Homohaat is een westers exportproduct

Nieuwsberichten
Veronica

Re: Homohaat is een westers exportproduct

Bericht door Veronica »

Lise schreef:Nee hoor, ik vind het helemaal niet moeilijk om te zeggen dat het een evolutie foutje is als ik daarvan overtuigd zou worden, maar ik snap gewoon niet hoe je daar zo zeker van kan zijn (of waarom je dat zou willen zijn of waarom het uitmaakt). Ik vind de voorbeelden uit de natuur juist helemaal niet of het één of het ander bewijzen; dieren worden ook geboren met een bepaald karakter en ook door ervaringen gevormd in hun eerste jaren, net als mensen. dat dieren bepaald gedrag vertonen, bewijst voor mij helemaal niet dat iets dan bij geboorte al zo was (maar dat schreef ik hierboven ook al). Het is sowieso de natuur, het één maakt het niet erger of minder erg dan het ander.
Dan is er nog maar 1 vraag over, wat zorgt volgens jouw dat je trans of homo wordt? En dan bedoel ik PRECIES wat?
Dat heb je nog steeds niet gezegd, je zei dat het niet aangeboren is maar hoe onstaaat het in jouw ogen dan precies wel?
Afbeelding
Lise

Bericht door Lise »

Jinny schreef:Lise, een simpele vraag, ben jij gelovig?
Je spreekt namelijk als iemand met een bijbel (of koran) in de hand....
Jinny, nee hoor helemaal niet zelfs.
Simpele vraag terug: lees je eigenlijk wel wat ik schrijf, of scan je het vlugjes door en deel je me in in een categorietje dat je uitkomt?
Lise

Bericht door Lise »

Veronica schreef:
Lise schreef:Nee hoor, ik vind het helemaal niet moeilijk om te zeggen dat het een evolutie foutje is als ik daarvan overtuigd zou worden, maar ik snap gewoon niet hoe je daar zo zeker van kan zijn (of waarom je dat zou willen zijn of waarom het uitmaakt). Ik vind de voorbeelden uit de natuur juist helemaal niet of het één of het ander bewijzen; dieren worden ook geboren met een bepaald karakter en ook door ervaringen gevormd in hun eerste jaren, net als mensen. dat dieren bepaald gedrag vertonen, bewijst voor mij helemaal niet dat iets dan bij geboorte al zo was (maar dat schreef ik hierboven ook al). Het is sowieso de natuur, het één maakt het niet erger of minder erg dan het ander.
Dan is er nog maar 1 vraag over, wat zorgt volgens jouw dat je trans of homo wordt? En dan bedoel ik PRECIES wat?
Dat heb je nog steeds niet gezegd, je zei dat het niet aangeboren is maar hoe onstaaat het in jouw ogen dan precies wel?
Ik schreef al dat ik het ook niet zo weet, maar de waarheid zal wel weer, zoals altijd in het midden liggen. Je wordt geboren met aanleg voor iets, en tijdens je leven kan die aanleg getriggerd worden of niet. Bij iemand met heel veel aanleg, is heel weinig trigger nodig, bij iemand met weinig aanleg heel veel trigger, maar het resultaat is uiteindelijk hetzelfde en niemands schuld ofzoiets, gewoon een feit. Ik vind dat al een beetje terug komen als je de introductiepostjes leest op dit forum met al die verschillende verhalen en verschillende mates van gd; voor mij is een foutje van de natuur alleen veel te binair (zwart-wit), maar dat neemt niet weg dat dat foutje een hele grote rol kan spelen.

Maar pff, dit onderwerp is niet mijn paradepaardje ofzo hoor. Ik vind het leuk om op dit forum een beetje te lezen en na te denken over wat ik lees. Ik vond het "dieren-argument" gewoon geen hout snijden en ik kan nooit zo goed tegen een soort "dit is nou eenmaal zo"-denken. En ik vind het wel fascinerend waarom transseksualiteit wel ok zou zijn als het een natuurfoutje zou zijn en anders kennelijk niet ofzoiets (aan de reactie van Jinny te lezen althans). Maar ik heb al tig keer gezegd dat het me allemaal niet zoveel kan schelen. Als ik dan meteen een of andere godsdienstfanaat ben zonder dat die persoon in gaat op wat ik schrijf, laat dan deze discussie maar zitten hoor :)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Om je een duwtje in de rug te geven Lise, jij bent niet de fanaat in dit verhaal... ;)

x'jes Daniéla
J1nny

Bericht door J1nny »

Het was maar een vraag Lise.
No offense.
Alleen komt jouw manier van redeneren heel vaak terug bij gelovigen, en dan met name degene die het bestaan van de evolutie ontkennen.
En ik lees niet elk bericht op het forum, dat moet ik op mijn 'eigen' forum al, en 100+ per dag, dan stop je even met andere fora.
Dus wist ik het niet en leek het me een legitieme vraag.

Aanleg en trigger ga ik niet mee akkoord, dieren worden namelijk niet geestelijk/emotioneel getriggerd.
En voor jouw idee, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Homo is net als trans aangeboren.

Als je weet hoe evolutie werkt kan je de redenatie wel volgen die de biologen opzetten denk ik.... (het heeft soms evolutionair voordeel)
Ik weet er inmiddels wel eea vanaf dmv de populaire boeken door sommige wetenschappers geschreven.

Ach, en als ik als fanaat gezien wordt, ik houd nu eenmaal van zuivere denklijnen.....
Fay

Bericht door Fay »

Kom ik terug bij diezelfde wetenschap waarvan aangetoond is dat zon 80 % van de onderzoeken die gedaan worden regelrecht de prullenbak in kunnen wegens ondeuglijkheden, en dezelfde wetenschap zich maar altevaak vastgrijpt aan conclusies die wel makkelijk uitkomen, ik, denk en onderzoek liever voor mijzelf

Fay
J1nny

Bericht door J1nny »

ik, denk en onderzoek liever voor mijzelf
Wel Fay, doe dat...
Misschien zien we je nog eens in de lijst der Nobelprijswinnaars.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Zullen we terug on topic gaan???
“good enough”
Fay

Bericht door Fay »

Jinny schreef:
ik, denk en onderzoek liever voor mijzelf
Wel Fay, doe dat...
Misschien zien we je nog eens in de lijst der Nobelprijswinnaars.
god wat een onzinreactie, enfin back on topic idd

Fay
J1nny

Bericht door J1nny »

Laat ik het zo verwoorden, iemand die denkt te kunnen beweren dat homofilie (en transseksualiteit) aangeleerd gedrag is, wel, laat ik dan maar een andere onzin reactie geven.
Dat jij de ironie niet ziet kan ik niks aan doen.

Homofilie is geen aangeleerd gedrag, en homohaat komt uit het christendom voort. (oa Paulus)
Met de islam als het dunnetjes overdoend broertje erachteraan.

Je hoef alleen maar de bijbel te lezen om te zien waar het vandaan komt, en dus ja, het is een westers exportproduct, voornamelijk inmiddels door Amerikaanse evangelicals in de christelijke Afrikaanse landen, en door schuimende Imans in de moslimgedeelten.
Trek de angel van het (fundy) geloof uit de maatschappij en je zult zien dat de rechten van minderheden (homo's bv) met sprongen vooruit gaan.
Met Nederland als voorbeeld.
Wie dat niet ziet, ach, dan plaats ik toch onzin reacties.....
Mij prima.
Slaap lekker....