Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Judiana

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Judiana »

LOL !!!!!

wahahahaha leuk ! :D:D:D
Raisa

Bericht door Raisa »

MissJoan schreef:Ja komt toch wel meer voor, je hebt tenminste ook vrouwen die autocoureur zijn en ook niet altijd lesbisch , trans-man of gevoelens van een man willen zijn.
Daarom, soms slaat het helemaal nergens op.
Afbeelding

Ze is minder bekend dan Amelia Earhart maar het leven van Betty Skelton doet er niet voor onder. Als kind speelde ze veel liever met vliegtuigjes dan met poppen en toen ze op haar 12e stiekem solo vloog drong het ook bij haar ouders door dat het serieus was. In razend tempo haalde ze haar brevet, op haar 18e mocht ze al commercieel vliegen. De luchtvaart in die tijd was echter een mannenbolwerk en ze kwam nergens als piloot aan het werk waardoor ze stuntvlieger is geworden.
3 jaar achter elkaar won ze aerobatics wedstrijden en ook brak ze hoogte- en snelheidsrecords. Na al die successen raakte ze gefrustreerd omdat er geen uitdagingen meer waren, dus zocht ze die op de weg waar ze ging racen en ook snelheidsrecords brak. In 1959 werd ze geselecteerd voor een astronauten training bij NASA waar ze zoveel indruk maakte dat de marine haar zelfs een eervolle onderscheiding gaf. Werken als testpiloot voor NASA of bij de marine zat er echter niet in... ze was immers een vrouw.
Uiteindelijk liet ze dit allemaal achter zich en werd makelaar. Het vliegen heeft ze echten nooit opgegeven, want op het meertje waar ze aan woonde bleef haar watervliegtuig dobberen. Ze is in augustus 2011 overleden toen ze 85 was.
Aster

Bericht door Aster »

Ja, zo zijn er gelukkig wel meer vrouwelijke vliegeniers, autocoureurs, motorrijdsters etcetc.

Alleen is het in de 'gewone' wereld enigzins uitzonderlijk en in de transenwereld allesbehalve.
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik snap niet helemaal waar je afkeer (zoals ik die misschien foutief heb opgevat) van MtF's met een 'mannelijke' hobby vandaan komt als er in het wild zoveel vrouwen zijn die 'mannelijke' dingen doen.
Aster

Bericht door Aster »

Raisa schreef:Ik snap niet helemaal waar je afkeer (zoals ik die misschien foutief heb opgevat) van MtF's met een 'mannelijke' hobby vandaan komt als er in het wild zoveel vrouwen zijn die 'mannelijke' dingen doen.
Eh, dat zeg ik, 'in het wild' zijn er veel en veel minder vrouwen die mannelijke dingen doen dan onder MTF. Daar is het gemeengoed.
Raisa

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Eh, dat zeg ik, 'in het wild' zijn er veel en veel minder vrouwen die mannelijke dingen doen dan onder MTF. Daar is het gemeengoed.
Heb je daar statistieken van die wat verder gaan dan een avondje snuffelen op een T&T avond?
Raisa

Bericht door Raisa »

Om een voorbeeld te geven, neem een jaargenootje van me. In het openbaar een keurige dame maar ze gaat voor haar studie wel mee op veldwerken. Dat houdt in dat je al je 'vrouwelijkheid' overboord gooit en je in de regen door metershoge rozenstruiken ploeterd om bij een potentieel interessante rotsformatie te komen. Weet je wat het grappige is? Er zijn meer vrouwen dan mannen die dit doen.

Afbeelding
Afbeelding

Als je dit als MtF zou doen dan krijg je het commentaar "Oh wat mannelijk", maar als je dit als bio vrouw doet is er niets aan de hand?
Daarbij vind ik het nodig om te vermelden dat ik nog nooit een vrouw heb getroffen die het niet leuk vond om een rondje mee te vliegen en zelf een vliegtuig te besturen...
Aster

Bericht door Aster »

