een goedbedoeld compliment....maar auw....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:
Melany schreef:Laatst zei ze, ze hadden echt niets door he!
Het feit dat ze niets laten blijken wil niet zeggen dat ze niets door hebben.
Zo bekijk ik het dan, als ik mijn mond hou merken mensen het niet omdat ze geen reden hebben om op mij te letten.
Afbeelding
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

presenteer me als vrouw, daarvoor trek ik dan minder graag een broek aan. Mijn lijf is niet zo heel interessant, want niet elke vrouw heeft een mooi lijf en mijn hoofd bedek ik zowel niet in de zomer als niet in de winter, tenzij een hoedje tegen de zon.. nou ja.. wat je dan van het mannelijke bedekt, weet ik nog niet, maar het is okay zo.. 'k heb zelf wat meer moeite met rokjes, die vallen minder goed.. maar het belet me niet ze aan te doen
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 09 mar 2014, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Raisa

Bericht door Raisa »

Fay schreef:In de winter, koudere maanden , valt er nog eea te verhullen qua mannenlijf
Vooral dit. In de zomer gaat het opzich ook wel maar dat wordt een stuk lastiger omdat jurkjes gewoon niet zijn ontworpen met een mannenlijf in gedachten. Waar ik dan vaak tegenaanloop is dat de schouders te smal zijn of dat de taillering net wat te hoog zit waardoor die op de onderste ribben valt. Het is soms best een puzzel om een goed passend jurkje te vinden, maar ze zijn er zeker wel!
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Maar zomers kun je weer lekkere grote zonnebrillen dragen. En je vaker onder een plu verschuilen. zomerjurkjes kunnen niet aan mijn lijf helaas.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
elke

Bericht door elke »

Raisa schreef:
Fay schreef:In de winter, koudere maanden , valt er nog eea te verhullen qua mannenlijf
Vooral dit. In de zomer gaat het opzich ook wel maar dat wordt een stuk lastiger omdat jurkjes gewoon niet zijn ontworpen met een mannenlijf in gedachten. Waar ik dan vaak tegenaanloop is dat de schouders te smal zijn of dat de taillering net wat te hoog zit waardoor die op de onderste ribben valt. Het is soms best een puzzel om een goed passend jurkje te vinden, maar ze zijn er zeker wel!

hehe, eindelijk iemand die dat ook herkent en heeft!
Ik heb steeds precies hetzelfde probleem... en ook dat de jurkjes doorgaans te kort zijn.
Als ik kijk naar lange meiden (er zijn er die langer zijn dan ik), dan dragen ze vrijwel nooit jurken en altijd een strakke broek en een t shirt en jasje. Alleen vanwege de brede schouders staat mij dat dus niet. Moet altijd een accent hebben op de heupen en dat is soms erg moeilijk (en vervelend!!!!!!!).
Laatst gewijzigd door elke op 09 mar 2014, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Raisa

Bericht door Raisa »

Misschien dat je dit jurkje kunt proberen: klikski.
Ik had het onlangs bij de We gevonden en is ruim in de schouders en heeft een lage taillering waardoor je taille en kont er heel goed uitkomen. Het valt vrij ruim dus ik zou het in een maat kleiner bestellen dan je normaal draagt.
elke

Bericht door elke »

Raisa schreef:Misschien dat je dit jurkje kunt proberen: klikski.
Ik had het onlangs bij de We gevonden en is ruim in de schouders en heeft een lage taillering waardoor je taille en kont er heel goed uitkomen. Het valt vrij ruim dus ik zou het in een maat kleiner bestellen dan je normaal draagt.

Dank je voor de tip!!! Maar ik ben een heel licht type. En draag daarom zelden zwart (of helder wit). Eerder pasteltinten e.d.
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Er zijn gelukkig meer zaken met ook wat grotere maten en dan niet meteen van die tenten of model postzak.
Ik ben zelf ook niet de kleinste en inderdaad de armen zijn net wat te lang en de schouders net iets breder.
Toch is het mogelijk leuke jurkjes te scoren en zeker voor de zomer, lekker de armen bloot en dat geeft de schouders wat meer lucht.
Voor mij is het een maat verschil of ik met of zonder mouwtjes een jurkje of topje koop.
Bij Miss E. hebben ze ook leuke dingen ook voor de wat langere dames onder ons.
Het is even zoeken daar ben ik het mee eens maar toch komen er steeds meer winkels met lengte maten voor dames.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Ik vind het een beetje dom dat vrouwen geen grote boven armen mogen hebben. Dat is zo een stom hedendaags schoonheids ideaal.

Op oude foto's hebben vrouwen flinke bovenarmen, Zo van ik schrob mhet huis schoon, breng de kinderen naar school en heb een baan, houd tijd over voor glamour.

Dunne armpjes zegt." Ik heb een rijke vent , een huishoudster en ik verveel mij."

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

volgens mij zijn mijn bovenarmen telkens te lang, mijn jukbeenderen te groot, mijn heup te lomp, mijn handen en voeten te groot.. Als ik hier nog even doorklets durf ik niks meer aan te trekken, laat staan naar buiten toe te gaan :( Kan ik beter binnenblijven en mijn keuken schrobben en de was gaan doen.. (moet toch gebeuren) ;)