Bah Sasha, dat kan je toch niet eten of ga je ons wat anders vertellen?Sasha schreef:
Wat eet je vandaag...
-
Lindsay
Re: Wat eet je vandaag...
Don't dream your life, live your dream
Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
-
Anon20180730
Ik ben anders dol op Ome Willem 
-
Veronica
Nou stevige zelfgemaakte tomatensoep vanavond met brood erbij met broodbeleg.
Mijn moeder wou even makkelijk doen.
Mijn moeder wou even makkelijk doen.
-
Lindsay
En dan neem jij het niet van haar over Veronica, dat valt me een beetje tegen (grapje).
-
Veronica
Ik zou het wel willen maar ik heb "het" niet.Lindsay schreef:En dan neem jij het niet van haar over Veronica, dat valt me een beetje tegen (grapje).
Zij doet alles op gevoel en op intuïtie en door te ruiken, zij gebruikt nooit recepten, kan dingen precies namaken door te proeven en koken op tijd doet zij niet, zij weet precies wanneer iets klaar is en dan is dat ook zo.
Ik ben tegenovergestelde omdat anders ga ik flink blunderen, zelfs door mij gekookte pasta is 9 van de 10 keer fout, en als ik thuis op mezelf een saus van haar krijg is het natuurlijk lekker, zelf saus maken kan ik niet, dan is zelfs zo'n goedkope uit een pak lekkerder dan de mijne.
En het is niet eens een kwestie van zelfvertrouwen, het is gewoon zo dat ik er niks van bak.
-
Alexandra
Als je eenmaal weet wat de ingrediënten zijn, dan eet je er een stuk minder van. De basis voor de meeste sauzen is namelijk olie. Voor mayonaise en knoflook saus is dat ruim 80% olie/vet. Dat is het voordeel als je zelf kookt, je ziet wat erin gaat... en soms is dat dan even flink schrikken als je naar de maatbeker staart... en soms denk je dan van: nee, toch.. zoveel? bah... maar ja olie/vet het blijft lekker qua smaak... dat is naast kruiden en suikers de enige manier om iets smaak te geven.Veronica schreef: zelf saus maken kan ik niet
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Lindsay
Koken of het bereiden van een maaltijd is zeker een gevoelskwestie, als je al meteen zegt ken ik niet dan geef je de moed al op voordat je eigenlijk begonnen bent.
Als je zoals Sasha alles zelf klaar maakt zie je echt wat er allemaal in zit heel veel olie en/of vet.
Met de juiste olie en andere ingrediënten kan je zelf ook een lekkere rode saus maken.
Tomaten, paprika, pepertje beetje olie en de helft is al klaar.
We zijn tegenwoordig een beetje lui en zakjes/pakjes eters geworden en zien dat als ultieme smaak.
Het is dan mss wat makkelijker maar er gaat niets boven vers.
Als je zoals Sasha alles zelf klaar maakt zie je echt wat er allemaal in zit heel veel olie en/of vet.
Met de juiste olie en andere ingrediënten kan je zelf ook een lekkere rode saus maken.
We zijn tegenwoordig een beetje lui en zakjes/pakjes eters geworden en zien dat als ultieme smaak.
-
Veronica
Klopt helemaal, enige wat mijn moeder soms aan haar saus toevoegt is extra tomatenpuree als ze vindt dat de tomaten niet genoeg smaak geven.Lindsay schreef:Koken of het bereiden van een maaltijd is zeker een gevoelskwestie, als je al meteen zegt ken ik niet dan geef je de moed al op voordat je eigenlijk begonnen bent.
Of ik de moed op geef, deels wel ik bedoel ik kook nog steeds zelf de pasta, ik schil en snij zelf de aardappels als ik frietjes of gestampte aardappels maak, en dingen die ik niet kan probeer ik af en toe zelf te maken.
Maar als ik dan die gestampte aardappels maak of de pasta kook en dan ineens smaakt het goed, dan probeer ik te kijken waarom ik het goed deed en langzaam leer ik van, dus ja voornamelijk lui maar ik probeer wel een beetje, zoals mijn moeder lukt het nooit maar dat is ook niet mijn doel.
Maar als iets lukt geeft dat wel een fijn gevoel, verder heb ik het bijna altijd door als iets kant en klaar is, als je mijn moeders eten eet die zij zelfs maakt dan weet je meteen als iets niet zelf gemaakt is, het smaakt compleet anders (kant en klaar eten dus) en meestal eet je het omdat je moet eten, je geniet er niet van.
-
Lindsay
Lieve Veronica, het hele leven is uit proberen niets is zoals je denkt.
Alles heeft zijn of haar eigen recept, jou moeder kookt op gevoel en jij moet je eigen gevoel nog leren ontdekken.
Je schrijft het zelf al je wil niet een kopie zijn van je moeder, is een heel goed punt.
Het gaat jou ook lukken om je eigen smaak te ontwikkelen met koken, het is je moeder ook gelukt toch.
Gewoon stiekem afkijken en je eigen potje er van maken, en kijk desnoods eens bij recepten op internet al is het maar om een idee te krijgen.
Ook jij kan een prinsesje in de keuken worden, geef niet op mieske je kan het ik weet het zeker.
Alles heeft zijn of haar eigen recept, jou moeder kookt op gevoel en jij moet je eigen gevoel nog leren ontdekken.
Je schrijft het zelf al je wil niet een kopie zijn van je moeder, is een heel goed punt.
Het gaat jou ook lukken om je eigen smaak te ontwikkelen met koken, het is je moeder ook gelukt toch.
Gewoon stiekem afkijken en je eigen potje er van maken, en kijk desnoods eens bij recepten op internet al is het maar om een idee te krijgen.
Ook jij kan een prinsesje in de keuken worden, geef niet op mieske je kan het ik weet het zeker.
-
Freetouch
Gisteren heb ik heerlijke champignon soep met daarna Bloemkool en aardappeltjes... het toetje waren we vergeten te kopen...
Vandaag was mijn ontbijt, gewoon weer lekker cereals en vanavond, 1 pannenkoek...
Vandaag was mijn ontbijt, gewoon weer lekker cereals en vanavond, 1 pannenkoek...
“good enough”