Raisa schreef:Om een voorbeeld te geven, neem een jaargenootje van me. In het openbaar een keurige dame maar ze gaat voor haar studie wel mee op veldwerken. Dat houdt in dat je al je 'vrouwelijkheid' overboord gooit en je in de regen door metershoge rozenstruiken ploeterd om bij een potentieel interessante rotsformatie te komen. Weet je wat het grappige is? Er zijn meer vrouwen dan mannen die dit doen.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Als je dit als MtF zou doen dan krijg je het commentaar "Oh wat mannelijk", maar als je dit als bio vrouw doet is er niets aan de hand?
Daarbij vind ik het nodig om te vermelden dat ik nog nooit een vrouw heb getroffen die het niet leuk vond om een rondje mee te vliegen en zelf een vliegtuig te besturen...
Ik zie echt niets mannelijks aan een gedecolleteerde dame die over rotsen klautert om vervolgens in een vrouwelijke pose met de knieen keurig tegen elkaar te bukken in een veld vol madeliefjes....hoor..?
Laatst gewijzigd door Aster op 12 mei 2012, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty

Bericht door Kitty »

Ja, zo zijn er gelukkig wel meer vrouwelijke vliegeniers, autocoureurs, motorrijdsters etcetc.

Alleen is het in de 'gewone' wereld enigzins uitzonderlijk en in de transenwereld allesbehalve.
Aster schreef: Echt, ik zou willen dat ik een passabele man was geweest om zodoende de kansen die geboden werden gegrepen te hebben.

Nooit gekregen, en dat heb ik wel es vaker geschreven, omdat ik te vrouwelijk was.

Ook eerder geschreven: van nature vrouwelijke TS'en krijgen zelfs minder kansen dan bio vrouwen.
Ik ben het hier totaal en volledig mee eens! Kan het niet uitdrukkelijker zeggen.
Als je al heel vrouwelijk bent qua interesses, gevoelens en gedrag als jongen dan krijg je met veel weerstand te maken.
Dat is een weerstand die veel (biseksuele en lesbische) MTF pas voelen tijdens en na hun transitie!

Ik ben vanaf het allereerste begin enorm in conflict geweest met mijzelf en dat heeft ervoor gezorgd dat ik geen
gezonde persoonlijkheid heb op kunnen bouwen. Nu pas na 30 jaar lukt mij dat. Alles is bij mij echt veranderd sinds
de transitie.... terwijl ik bij anderen gewoon vaak zie dat ze vanuit een mannelijk innerlijk en een mannelijke
achtergrond "vrouw worden".

Wat daar verbazingwekkend aan is, is dat je je als TS na verloop van tijd nogal een vreemde eend in de bijt
gaat voelen. En het beeld wat de grote lesbische meerderheid als groep en geheel neerzet, dat beeld ontkent
eigenlijk mijn eigen leven in vrijwel alle opzichten.

Daarom was het inderdaad ook leuk om Valentijn op TV te zien omdat ik me voor het eerst eens NIET irriteerde
aan een Nederlandse TS docu.
Kitty

Bericht door Kitty »

Ik kan in die zin ook "meeleven" met Valentijn.

Het is namelijk heel moeilijk je "in te leven" in een volledig mannelijke man die vrouw wil worden.
Hoeveel smoesjes en excuses je er ook tegenaan wilt gooien, het blijft vreemd. Niet dat zoiets als een uitzondering zou bestaan,
want dat is bij biovrouwen ook zo. Maar dat het eerder regel is dan uitzondering. Dat is wat erg vreemd en merkwaardig is.

Met Valentijn kan ik meeleven... omdat ik veel van wat zij zegt begrijp. Ook zie ik aan haar (ze is nog jong) dat ze
kwetsbaarder is dan het beeld wat ze naarbuiten brengt. Over het geheel zie je duidelijk dat ze haar weg nog
aan het vinden is als vrouw.

Bij de mannelijke transen zie je dat eigenlijk nooit. Het is allemaal hapklaar, srs en borsten, en de identiteit
wordt ook bijna als een snack uit de muur getrokken lijkt het wel af en toe.

Het gemak waarmee alles wat mannelijk aan je is vrijwel direct tot emancipatie wordt omgetoverd, dat vind ik gewoon een kunst.
... dat is iets zo raars... zeker wanneer je als man helemaal niet hebt
hoeven emanciperen omdat je gewoon goed paste binnen het rolpatroon van jongen/man.