Stemmen

Nieuwsberichten
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Stemmen

Bericht door Eva »

Kijk, en het voorgaande is nou precies de reden waarom ik haar NIET ga vertellen dat ik op haar zal stemmen. Jij snapt mij, ik snap jou, denk ik.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Arike

Bericht door Arike »

;-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
diederique

Bericht door diederique »

Ik ga naar een stembureau in het centrum, een stuk van mijn eigen wijk. Stel dat er gedoe komt over mijn legitimatie. Die discussie voer ik liever anoniem op 5 km afstand dan in het openbaar op het stembureau 200 mtr van mijn huis.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Arike schreef:
Melany schreef:
Eva schreef:De meeste mensen kruisen de eerste positie van hun favoriete partij aan. Ik zal dit keer op de nummer twee stemmen. Ze is een trans.
dan zou ik dat ook 100% zeker doen...
ik niet... omgekeerd: in het hypothetische geval dat ik ooit ergens nog mezelf als kandidaat verkiesbaar zou stellen, zou ik echt niet verkozen willen worden om mijn trans-zijn...
In het zelfde geval zijn er juist een heleboel mensen die niet op haar zullen stemmen door haar trans zijn...
Laten we eerlijk zijn... Ja je stemt op bekenden... Mijn Pa zat ook in de politiek, en nog wel op een verkiesbare plaats,
Ik heb het halve dorp gemobiliseerd om op mijn pa te stemmen, Tot de grote schrik van de grote partijen werd mijn pa ook nog gekozen en was zijn partij opeens een partij waar de locale politiek rekening mee moest houden...
Niet dat ik zo achter de politieke ideeën van mijn pa kon staan hoor, maar het was mijn Pa, en oh wat was ik trots op hem...
Hij was ook altijd trots als ik weer iets bereikt had... Zo was mijn Pa.
Je kunt wel op een andere partij stemmen... maar als ze je stem eenmaal hebben doen ze toch wat ze democratisch besluiten... en dat is nooit wat in het verkiezingsprogramma staat...

Als Jij op een verkiesbare plaats zou staan, dan zou ik ook heel nederland mobiliseren om op jou te stemmen... Op zijn Amerikaans, want Oh wat is campagne voeren in de USA geweldig!
Ik snap nog steeds niet dat ze dat in Nederland niet aandurven...
Misschien ben jij de eerste... LOL
“good enough”
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Ik heb wel eens niet gestemd op iemand die ik kende en verkiesbaar was. Ik was het gewoon niet met haar eens. Heb wel gefeliciteerd toen ze een plekje had, want persoonlijk gunde ik het haar enorm.

Ik stem eigenlijk altijd op de kleinste partij waar ik het, het minst mee oneens ben op de onderste persoon op de lijst.

Want zoals Kees van Kooten ooit zei, "Het mooie aan een democratie is dat iedere verkiezing in potentie een revolutie is."

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Arike

Bericht door Arike »

ik begin zo langzamerhand wel tamelijk teleurgesteld in de politiek te raken... ook in mensen die je van nabij kent, eenmaal in de politieke slangenkuil.... dan... tja

Ik herinner me nog goed hoe wij als hecht collegae-clubje trots waren op onze collega die een monsterzege had behaald in de gemeenteraadsverkiezingen van een aantal jaar geleden... Hij werd beloond met het wethouderschap! ... Dat vonden wij een mooi resultaat, al betekende ook dat wij een collega gingen verliezen... een bevlogen collega.... Maar zijn politieke carriere floreerde... werd plaatsvervangend burgemeester... en werd na 6 jaar naar Den Haag geroepen... wat wij eigenlijk ook wel hadden verwacht door de combi van enthousiasme en het vermogen een bliksemcarriere ....

Steeds vaker zie ik hem nu op tv een rotboodschap verkondigen... waarvan ik denk : daar hoor ik hem niet spreken.... dat is niet een boodschap van mijn bevlogen ex-collega...

Dan voelt de teleurstelling... iemand kennen is ook geen garantie ... geen garantie dat er die boodschap is, dat beleid dat jij zou willen...

logisch ook... als je eenmaal in de greep van de partij... in de greep van een kabinet , dan wordt de mogelijkheid van een eigen boodschap steeds kleiner....

En natuurlijk wist ik dat ook, al heel lang... nog uit de tijd dat ik in de universiteitsraad zat... ging allemaal veel kneuteriger... maar wij hadden 14 van de 29 zetels... dus als het er op aan kwam... als het om de harde getallen gingen, dan kwam de fractiediscipline weer opduiken... en een mens heeft altijd een keuze, ook als in een gekozen orgaan zit... maar de keuze is dan : ruzie met je fractie, of mot met je kiezers....

Ik zeg heel graag: zeg nooit nooit.... maar gemiddeld kan ik wel heel goed inschatten of kansen heel klein zijn.... en de kans dat ik me nog tot iets politieks laat verleiden is wel heel klein...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Lise

Bericht door Lise »

Ik denk dat politicus zijn ook een onmogelijk beroep is. Het zijn meestal niet de mensen die het allemaal voor het geld doen, dus de insteek is in eerste instantie waarschijnlijk gewoon goed, hoogstens hebben sommigen een iets te groot ego..
Maar eenmaal verkozen word je continu van alle kanten onder vuur genomen; een deel van Nederland vindt je sowieso al een zakkenvuller wat je ook doet. Vervolgens kan je de makkelijke weg kiezen en trouw blijven aan je idealen, maar ook nooit iets te zeggen hebben; Of je sluit compromissen, bereikt wel iets op sommige vlakken, maar op andere vlakken weer niet, waar je vervolgens op wordt afgemaakt door de mensen die op je gestemd hebben en juist dat belangrijk vonden.

En dan moet je ook nog populair lopen doen met een raar hoedje op tijdens de verkiezingsperiode omdat je anders niet genoeg naar de man of vrouw op de straat geluisterd hebt. Maar ook weer niet té populair, want dan ben je een praatjesmaker.

Kritiek op bepaalde beroepen (niet alleen politicus trouwens) is altijd heel makkelijk van buitenaf. Ik stem landelijk al best lang op iemand waarvan ik denk dat het in de basis een goed persoon is, die meestal vindt wat ik ook vind; maar ook weer niet altijd en dat is wat mij betreft wel OK.
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Stemmen op mensen die geen verantwoordelijk hebben , maar niet aansprakelijk zijn, :mrgreen: is een bewuste illusie,,, Maar een beter alternatief is er niet. Ik ken net als Arike iemand die er is... En als ik ik eerlijk ben.. Ik heb ook met een ander samen gewerkt die nu regelmatig de pers haalt... Oh nee we hebben niet samen gewerkt, hij heeft zich ziek gemeld op dag een en ik heb ontslag genomen omdat ik het werk niet trok.

Jammer dan. Ik ben niet jaloers. En ik heb mijn eer ....

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

Mischien loop ik achter of zeg ik iets heel doms, maar Kundic is een trans?

Fay
Marina

Bericht door Marina »

Zo gauw het digitale stemmen geïntroduceerd word en ik mijn stem weer terug kan
trekken zo gauw blijkt dat het allemaal (weer) leugens waren…..ga ik weer stemmen !