een goedbedoeld compliment....maar auw....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
jacqueline

een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door jacqueline »

Was zojuist bij de supermarkt en stond in de rij voor de kassa......Komt er ineens zo'n vrouw naar me toe: "Ik vind dat je er voortreffelijk uitziet"!...Compliment was goed bedoeld, maar eigenlijk zei ze: "ik kan duidelijk zien dat je een vent bent maar je hebt een goeie poging gewaagd om er als vrouw uit te zien"...Het lijkt wel of ik met de dag minder passabel word..... :fpalm:
Anon20210626

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Anon20210626 »

een compliment moet je ook gewoon accepteren ..... als ze dat had willen zeggen had ze waarschijnlijk niets gezegd hoor.......
kop op lieverd ......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Fay

Bericht door Fay »

jacqueline schreef:Was zojuist bij de supermarkt en stond in de rij voor de kassa......Komt er ineens zo'n vrouw naar me toe: "Ik vind dat je er voortreffelijk uitziet"!...Compliment was goed bedoeld, maar eigenlijk zei ze: "ik kan duidelijk zien dat je een vent bent maar je hebt een goeie poging gewaagd om er als vrouw uit te zien"...Het lijkt wel of ik met de dag minder passabel word..... :fpalm:
maare, hoe weet je dat ze dat bedoelde?

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:
jacqueline schreef:Was zojuist bij de supermarkt en stond in de rij voor de kassa......Komt er ineens zo'n vrouw naar me toe: "Ik vind dat je er voortreffelijk uitziet"!...Compliment was goed bedoeld, maar eigenlijk zei ze: "ik kan duidelijk zien dat je een vent bent maar je hebt een goeie poging gewaagd om er als vrouw uit te zien"...Het lijkt wel of ik met de dag minder passabel word..... :fpalm:

Fay
True, dat kun je niet weten maar 24/7 het leven negatief bekijken is ook niet de bedoeling.
Afbeelding
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Het begin was voor mij echt vervelend. Ik ken het, vervelend, ja. Maar al het begin is moeilijk.

Eerlijk gezegd ken ik geen enkele trans die na een maandje op hormonen super passabel was. Sorry, maar dat is gewoon zo. Het duurt jaren voor dat de veranderingen zo groot zijn dat er nauwelijks nog twijfel is, en minimaal 5 jaar voor dat er geen spoor meer van de mannelijkheid terug te vinden is. Als je denkt passabel te zijn, vinden anderen van niet. Als je denkt zelf niet passabel te zijn, vinden anderen weer van wel. Je hebt er dus niet zoveel aan. Daarom ben ik er maar mee opgehouden om me er nog langer druk om te maken. 100% passabel zijn zal niemand 100% van alle tijd lukken, ooit komt de aap hoe dan ook uit de mouw, een bepaalde hoek van je gezicht, postuur, iets wat je zegt, gebroken stem, lengte, of je verklapt het als genderkind en dan worden mensen weer boos dat je ze niks hebt verteld. Het is dus nooit goed...

Beter je kin omhoog, borsten vooruit en vooral glimlachen, laat je niet kisten! :hug:
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Fay

Bericht door Fay »

Veronica schreef:
Fay schreef:

Fay
True, dat kun je niet weten maar 24/7 het leven negatief bekijken is ook niet de bedoeling.
Ik doelde juist meer op deze conclusie:

--Compliment was goed bedoeld, maar eigenlijk zei ze: "ik kan duidelijk zien dat je een vent bent maar je hebt een goeie poging gewaagd om er als vrouw uit te zien--

Dan krijg je dus een compliment,maar ga je jezelf daarna naar beneden halen door er ene negatieve draai aan te geven tov jezelf, en trek je een conclusie die op niets ie gebaseerd,zo wordt het natuurlijk nooit wat met de zelfacceptatie

why

Fay
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

je kunt altijd nog gaan hockeyen..
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:
Ik doelde juist meer op deze conclusie:

--Compliment was goed bedoeld, maar eigenlijk zei ze: "ik kan duidelijk zien dat je een vent bent maar je hebt een goeie poging gewaagd om er als vrouw uit te zien--

Dan krijg je dus een compliment,maar ga je jezelf daarna naar beneden halen door er ene negatieve draai aan te geven tov jezelf, en trek je een conclusie die op niets ie gebaseerd,zo wordt het natuurlijk nooit wat met de zelfacceptatie

why

Fay
Aha, nee ik doelde erop dat je het niet kan weten wat de werkelijke gedachte is achter wat iemand tegen je zegt, oftewel lief doen maar slecht denken of andersom.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

pick the one that makes u feel good:)

maw, je gedachten over een situatie bepalen hoe je je voelt , choose the right one :)

Fay
Claire

Bericht door Claire »

Kop op jacqueline wat iedereen zegt en nog een beetje, Je kan het!! :hug:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: