Achmea gaat NOG steviger bezuinigen

Nieuwsberichten
Veronica

Achmea gaat NOG steviger bezuinigen

Bericht door Veronica »

http://m.nos.nl/artikel/618733-minder-w ... chmea.html

Wat fijn, ik heb Achmea... (sarcastisch bedoelt natuurlijk)

Hopelijk gaan zij niet bezuinigen op de dingen die ik nodig heb al gok ik dat het wel gebeurt (gezichts ontharing)

Hopen van niet, in principe mogen zij een stevige schop krijgen van veel ziekenhuizen ect die aangesloten zijn aan achmea waren al razend met de vorige bezuinigingen waarbij ze al onmogelijke manoeuvren moesten uitvoeren en nu wil achmea nog steviger bezuinigen.

Pff, zucht.
Afbeelding
diederique

Re: Achmea gaat NOG steviger bezuinigen

Bericht door diederique »

Nog meer bezuinigen valt niet te hopen. Toch, zolang SRS, gezichtsontharing, haarwerk en dergelijke nog gewoon basispakket zijn loopt het afslanken daarvan via CVZ en is het niet aan de verzekeraar om daarin de kraan dicht te draaien. Bezuiniging moet gewoon komen van doelmatiger interne processen (of zo als soms geroepen wordt, lagere salarissen) en niet met minder handen aan het bed of afgeknepen basiszorg.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Geld voor de zorg moet naar de zorg, niet naar reklame, aandeelhouders, en grootgraaiers en verborgenwerkeloosheid.

Barbarella *For president*
Na mij de zondvloed!
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Het huidige systeem is zelfverslindend: Straks doen computers al het werk en zit iedereen thuis zonder geld om de producten die computers maken te kopen. Zo verwoest je een economie, en allemaal te danken aan die prachtige automatisering.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Veronica

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Het huidige systeem is zelfverslindend: Straks doen computers al het werk en zit iedereen thuis zonder geld om de producten die computers maken te kopen. Zo verwoest je een economie, en allemaal te danken aan die prachtige automatisering.
Dan ben ik niet de enige die er zo over denkt, iedere keer als ik kritisch ben over automatisering of solliciteren via webcam of dergelijke, kijken mensen mij vreemd aan en zeggen "jij doet toch ICT? Dan zou jij een voorstander van moeten zijn".

Ehm nee, ik ben er fel tegen.
Afbeelding
Jennifer19

Bericht door Jennifer19 »

Ik zit zelf niet bij achmea maar bij unive en vooralsnog lijkt het erop dat er daar weinig verandert.
Automatisering ik zie voordelen en nadelen ervan teveel automatisering is niet goed maar te weinig is eigenlijk ook niet echt handig.
Ik denk daarmee echter wel dat er teveel door middel van automatisering kapot is gegaan.
Een goed voorbeeld hiervan is de gezichtsontharing ik moet het voorschieten wat ik best vind maar omdat juist de afdeling waar de kwitanties heen moeten zo erg geautomatiseert lijkt moet ik er elke keer weer achter aan bellen met ik heb van jullie een tegoed voor 10 behandelingen dus ik wil eigenlijk mijn geld wel terug ik heb nu 10 behandelingen wat vergoed zou worden gehad en heb er nu dan ook voor 8 behandelingen achteraan moeten bellen omdat het geautomatiseerde systeem blijkbaar geen machtiging kan lezen.
Dus ja ik vind dat het wel minder moet worden maar volledig weghalen is volgens mij ook niet een goede optie.

Groetjes
Jennifer
Afbeelding

Afbeelding
Veronica

Bericht door Veronica »

bliemm schreef:Ik zit zelf niet bij achmea maar bij unive en vooralsnog lijkt het erop dat er daar weinig verandert.
Automatisering ik zie voordelen en nadelen ervan teveel automatisering is niet goed maar te weinig is eigenlijk ook niet echt handig.
Ik denk daarmee echter wel dat er teveel door middel van automatisering kapot is gegaan.
Een goed voorbeeld hiervan is de gezichtsontharing ik moet het voorschieten wat ik best vind maar omdat juist de afdeling waar de kwitanties heen moeten zo erg geautomatiseert lijkt moet ik er elke keer weer achter aan bellen met ik heb van jullie een tegoed voor 10 behandelingen dus ik wil eigenlijk mijn geld wel terug ik heb nu 10 behandelingen wat vergoed zou worden gehad en heb er nu dan ook voor 8 behandelingen achteraan moeten bellen omdat het geautomatiseerde systeem blijkbaar geen machtiging kan lezen.
Dus ja ik vind dat het wel minder moet worden maar volledig weghalen is volgens mij ook niet een goede optie.

Groetjes
Jennifer
Ik maak mij daar ook druk om, ZV wil dat ik nota's stuur van de gezichts ontharing, voorschieten is onmogelijk want ik heb nu maar iets van 80 euro in de maand voor eten.
Afbeelding
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Kun je niet iets afspreken met de behandelaar? Dat je betaald zodra dat het geld van de verzekering binnen is. Of is dat niet mogelijk?
Momenteel heb ik twee weken de tijd om het steeds bij de verzekering te declareren en vervolgens te betalen en vanaf mijn volgende behandeling kan mijn therapeute het hopelijk direct zelf bij de verzekeraar declareren.
Afbeelding
Veronica

Bericht door Veronica »

Sabrina schreef:Kun je niet iets afspreken met de behandelaar? Dat je betaald zodra dat het geld van de verzekering binnen is. Of is dat niet mogelijk?
Momenteel heb ik twee weken de tijd om het steeds bij de verzekering te declareren en vervolgens te betalen en vanaf mijn volgende behandeling kan mijn therapeute het hopelijk direct zelf bij de verzekeraar declareren.
Dat weet ik nog niet omdat ik morgen daar voor een afspraak bel, ik vraag wel bij cosmedilight of hun niet zelf direct van ZV kunnen declareren.

Het verbaasd mij wel dat Zilveren Kruis cosmedilight wel wil vergoeden maar een andere niet (uit de basispakket dan), ik had een andere gezien die voor 200 euro hele gelaat deed terwijl bij cosmedilight het 280 euro kost, maar goed hun doen moeilijk en niet ik.
Afbeelding
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Nog even en vergoedingen door de verzekering gaan onder de kansspel belasting vallen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!