Roller-Coaster-Effect MTF

Marci

Roller-Coaster-Effect MTF

Bericht door Marci »

Her en der lees je over "Het-Roller-Coaster-Effect wat de MTF kan en waarschijnlijk zal treffen. Hoe moet ik me dit voorstellen? Valt het onder de noemer "opvliegers" of merk je dat je ineens anders reageert op situaties? Krijg je dezelfde verschijnselen die pubers ook krijgen: zoals rood aanlopen, blozen, het ineens warm krijgen, verliefdheid etc? Wanneer zakt cq verdwijnt het? Lees graag alle reacties:) Iedereen alvast bedankt:)
Jennifer19

Re: Roller-Coaster-Effect MTF

Bericht door Jennifer19 »

Hoe ik het zelf ervaren heb was dat het voornamelijk hele snelle humeur wisselingen waren kon behoorlijk geirriteert zijn en nog geen 2 seconden later in huilen uitbarsten.
Daar heb ik inderdaad best wel last van gehad de eerste 2 maanden van de hormoon behandeling daarna werd het wat stabieler.
Dit is volgens mij het roller-coaster-effect zou niet weten wat het anders kan zijn :)

Groetjes
Jennifer
Afbeelding

Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Mmm bij mij sowieso erg emotioneel, maar vooral veel emotionele verwarring, , alles liep door elkaar leek het wel, noem ik rollercoaster

Fay
Marci

Bericht door Marci »

Was het een onverwacht heftige reactie op een situatie, of trat het ook willekeurig op?

(Bijvoorbeeld na het onlangs overlijden van mijn moeder kon ik op de meest onverwachte momenten zomaar zonder extra aanleiding gaan huilen... Dit was compleet nieuw voor mij. Telkens na zulke huilbuien was het alsof ik me geen strakblauwere hemellucht kon voorstellen... maw wat zo'n huilbui toch kon opluchten!:)
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Marci , ga het gewoon ervaren allemaal, of niet.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

Marci schreef:Was het een onverwacht heftige reactie op een situatie, of trat het ook willekeurig op?
geen touw aan vast te knopen

Fay
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Barbarella schreef:Marci , ga het gewoon ervaren allemaal, of niet.

Barbarella

Sorry dat kwam er een beetje bot uit en was niet zo bot bedoeld. Het komt op mij een beetje over of je op alles voorbereid wilt zijn en dat is te begrijpen. Alleen hoeveel verhalen je ook hoort, je zult pas weten hoe het is als je het meemaakt want het is vooral erg persoonlijk

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Sorry voor de verlate PM, was eventjes met mijn hoofd elsewhere...

Heb hetzelfde gestuurd als hieronder:

Ben ergens rond 2008/2009 begonnen met hormonen... maar dat deed ik zelf. Ik ben wel rustiger geworden... dat gaf een goed en kalm gevoel, alsof ik voor het eerste voelde hoe ik hoorde te zijn. Ja, wel wat emotioneler in het begin. Soms af en toe ook nog wel. Qua verschil... ja, ik voel me er gewoon beter door. Alsof ik eindelijk de juiste hormonen kreeg... alsof het meteen klikte, en die testosteron heb ik nooit prettig gevonden, vooral nu ik het verschil merk. Mja, ik weet niet of je kunt doseren, alles ligt redelijk snel plat met zelfs en kleine hoeveelheid hormonen. Dat roller-coaster gevoel heb ik vooral in het begin gehad, dan was ik zonder reden ineens emotioneel en moest ik zomaar huilen. Heb het af entoe nog wel eens, toevallig vandaag weer eens, maar niet meer zo vaak als in het begin... het beste wat ik me herinner is de kalmte en rust...

Maar ja, YMMV. Your Mileage May Vary...
Laatst gewijzigd door Alexandra op 04 mar 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
J1nny

Bericht door J1nny »

Drie maanden, nergens rollercoasters.
Wel soms opvliegers, tot hilarisch toe.

Ben nog altijd dezelfde botte boerin als voor die tijd....
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

die verliefdheid is mij nog niet overkomen.. daar ben ik wel blij om overigens