Hallo allemaal,
Ik heb binnen een aantal maanden mijn eerste diagnostisch gesprek bij het VU en zou graag willen weten wat ik zoal kan verwachten, of jullie nog tips hebben of do's en don't's.
Alle info is welkom, ik hoor het wel.
Janice
Eerste diagnostisch gesprek.
-
Janice
-
Janneke
Re: Eerste diagnostisch gesprek.
Gewoon eerlijk zijn!
-
diederique
Maak je vooral geen zorgen. Het gesprek verkent eigenlijk ruw weg alles wat er zo al speelt/heeft gespeeld. In de vervolg gesprekken worden dan allerlei aspecten verder uitgewerkt.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Veronica
Ik ben met Janneke eens, gewoon eerlijk zijn.Janneke schreef:Gewoon eerlijk zijn!
Wat je kan verwachten, je zal voor de 2de of 3de gesprek een levensverhaal moeten inleveren van ongeveer 3 a 4 A4-tjes, valt mee want het lijkt veel maar als je eenmaal begint ben je er zo overheen, tijdens de eerstvolgende afspraak nadat jij je levensverhaal had ingeleverd wordt dat verhaal met jouw besproken.
Ergens na de 3de of 4de gesprek heb je een psychologisch test, ook niks moeilijks gewoon paar simpele vragen en testjes, het zijn voornamelijk meerkeuze vragen en je bent er 3 uur aan kwijt.
Verder wordt er van je verwacht om tussen de 2de en 5de (liefst tussen de 2de en 4de) gesprek iemand mee te nemen die jouw lang kent, vaak familie.
Allemaal simpele dingen, lijkt eng en ingewikkeld maar is het absoluut niet, je zal vaak dingen bespreken over jezelf en hoe jij jezelf ziet ect.
En bij de 6de gesprek krijg je te horen of je besproken gaat worden, ook niks engs want in mij ogen wijst VU voornamelijk mensen af met onmogelijke wensen en die zo enorm onzeker zijn dat ze zelf weleens aangeven het niet aan te kunnen.
Dus nogmaals, klinkt ingewikkeld en misschien eng maar is het echt niet.
-
Janice
Dank je wel aan deze info heb ik wat
, ik las ook ergens dat er word gekeken naar dagbesteding is dat een belangrijk onderwerp of niet zo ?
-
Veronica
Ze willen dat je sociaal blijft, nou schijnen sommige psychologen dus moeilijk over te doen (dat is hier ergens in een topic gezegd) maar daar had mijn psycholoog bij het VU geen problemen mee, zij vond school ruim voldoende.Janice schreef:Dank je wel aan deze info heb ik wat, ik las ook ergens dat er word gekeken naar dagbesteding is dat een belangrijk onderwerp of niet zo ?
-
Jennifer19
Inderdaad gewoon eerlijk zijn.
Dat gedoe met dagbesteding vind ik eigenlijk iets dat niet voor het vu bestemt is om zich over uit te laten tuurlijk zijn sociale contacten belangrijk maar het is ook zo dat sommige daar gewoon niet goed mee zijn ikzelf bevoorbeeld heb heel veel moeite daarmee echter is er mij nooit iets gezegt over dagbesteding door het vu.
Dat gedoe met dagbesteding vind ik eigenlijk iets dat niet voor het vu bestemt is om zich over uit te laten tuurlijk zijn sociale contacten belangrijk maar het is ook zo dat sommige daar gewoon niet goed mee zijn ikzelf bevoorbeeld heb heel veel moeite daarmee echter is er mij nooit iets gezegt over dagbesteding door het vu.
-
Veronica
Klopt maar hun vinden (denk ik) dat als jij geen dagbesteding hebt, dat jij in een sociaal isolement terechtkomt.
Dat denk ik dat, ik heb geen andere verklaring ervoor.
Dat denk ik dat, ik heb geen andere verklaring ervoor.
-
Saskia
ik heb juist geen vrienden omdat ik niet hun interesses deel. en ja vriendinnen ook niet omdat ik niet het plaatje. past Al met aal past alles op een hand. Maar ben niet in een isolement.
-
Veronica
Net als bij mij, ik ken heel veel mensen maar alle vrienden passen op 1 hand.Saskia schreef:ik heb juist geen vrienden omdat ik niet hun interesses deel. en ja vriendinnen ook niet omdat ik niet het plaatje. past Al met aal past alles op een hand. Maar ben niet in een isolement.
En daarvan zie ik slechts 1 meerdere keren per maand, de rest heb ik paar maanden niet gezien en eentje spreek ik weleens online maar 1-op-1 heb ik hem voor het laatst in 2007 gezien.