Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180730

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Anon20180730 »

63 kg.. jee wat een ´gewichtje´.. poeh.. ik ben ook nogal aangekomen sinds de hrt en weeg nu 86 kg bij een lengte van 1,90m. Wilde juist enkele kilo´s kwijt raken, maar dat is dus mooi tegengevallen. Wat ik ook doe ik raak die meerdere kilo´s ook niet eens meer kwijt. Ik geloof wel dat ik iets meer chocolade snoep en de laatste maanden wel wat rode port..
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Arike schreef:Gatver... Als ik dit zo lees, realiseer ik mij weer hoeveel ik ben aangekomen sinds de start met de HRT.... Die 63 kg van toen, vonden velen trouwens te weinig voor mij... Maar inmiddels zit ik er wel een heel stuk vandaan... Ik ben wel veel gezonder leven gaan leven de laatste tijd (nee, die moussaka heb ik niet in mijn eentje opgegeten ;-) ), maar het effect op de weegschaal is er nog nauwelijks...
Heeft volgens mij ook weinig met voedsel te maken. Maar vooral met water-rententie. Toen ik spironolactone gebruikte, woog ik 105 kilo. Overgestapt naar androcur, en ik woog 90. 15 kilo minder. Spironolactone zorgt ervoor dat je meer water opslaat in de vetcellen, waardoor ze uitzetten. Maar ja, ga maar na: het lichaam bestaat uit 50% tot 75% water. 65% is gemiddeld. Als je afvalt, verlies je gewoon water uit je vetcellen, dat merk je dus meteen. Vooral door het zweten. Maar het lichaam zal er alles aan doen om dat vet te bewaren. Het geeft zelfs eerst de spieren op, dan dat het vet wil verliezen. Gooi daar nog wat hormonen bij, 25% genetische kans, en je het is bijna onmogelijk om het allemaal kwijt te raken. In mijn familie is er aan de vrouwelijk kant niemand graatmager, de kans dat ik mager zal worden is dus voor mij niet realistisch. Ik heb zelfs geleefd op een 1200 calorieën dieet waarbij ik elke dag rende over de Erasmusbrug van Noord naar Zuid en weer terug. Ik raakte niks kwijt, ja water. lol.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180730

vandaag kipfilet met ´n dun plakje mozzarella en beetje pesto gerold in Italiaanse ham en besprenkeld met witte wijn (circa half uurtje in de voorverwarmde oven).
Ik serveer met sla van rucola, cherrytomaatjes en pijnboompitjes. Daarnaast wat witte wijn en een ruime kan water (voor de afwisseling ;) )
Veronica

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Neem het jou niet kwalijk lieverd, Melany kan het wel hebben wat ik schrijf (dat hoop ik tenminste).
Jij bent dan ook niet zo heel lang als je61 kg aan het haakje weegt.
61kg met 1.78cm.
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Niet te veel lichter gaan worden dame anders kan je piano spelen op je ribben
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Veronica

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Niet te veel lichter gaan worden dame anders kan je piano spelen op je ribben
Kan wel kloppen een gezonde bmi is 18,9 volgens mij, ik heb 19,5.

Maar ik eet nog steeds vrij veel eigenlijk.
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Als je er zelf geen last van hebt lekker zo doorgaan, je voelt het zelf het beste.

Veronica

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Als je er zelf geen last van hebt lekker zo doorgaan, je voelt het zelf het beste.

:D
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Vandaag weer eens wat langer in de keuken door mogen brengen, heerlijk een ovenschotel gemaakt met prei en kerriesaus.
Smullen maar en dat lijnen..................................morgen weer een poging het kan nog net.

Anon20180730

wat lekker meis, en och dat lijnen helpt toch niet met die moontjes.. lekker een dikke kontje krijgen en een buikje hoort tegenwoordig ook helemaal bij.. Overigens jouw schoteltje is helemaal verantwoord hoor volgens de vereniging van huisvrouw keuken princessen.. Goede missie ..