Nieuwe chat! Zie dit topic.

Je zelf van het internet halen.

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Freetouch »

Arike schreef:was wel leuk pionieren en knutselen op een SGI Indy... Op iets anders kon je toen nog niet wysiwyg html editen ...

Inmiddels zijn alle sporen van toen gelukkig verdwenen uit de zoekmachines, het was ook niet veel... Mijn interesse lag er niet echt, was druk met andere dingen...
Oh heb je op zo een mooi blauw Silicon Graphics computertje met een mooi grijs gespikkeld scherm??
Oh die had ik ook veel in mijn bedrijf, ook Indigo's en zelfs een Onyx...

Mijn Internet verleden is wel gewist, maar mijn publicaties, participaties licenties en patenten, daar is nog een slag te leveren... :( Het probleem is dat ik het er niet zelf op heb gezet, maar deze en Gene instanties...
Dus ja ik ben helaas nog vindbaar op mijn oude naam, al zijn alle foto's inmiddels verdwenen....
“good enough”
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Arike »

Melany schreef:
Arike schreef:was wel leuk pionieren en knutselen op een SGI Indy... Op iets anders kon je toen nog niet wysiwyg html editen ...

Inmiddels zijn alle sporen van toen gelukkig verdwenen uit de zoekmachines, het was ook niet veel... Mijn interesse lag er niet echt, was druk met andere dingen...
Oh heb je op zo een mooi blauw Silicon Graphics computertje met een mooi grijs gespikkeld scherm??
Oh die had ik ook veel in mijn bedrijf, ook Indigo's en zelfs een Onyx...
Ja, zo eentje was het er... Met de bijbehorende crt en webcam! Was een verfrissende aanblik in een tijd dat vrijwel alles nog vies grijs beige was op pc gebied...
Die Indy was bruikleen ... Is later weer teruggegaan naar de leverancier ... Was ook een webserver... Een van de eerste nederlandse www-portals draaide er onder meer op .... Lol...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Mellaney »

Houd er rekening mee dat het je nooit voor de volle 100% zal lukken om al je digitale 'footprints' te verwijderen..........preventie is en blijft de beste remedie.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Veronica »

Ja wis je e-mail, kom je bij een instantie en de eerste wat ze vragen is e-mail.

En anders maak je die aan zeggen ze.

Facebook heb ik gedumpt, voor de rest heb ik alleen email en hier en op tweakers een account.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Alexandra »

Zelf doe ik niet meer mee aan dat soort websites, maar ik hoef mezelf ook nergens weg te halen, zou niet weten waarom. Als iemand mij bewust gaat zitten Googelen, dan wil ik die persoon niet eens kennen. Dat noem ik gluren. Zo'n persoon zal ook door je post heen gaan, en als je even vijf minuten weg bent, je laden kastjes overhoop halen. Sorry, maar zo iemand wil ik niet eens 100 meter in mijn buurt hebben. Je kunt het kaf van het koren juist scheiden als je opzettelijk wat desinformatie over jezelf gaat verspreiden, en dan afwacht wie ermee komt aanzetten. Althans, daar geniet ik dan weer intens van...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Raisa »

Mellaney schreef:Houd er rekening mee dat het je nooit voor de volle 100% zal lukken om al je digitale 'footprints' te verwijderen..........preventie is en blijft de beste remedie.
Om die reden schrijf ik niets persoonlijks meer op fora waar de moderators het verwijderen van die info niet toestaan.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Alexandra »

Trouwens, je kunt ook achterhalen hoe vaak je naam is opgezocht, eenvoudig via: http://www.google.com/alerts" target="_blank

Je maakt een alert aan, en je ontvang een email zodra iemand je zoekt op de "naam" of ergens over je praat. Als je echt zo paranoïde bent, althans.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Trouwens, je kunt ook achterhalen hoe vaak je naam is opgezocht, eenvoudig via: http://www.google.com/alerts" target="_blank

Je maakt een alert aan, en je ontvang een email zodra iemand je zoekt op de "naam" of ergens over je praat. Als je echt zo paranoïde bent, althans.
Blijkt dat ik dat ooit had ingesteld, lol nog nooit naar mijn naam gezocht :lol:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Eva »

Ik ben wel eens teleurgesteld, maar vertik het om me helemaal te verstoppen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Je zelf van het internet halen.

Bericht door Freetouch »

Ik ga me ook niet verstoppen... ;)

ben alleen bezig met mijn oude indentiteit proberen te verwijderen...
Maar ach, er zijn nogal wat mensen die na het zien van een aftiteling op mijn oude naam gaan zoeken... dan moet het spoor ook niet helemaal dood lopen toch?
“good enough”