want zo zijn er dingen die ik nooit zal kunnen hebben.
-
Raisa
Als het geen aangeboren gedrag is dan zul je moeten kunnen aantonen dat wezens gedurende hun leven kunnen switchen van geaardheid en genderidentiteit zonder dat er andere psychologische deficienties een rol spelen. In andere woorden: als het is aangeleerd, dan zou reperative therapy voor homo's best eens kunnen werken. Is dat ook zo?Lise schreef:Waarom is het per definitie aangeboren als het ook bij dieren voorkomt? Dieren kunnen toch ook leren?Jinny schreef:Vooralsnog is het ook met regelmaat in het dierenrijk waargenomen.
Ergo, aangeboren.
EDIT: Ik realiseer me zojuist dat er inderdaad een paar vissen en amfibien zijn die van geslacht veranderen als de vraag het toestaat. Er zijn ook insecten die het verschil tussen man en vrouw niet weten en daarom maar seks hebben met alle soortgenoten die ze tegenkomen. In Nederland is een weidevogel waarbij sommige mannetjes een vrouwtjeskleed aannemen zodat ze als 'vrouwtje' alle mannetjes weglokken van het echte vrouwtje waarna ze zelf hun kans grijpen.... Laat maar....